Ačkoliv reklamy na energetické nápoje bývají mnohdy mířeny spíše na mužskou část populace, ve velké míře je pijí i dívky a ženy. Některé tím dokonce nahrazují jídlo. Jenže podle studie si tím mohou způsobit vážné zdravotní problémy. Vše může skončit i smrtí.
Předběžné výsledky studie týmu z univerzity v australském Melbourne děsí. Vědci přišli na to, že energetické nápoje mohou ženám a především dívkám vážně poškodit zdraví, nebo je dokonce i zabít. Může za to velký obsah kofeinu v těchto nápojích.
Spousta dívek, které nejsou spokojené se svou postavou, chce hubnout. Omezují jídlo. A pijí právě energetické nápoje. Proč? Protože obsahují velké množství kofeinu. Právě kofein potlačuje chuť k jídlu, upozorňuje britský Daily Mail.
"Tato skupina, která už má problémy s příjmem potravy, pije energetické nápoje na prázdný žaludek. Kofein v nich obsažený může ještě problémy zhoršit," říká Peter Miller z melbournské univerzity. "Mohou mít střevní nebo žaludeční problémy, stavy úzkosti či srdeční problémy. Vše může skončit smrtí," dodává.
Studie také zjistila, že mnoho dívek pije nápoje bez cukru místo jídla. Díky kofeinu si tak zvyšují energii, kteří ostatní získávají právě z jídla. Ze studie také vyplývá, že průměrný věk prvního užití energetického nápoje je jen 10 let. Přestože na plechovkách nápojů je upozornění, že nejsou vhodné pro děti.
5. června 2026 10:57
Vědci neskrývají nadšení. AI vytvořila vakcínu chránící před celou plejádou virů
Související
Výročí nejznámějšího pochodu. Mezi Prahou a Prčicemi se chodí již 60 let
Okamura označuje své voliče za „naše občany“. Jde jen o malou a specifickou část českého národa
Aktuálně se děje
včera
Česká cesta do vesmíru míří k úspěchu. Svoboda by mohl letět na ISS
včera
Malou propustili z nemocnice. Zítra už by měla opět šéfovat poslancům ANO
včera
Smutné pražské výročí. Jak hlavní město zničil nejničivější požár v jeho dějinách
včera
Policie objasnila vraždu novorozence na Sokolovsku. Matce hrozí až doživotí
včera
Zemřela Zdena Mašínová
včera
Útěk z vězení nevyšel. Zločinec si pobyt na Pankráci zřejmě prodlouží
včera
Deštivé počasí pokračuje. Meteorologové prozradili, kde má napršet nejvíc
včera
Napětí na Blízkém východě roste: Írán po nočních útocích zvažuje konec mírových jednání
včera
Parlamentní volby v Izraeli se blíží. Netanjahu potvrdil kandidaturu, jistotu výhry ale nemá
včera
Maďarsko už problémy nedělá. Mezi EU a Ukrajinou přesto roste napětí
včera
Ukrajinské střely Flamingo pronikly hluboko do ruského vnitrozemí, zasáhly továrnu na drony
včera
Trump: Teheránu trvalo vyjednávání o dohodě příliš dlouho, bude za to muset zaplatit
včera
Belfast v plamenech. Po brutálním útoku migranta vyšli naštvaní lidé do ulic, vypukly nepokoje
včera
USA se pomstily za sestřelený vrtulník Apache
včera
Lidé Trumpovi nevěří. USA jako spojence vnímá jen každý desátý Evropan
včera
Trump a Netanjahu věřili, že porážka Íránu Blízký východ změní. Vše je ale úplně jinak
včera
Policie pokročila s vyšetřováním střelby v Poleradech. Taxikáři hrozí až 10 let
včera
Počasí se ochladí. Dorazí i vytrvalejší deště
9. června 2026 21:50
Nová proruská bulharská vláda zastaví veškeré dodávky zbraní na Ukrajinu
9. června 2026 20:40
Při výbuchu auta v Moskvě údajně zahynul ruský generál
V satelitním městě Balašicha nedaleko Moskvy došlo v úterý ráno k výbuchu osobního automobilu, při kterém zahynul řidič. Incident se odebral kolem půl šesté ráno, kdy v blízkosti obytného domu explodovalo jedoucí vozidlo značky BMW X3.
Zdroj: Libor Novák