Poznáte kvalitní kuřecí maso? Pokud na sobě má bílé proužky, raději se mu vyhněte

Kuřecí maso je po celém světě velmi oblíbené. Je poměrně levné, rychlé na přípravu a navíc je považováno za poměrně dietní a lehce stravitelné. Jenže maso, která jíme dnes, je mnohem více tučné a méně výživné, než tomu bylo dříve, varují odborníci.

Mnoho lidí dnes dává přednost kuřecímu masu před červeným masem, protože věří, že je zdravější. V důsledku změn v chovu drůbeže ale pro nás nemusí být dnes bílé maso stejně dobré, jako kdysi. Společnost Compassion in World Farming, americká charitativní organizace, která se zaměřuje na „ukončení továrního zemědělství", zveřejnila video, které má poučit veřejnost o „bílých pruzích" na syrovém kuřecím mase.

Stále více kuřecích prsíček má na sobě nyní „bílé proužky" - proužky tuku, které se objevují jako důsledek toho, že jsou ptáci chováni v továrních farmách.

Libové a netučné kuřecí maso na sobě žádné bílé pruhy nemá. Pruhy se totiž objevují v důsledku způsobu, jak kuřata rostou - chovají se v masovém měřítku a zemědělci dělají vše, co je možné, aby kuřata co nejrychleji vyrostla.

Studie, kterou v minulém roce provedla University of Arkansas a Texas A & M, dospěla k závěru, že „závažnost bílých pruhů se v posledních letech zvýšila", a zjistila, že tyto pruhy byly přítomny u 96% ze 285 testovaných ptáků.

A co víc, vědci zjistili, že bílý proužek „negativně ovlivňuje kvalitu masa" a způsobuje, že je méně křehké a hůře absorbuje marinádu. Vědci rovněž zjistili, že kuřecí prsa v tomto stavu mohou obsahovat o 224 procent více tuku než normální kuřecí maso.

Jaclyn Londonová, odbornice na výživu, říká, že i přesto bychom neměli kuřecí maso zatracovat. „Kuře - pokud není obalené a smažené - je skvělý zdroj bílkovin a je bohaté na vitamíny typu B, železo a vitamín B12,“ vysvětluje.

Mluvčí americké Národní rady kuřat pak tvrdí, že bílé proužky ve skutečnosti ovlivňují pouze „malé procento kuřecího masa" a „nevyvolávají žádné obavy o zdraví ani bezpečnost potravin pro lidi. A ani blaho samotného kuře není negativně ovlivněno," dodal. 

Související

Více souvisejících

Maso Kuřecí maso potraviny jídlo

Aktuálně se děje

před 15 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

Ilustrační foto

Obavy vědců se naplnily. El Niño je tady, může dosáhnout historické síly a působit miliardové škody

V Tichém oceánu se oficiálně zformoval klimatický jev El Niño a podle předpovědí meteorologů by mohl dosáhnout historické síly. Tento přirozený oteplovací cyklus, který v tichomořské oblasti blízko rovníku ovlivňuje celosvětové počasí, podle odborníků ještě více zvýší teplotu planety již tak zatížené znečištěním z fosilních paliv a pravděpodobně vyvolá extrémní projevy počasí po celém světě. 

před 3 hodinami

před 4 hodinami

Ilustrační foto

Polsko spustí unikátní program. Statisícům lidí poskytne kurzy přežití

Polsko v rámci své snahy stát se klíčovou pevností NATO vůči Rusku spustilo rozsáhlý civilní program wGotowości neboli Připravenost, který učí dobrovolníky dovednostem potřebným pro přežití v dobách krize. Tato iniciativa představuje největší projekt dobrovolného obranného výcviku v polské historii a klade si za cíl propojit armádu s veřejností a psychologicky připravit společnost na případný válečný stav.

před 5 hodinami

Kaja Kallasová

Neřeší Ukrajinu, Írán ani Trumpa. Státy EU se bouří proti Kallasové

Francie, Německo a další členské státy Evropské unie intenzivně diskutují o zásadní reformě, či dokonce rozpuštění patnáct let staré Evropské služby pro vnější činnost (EEAS). Cílem plánovaných změn je zefektivnit reakci bloku na současné geopolitické krize. Podle informací deníku Financial Times zvažují unijní metropole omezení pravomocí šéfky unijní diplomacie Kaji Kallasové a přesun funkcí tohoto úřadu, disponujícího ročním rozpočtem ve výši jedné miliardy eur, zpět pod Evropskou komisi a jednotlivé členské státy.

před 6 hodinami

před 7 hodinami

Hormuzský průliv

Írán oznámil uzavření Hormuzského průlivu. Útoky USA zlikvidovaly příměří, tvrdí

Útoky Spojených států z posledních hodin podle íránského ministerstva zahraničí prakticky zlikvidovaly platnost dosavadního příměří. Teherán označil americké vojenské akce za nezákonné a kriminální, přičemž zdůraznil, že vedle zjevného porušení Charty OSN a základních pravidel mezinárodního práva ohledně národní suverenity tyto údery učinily dohodu o příměří z 8. dubna fakticky bezvýznamnou. 

před 8 hodinami

Elon Musk

Musk podnítil nepokoje v Belfastu. Odhalil slabinu sociálních sítí

Násilné nepokoje v Belfastu a dalších britských městech ukázaly rostoucí vliv sociálních sítí, s jejichž pomocí krajně pravicoví aktéři prosazují protipřistěhovaleckou agendu. Rozbuškou pro vlnu neklidu se stal pondělní útok nožem v Belfastu, ze kterého byl obviněn súdánský žadatel o azyl, jenž do Spojeného království dorazil v roce 2023. Incidentu okamžitě využili radikální aktivisté k mobilizaci svých stoupenců. Následující večer provázely pouliční střety, zapalování aut, domů i autobusů a také rasově motivované útoky na majetek, včetně napadení provozovny tureckého holičství.

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 10 hodinami

V Severním Irsku vypukly násilné protiimigrační protesty

Policie v Severním Irsku nasadila proti demonstrantům vodní děla

Policie v Severním Irsku nasadila vodní děla proti výtržníkům během druhé noci protiimigračních protestů. U kruhového objezdu Sandyknowes poblíž Newtownabbey, severně od Belfastu, tak rozehnala dav přibližně tří set lidí, kteří zapálili nákladní vůz a házeli cihly a zápalné lahve. Nepokoje byly hlášeny také z měst Derry a Coleraine, celkově však byly výtržnosti mírnější než v úterý, kdy davy útočily na etnické menšiny v reakci na pondělní útok nožem v severním Belfastu, který si vyžádal jednoho těžce zraněného muže.

před 11 hodinami

před 11 hodinami

před 13 hodinami

včera

Aleš Svoboda

Česká cesta do vesmíru míří k úspěchu. Svoboda by mohl letět na ISS

Premiér Andrej Babiš se společně s prvním místopředsedou vlády a ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem, ministrem školství, mládeže a tělovýchovy Robertem Plagou a ministrem obrany Jaromírem Zůnou v pondělí v pražském Planetáriu zúčastnil tiskové konference k národnímu projektu Česká cesta do vesmíru. Konference představila aktuální kroky směřující k realizaci historicky první samostatné mise České republiky na Mezinárodní kosmickou stanici (ISS).

včera

včera

včera

včera

Zemřela Zdena Mašínová

Česko zasáhla ve středu odpoledne velmi smutná zpráva. Ve věku 92 let zemřela Zdena Mašínová, dcera odbojáře Josefa Mašína a sestra kontroverzně vnímaných bratří Mašínů. O úmrtí Mašínové informoval historik Petr Blažek. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy