New York - Mediální magnát Rupert Murdoch vyzval internetovou společnost Facebook, aby platila mediálním podnikům za šíření jejich zpravodajství. Facebook by podle něj měl platit za zpravodajství podobné poplatky, jaké platí poskytovatelé kabelové či satelitní televize za přenášené televizní programy, uvedla agentura DPA.
Murdoch upozornil, že na zisky Facebooku by takové poplatky měly pouze malý vliv, zatímco novinářům by zajistily výrazně příznivější vyhlídky.
Už minulý měsíc evropské tiskové agentury vyzvaly, aby byly velké internetové firmy, jako například Google, Facebook a Twitter, donuceny platit autorské poplatky za využívání zpravodajského obsahu, který jim přináší značné zisky.
Zpravodajství je po kontaktu s příbuznými a přáteli druhým nejdůležitějším důvodem pro využívání sociální sítě Facebook. Zájem uživatelů o zpravodajství podle agentur pomáhá internetovým společnostem zvyšovat příjmy z reklamy na úkor těch, kteří zprávy vytvářejí.
„Facebook při mnoha příležitostech uvedl, že jeho cílem je stát se největším médiem na světě. A přitom Facebook ani Google nemají svou redakci. Nemají žádné zpravodajské sítě, národní ani mezinárodní. Nemají žádné týmy reportérů v Sýrii, kteří by riskovali život, aby ukázali pravou tvář války," uvedlo devět evropských agentur v prosincovém prohlášení. „Nabízejí uživatelům internetu práci jiných zveřejňováním odkazů na jejich zprávy," píše se také v prohlášení.
Související

Přijde Zuckerberg o Instagram a WhatsApp? V USA odstartoval ostře sledovaný soudní spor

Opusťme americké korporátní sociální sítě. Variant je dost v Evropě i USA
Facebook , Rupert Murdoch , Media
Aktuálně se děje
před 24 minutami

Ropné velmoci se dohodly. Jak se to projeví na cenách pohonných hmot?
před 1 hodinou

Pavel Novotný se rozhodl. Nastoupí do vězení a vedení Řeporyjí přenechá jiným
před 1 hodinou

Pokus o zákaz chemických zbraní, který tak úplně nevyšel. Největší hrozbou jsou teroristé
před 2 hodinami

Bouřlivé počasí hrozí po několik dní, upozornili meteorologové
před 3 hodinami

Zemřela Loretta Switová, představitelka Šťabajzny v seriálu M.A.S.H.
před 4 hodinami

Tragédie československé expedice. Před 55 lety zahynuli horolezci v Peru
před 6 hodinami

Tragický požár na pražském Chodově. Jeden člověk nepřežil
před 7 hodinami

Letní počasí už klepe na dveře. Příští týden teploty téměř dosáhnou tropů
včera

Český fotbal si zvolil nového šéfa. Fouska po čtyřech letech nahrazuje Trunda
včera

Trump může dočasně zrušit azyl půl milionu migrantů
včera

Kanadu spalují rozsáhlé lesní požáry. Probíhá největší evakuace, jakou místní pamatují
včera

Novou ministryní spravedlnosti by mohla být Decroix. Babiš chce pád celé vlády
včera

Ukrajina se mírových rozhovorů s Ruskem v Istanbulu zúčastní, ale pod jednou podmínkou
včera

Ministr spravedlnosti Blažek rezignuje
včera

Může Afrika zaútočit na USA? Sahel se mění v ohnisko globálního teroru, varuje generál
včera

Oceány mění barvu. Vědci netuší, co se stane dál
včera

Sebevraždy ve světě: Jak si stojí Česko v porovnání s USA a Japonskem
včera

Trump nás konečně začíná chápat, pochvaluje si Kreml. Ukrajině zajistíme bezpečnostní záruky, reaguje EU
včera

Jak zvládá extrémní počasí nejžhavější město Evropy? Připravuje na další spalující léto i příliv turistů
včera
Past na zákazníky? Oneplay nelze jednoduše zrušit, varuje dTest
Společnost O2 Czech Republic se dostala pod palbu kritiky poté, co bez aktivního souhlasu svých zákazníků převedla uživatele stávající služby O2 TV na novou streamovací platformu Oneplay, vytvořenou ve spolupráci s Voyo. Mnozí spotřebitelé se proti tomuto kroku ohradili, zejména kvůli výraznému navýšení ceny a složitému postupu při pokusu o výpověď smlouvy, uvedl dTest.
Zdroj: Libor Novák