Prchal skončil u Babiše, po deseti letech spolupráce

Marketér Marek Prchal a bývalý premiér Andrej Babiš (ANO) ukončili spolupráci, která trvala deset let. Prchal to potvrdil serveru Info.cz. Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi.

Prchala nedávno ze svých řad vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC). Babišovu kampaň před druhým kolem prezidentské volby totiž považovalo za neetickou.

"Bylo to deset let, které jsou jednou za život,“ řekl serveru Prchal. "S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí," dodal.

Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se hnutí dostalo do Sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za "génia sociálních sítí", chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.

Prchal stál také u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. V minulosti se mimo jiné podílel na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga nebo radil pražské primátorce Adrianě Krnáčové. Kromě toho se věnoval grafickému designu a žurnalistice.

Před několika dny se stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení ADC. Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice. Předseda hnutí ANO čelil kritice za billboardy s textem "Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš." Kritici mu vyčítali to, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem "Generál nevěří v mír" s dovětkem "Volte mír. Volte Babiše".

Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem. V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: "Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem." Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.

Související

Více souvisejících

Andrej Babiš Marek Prchal

Aktuálně se děje

před 56 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Tanky ABRAMS, ilustrační fotografie

Ukrajina stáhla z bojiště americké Abramsy

Ukrajina dočasně stáhla z bojiště americké tanky Abrams M1A1. Ukázaly se jako zranitelné při útocích ruskými drony, uvedla agentura AP s odvoláním na zdroje v americké armádě.

před 6 hodinami

včera

Film Rivalové

RECENZE: Rivalové rozehrávají drama milostného trojúhelníku na tenisovém kurtu

Česká kina pohostí rozhodující tenisový zápas, který v závěru není ani tak důležitý ze sportovního hlediska, jako z toho osobního. Stojí proti sobě dva muži, jejichž mladistvé přátelství skrečovala společná láska k jedné ženě. Rivalové v melodramatických konturách konstruují milostný trojúhelník, jehož exekuce je jedna z těch nejlepších za poslední dobu. 

včera

Harvey Weinstein

Odvolací soud zrušil odsuzující verdikt nad Weinsteinem

Nejvyšší soud amerického státu New York ve čtvrtek zrušil rozsudek nad hollywoodským producentem Harveym Weinsteinem z roku 2020, ve kterém byl uznán vinným ze sexuálních trestných činů. Nařídil zároveň nový proces v případě.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Letní počasí bude pořádně žhavé. Mohou padat teplotní rekordy, naznačují modely

Česko v druhé polovině dubna zaskočil návrat zimního počasí, kdy teploty klesaly pod nulu a na horách spadly desítky centimetrů sněhu. V dlouhodobých meteorologických modelech se ale nic nemění. Letošní léto má podle nich být pořádně žhavé.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy