Stavební práce na opravě Barrandovského mostu v Praze začaly dnes ráno. Silničáři frézují vozovku na rekonstruované části stavby a ve středu začnou bourat jeden z nájezdů na most. Ze záběrů dopravních kamer a informací na dopravním webu Ředitelství silnic a dálnic vyplývá, že na Strakonické ve směru do centra se krátce po 07:00 tvořily kolony pomalu jedoucích aut. Větší problémy v dopravě na opravovaném mostě nejsou. Intenzivnější doprava oproti normálu byla v ranní špičce naopak na objízdných trasách.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně jej přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika roků, letos potrvá 110 dní. V tomto roce vyjdou práce na 594,5 milionu korun.
Dělníci dnes nejdříve začali odstraňovat povrch silnice v pravém jízdním pruhu směrem do Braníku a rovněž z nájezdové rampy ze Strakonické ulice. Tuto rampu pak začnou ve středu bourat a zároveň budou opravovat římsy na mostě. Přípravné práce zahájili silničáři v sobotu, kdy vyznačovali dopravní omezení vynucená opravou. V neděli pak navezli na most a do jeho okolí těžkou techniku.
"Na mostě se muselo sundat zábradlí a svodidla a začíná frézování vozovek až na nosnou konstrukci mostu. Zároveň začíná demolice svodidlových zídek a postupně také říms tak, aby celé příslušenství mostu včetně vozovkového souvrství bylo odstraněno a mohla být shora sanována nosná konstrukce," řekl ČTK náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter.
V případě nájezdové rampy bude postup obdobný jako na mostě. Stavba nové rampy začne hned po demolici té nynější. "Okamžitě po demolici začne zesilování pilířů nosné konstrukce a potom se začne montovat skruž, na to bednění, přepínací výztuž a pak se to zabetonuje a bude celá nová konstrukce," řekl Richter. Na řadu poté přijde výměna izolací, říms, povrchu vozovky a svodidel.
Jakmile dělníci odfrézují všechny vrstvy vozovky na mostě, vybourají do nosné konstrukce otvory tak, aby jimi bylo možné vést ocelová lana, která most drží. Zatížení se tak následně přenese z nynějších lan, která jsou ve špatném stavu, na ta nová. Jedním z problémů stavby je právě nefunkční izolace, do mostu zatéká a lana korodují. Po opravě již lana navíc nebudou uvnitř betonu nosné konstrukce, ale volně v tubusu mostu. Silničáři se k nim tak při běžné údržbě snáz dostanou a budou moci průběžně kontrolovat jejich stav.
Pro řidiče bude zřejmě nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici, řekl už dříve náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Kvůli bourání rampy bude u mostu zúžena do jednoho pruhu. Plynulost dopravy na mostě by ale tímto opatřením ohrožena být neměla. Strakonická je zúžena rovněž ve směru z centra před křižovatkou s Nádražní, a to kvůli otočně rampě u Lihovaru, kterou při bourání rampy využijí řidiči přijíždějící na most z jihu.
Související

Další velký koncert v Praze. Využijte metro, žádá město fanoušky Imagine Dragons

Tragický požár v Praze. Na Barrandově hořel byt, jeden mrtvý
Aktuálně se děje
před 18 minutami

Překvapivý konec hledání nového kouče Sparty. Na Letnou se vrací Brian Priske
před 51 minutami

Počasí udělá lidem radost. Tropy vyvrcholí v neděli, pak přijde změna
před 1 hodinou

Thunbergová je divná, prohlásil Trump. Aktivistka mu úder vrátila
před 2 hodinami

Rozmach Starlinku díky Trumpovi? Nové informace odhalují, jak úzká byla jeho spolupráce s Muskem
před 3 hodinami

Putin není šílený. Vraždí civilisty, aby obnovil imperiální slávu Ruska, tvrdí experti
před 4 hodinami

Evropě se díky Trumpovi otevřela jedinečná možnost. Má ale odvahu ji využít?
před 5 hodinami

Odplata za "monstrózní" výroky: Británie zavedla protiizraelské sankce
před 6 hodinami

Velká Británie chce odradit Rusko. Ukrajině dá 100 000 dronů
před 6 hodinami

Izrael vyhodil ze země Gretu Thunbergovou
Aktualizováno před 7 hodinami

Mimořádná zpráva Masakr ve Štýrském Hradci: Po střelbě ve škole je deset mrtvých, většinu tvoří děti
před 7 hodinami

EU nad americkým zákazem potratů kroutí hlavou. Sama přitom nutí ženy cestovat za interrupcí tisíce kilometrů
Aktualizováno před 8 hodinami

Eva Decroix se ujala funkce ministryně spravedlnosti. Nahradila Pavla Blažka po vypuknutí bitcoinové aféry
před 10 hodinami

Čína poslala své letadlové lodě do Tichomoří. Není jasné proč
před 10 hodinami

Svět čelí skryté, ale hluboké krizi. OSN poprvé vydala vážné varování
před 11 hodinami

"Puč" v USA: Kennedy Jr. porušil slib, odvolal celý poradní výbor CDC pro vakcíny, dosadí do něj své lidi
před 11 hodinami

Moldavsko čelí ruské hrozbě: Kreml pošle do Podněstří dalších 10 tisíc vojáků
před 12 hodinami

Trump poslal do Los Angeles tisíce dalších vojáků. Zadržené odváží neznámo kam
před 13 hodinami

Měsíční předpověď počasí. Letošní léto bude začínat pozvolna
včera

Policie odhalila pravdu o Čechovi v ruské armádě. Muž žádá o pomoc
včera
Do ligy se vrací Martin Hašek s Pavlem Hoftychem. Budou sportovními řediteli
S novým ročníkem fotbalové Chance ligy 2025/26 se vrátí zajímavá jména i v manažerských pozicích. Například v pražské Dukle bylo už předem jasné, že se s příchodem nové vlastnické struktury stane tamním sportovním manažerem bývalý trenér Sparty, Pardubic či Bohemians 1905 Martin Hašek. Stejnou manažerskou pozici bude v lize od nového ročníku zastávat i Pavel Hoftych a to pro změnu ve Zlíně, kterému se podařilo po roce mezi elitu vrátit.
Zdroj: David Holub