Zhruba 37 procent Čechů chce letos za vánoční dárky utratit méně než loni a naopak vyšší vánoční rozpočet má šest procent lidí. Nejčastěji letos za dárky utratí mezi 5000 a 10.000 Kč. Tuto částku plánuje vydat 35 procent Čechů. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz v září a říjnu mezi 2000 respondenty.
"Lidé o nákupech více přemýšlí, a letos budou ještě poctivěji srovnávat a vybírat produkty tak, aby neutráceli za ‚zbytečnosti‘ či nevhodné dárky," uvedl generální ředitel Heureky Jan Mayer. Všechny či většinu dárků bude na internetu nakupovat 60 procent dotazovaných, jen dvě procenta na internet při nákupu vánočních dárků nezabrousí vůbec.
Lidé letos také podle Mayera častěji budou pořizovat třeba jen jeden, ale nákladnější dárek, který udělá opravdovou radost a bude pro obdarovaného mít smysl, než aby kupovali pět malých "hloupostí", které skončí na dně skříně.
Typickým příkladem letošních vánočních hitů bude třeba designové povlečení, utěrky, ručníky, kvalitní designové deky na zahřátí a podobně. "V našich datech vidíme, že o tento sortiment roste v posledních týdnech zájem, a před Vánoci čekáme, že čísla vyrostou ještě výš,“ dodal Mayer. Podobné trendy budou platit například i v kosmetice, tedy dražší značky či luxusní kosmetika, kterou člověk sám sobě nepořídí.
Hitem letos bude i vybavení a příslušenství do chytré domácnosti, které navíc často ušetří energii a čas, například různé chytré termostaty, hlavice a další vychytávky, také třeba horkovzdušné fritézy či pomalé hrnce.
Loni Češi v internetových obchodech podle dat Heureky a Asociace pro elektronickou komerci utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více.
Související
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
Vánoční počasí. Po sněhové následuje i první teplotní předpověď
Aktuálně se děje
před 22 minutami
Zimní počasí se nevrátí ani v předvánočním týdnu, naznačuje předpověď
před 1 hodinou
Česká firma představila světu stealth dron Nightray a moderní střelu. Až Narwhal zasáhne Rusko, půjde do výroby
před 1 hodinou
Nekvalitní mír může znamenat ruské tanky u hranic se Slovenskem. Ukrajina nevydrží každý Trumpův rozmar
před 2 hodinami
Sarkozy strávil ve vězení jen 20 dní. Venku není ani tři týdny a už o tom napsal knihu
před 3 hodinami
Nebudeme na to sami. NATO i Američané popřeli zprávu, že USA od roku 2027 nebudou bránit Evropu
před 3 hodinami
Válka zasáhne každý domov a zničí každou firmu. Dochází nám čas, jsme dalším cílem Ruska, prohlásil Rutte
před 4 hodinami
První evropský stát vrací úder. Po zveřejnění Trumpovy výbušné bezpečnostní strategie označil USA za hrozbu
před 5 hodinami
Otázka, kterou si klade celý svět: Proč Trump nechal zabavit ropný tanker?
před 6 hodinami
Machadová se po roce skrývání objevila v Oslu. Venezuela bude svobodná, slibuje
před 7 hodinami
Týden do klíčového jednání o půjčce Ukrajině: EU hrozí, že Belgii odstaví jako Maďarsko
před 7 hodinami
Zelenskyj dnes uspořádá hovor s třiceti evropskými lídry. Trump hovoří o ztrátě času
před 8 hodinami
VIDEO: Na zabavení tankeru se podílela i FBI. Týdny skrýval svou polohu, jeho ropu si USA nechají
před 9 hodinami
Zelenskyj poslal do Bílého domu odpověď na mírový plán. Trump by mohl o víkendu přiletět do Evropy
před 10 hodinami
Počasí bude příští týden opět připomínat zimu. Teploty klesnou až k nule
včera
Ikonický kamion Coca-Cola odstartoval letošní turné po republice
včera
Tlak na Madura eskaluje. Americké síly zadržely u Venezuely "největší" ropný tanker, oznámil Trump
včera
Babiše čekají nelehké čtyři roky. Česko se musí připravit na krušné časy
včera
Island se připojuje k bojkotu Eurovize kvůli účasti Izraele
včera
Éra bezpečnostních záruk skončila. Evropa řeší, jak přežít bez pomoci USA
včera
Rostoucí ceny online reklamy nutí malé podniky hledat alternativy. Tisk plakátů se vrací do hry
Online reklama výrazně zdražuje a malé firmy stojí před otázkou, jak zůstat vidět, aniž by jejich marketingový rozpočet praskal ve švech. Stále častěji proto zvažují návrat k tradičním a finančně stabilním formám propagace, mezi které patří i tisk plakátů. Ten nabízí lokální dosah, jednorázové náklady a dlouhodobou viditelnost – vlastnosti, které jsou v současné ekonomické situaci stále cennější.
Zdroj: Komerční článek