Fakt, že náš jídelníček ovlivňuje složení našeho potu, je velmi dobře znám. Podle vědců je tímto způsobem možné ovlivnit také přitažlivost pro opačné pohlaví.
Ženy upřednostňují vůni mužů, kteří konzumují velké množství ovoce a zeleniny, nad vůní mužů s dietou bohatou na uhlohydráty, jejíž jádro tvoří chléb a těstoviny, uvádí nová studie vědců z Macquarie University v Austrálii, ze které cituje server Medical Daily. Láska tak může procházet nejen žaludkem, ale i nosem.
Na druhé straně ale studie neodhalila mnoho o masožravcích – ženy zapojené do studie nijak zvlášť nereagovaly na pot mužů, kteří jedli velké množství masa. Ženy popsaly pot od masožravců silnější, ale nebylo to podle nich nutně dobré nebo špatné. Zda tyto poznatky povedou k tomu, aby lidé změnili svou stravu, není jasné, podporují však myšlenku, že vůně hraje velkou roli v sexuální přitažlivosti. A navíc může také prozradit detaily o zdraví jedince.
Aby se zjistilo, jak dieta ovlivňuje sexuální přitažlivost, vědci odebrali vzorky potu od mužů s různou stravou a ženy pak tento pot hodnotily. Muži si museli vést písemný deník o průměrném příjmu potravy, kromě toho výzkumníci také měřili množství ovoce a zeleniny, které muži jedli pomocí zařízení nazývaného spektrofotometr. Toto zařízení měří v kůži množství karotenoidů - pigmentu obsaženém v ovoci a zelenině. To pomohlo výzkumníkům lépe pochopit, kolik ovoce a zeleniny mají muži ve své stravě.
Pak vědci mužům dali čistá trička a požádali je, aby si trochu zacvičili a tak vyloučili nějaký pot. Ženy byly následně požádány, aby zpocená trička očichaly a „ohodnotily, jak se jim jednotlivé vůně líbí, a jestli je pot spíše květinový, nebo ovocný". Určovat měly i další rysy.
Pot sám o sobě vůbec „nesmrdí“. Podle magazínu Medical News Today je špatná vůně, kterou spojujeme s tělesným zápachem, ve skutečnosti vedlejším produktem našeho potu, kdy se rozpadají bakterie, které rostou na těle. Ženské dobrovolnice byly vystaveny mužskému potu předtím, než se bakterie mohly začít rozpadat – takže tomuto nepříjemnému aspektu unikly.
Muži, jejichž spektrofotometrické měření ukázalo, že jedli více ovoce a zeleniny, byly mnohem častěji spojováni s příjemnějším potem, který ženy popsaly jako více květinový, ovocný a sladký. Muži s větším příjmem sacharidů pak měli výraznější a méně příjemný pot.
Studie také konstatuje, že to není poprvé, kdy se ukázalo, že strava složená z většího množství ovoce a zeleniny, je spojena se sexuální přitažlivostí. Například studie z roku 2009 zjistila, že osoby, které mají více žlutých kožních odstínů z karotenoidu v jejich kůži, jsou pro opačné pohlaví atraktivnější.
Větší přitažlivost vegetariánů dává smysl. Díky ovoci a zelenině jsme zdravější a většina lidí by se raději spojila se zdravým člověkem, než s člověk, který by mu mohl způsobit onemocnění nebo předat nemoci svým budoucím potomkům. Takže pokud nejíte dostatek ovoce a zeleniny pro své vlastní zdraví, proč to nezkusíte kvůli vašemu sexuálnímu životu?
5. června 2026 10:57
Vědci neskrývají nadšení. AI vytvořila vakcínu chránící před celou plejádou virů
Související
Čína se naplno pustila do boje se stárnutím. Laboratoře pro dlouhověkost slibují, že se dožijeme 150 let
Rh faktor v těhotenství: Co se může stát, když si krev „nesedne“?
zdraví , Muži , ženy , Láska, intimnosti, vztahy
Aktuálně se děje
před 15 minutami
Írán stále budí nejistotu. Teherán naznačil, jak to má s podpisem dohody
před 1 hodinou
Ebola se nadále šíří v Kongu. Úřady potvrdily nové případy i další úmrtí
před 1 hodinou
Mírovou dohodu s Íránem podepíšeme dnes, oznámil Trump
před 3 hodinami
Počasí bude příští týden tropické, potvrdili meteorologové
včera
Epsteinova oběť ve výpovědi zmínila Andrewa. Dostal ji do královského paláce
včera
Prodejny Penny ve čtvrtek zavřou dříve. Má to zajímavý důvod
včera
Norská princezna se zřejmě nevyhne transplantaci, naznačil to manžel
včera
ODS uspořádala ideovou konferenci. Bouřlivě se řešila otázka přijetí eura
včera
Mírová dohoda mezi USA a Íránem nikdy nebyla tak blízko, tvrdí Šaríf
včera
Stovkám tisíc řidičáků letos vyprší platnost. Výměna je oproti minulosti jednodušší
včera
Moravec trvá na neplatnosti doložky. ČT tvrdí, že uplatňuje sankce
včera
Britové při Trooping the Colour oslavili narozeniny krále. Letos mu bude 78 let
včera
Pavel toho vyjedná více než vy, udeřil Rakušan v diskuzi s Macinkou
včera
Policie obvinila strojvedoucího, který řídil opilý. Nadýchal přes dvě promile
včera
Čech už má výhru v Eurojackpotu na svém kontě. Daň putuje do státní kasy
včera
Trumpa k odvolání útoků na Írán přesvědčili lídři zemí Perského zálivu
včera
Předpověď počasí pro vodáky. Medard pomohl, brzy se však oteplí
včera
Zemřela česká trenérská fotbalová legenda Petr Uličný
včera
Pohřeb Zdeny Mašínové proběhne příští týden v Olomouci
včera
Dohoda by otevřela Hormuzský průliv, přiznal Teherán. Rozhodnutí ale nepadlo
Mírová dohoda, která by ukončila boje v Íránu, je blízko a počítá s opětovným otevřením Hormuzského průlivu, potvrdil jeden z íránských představitelů. Informovala o tom BBC. V Teheránu ale stále nepanuje shoda na tom, zda dohodu přijmout.
Zdroj: Lucie Podzimková