Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. PPF to dnes oznámila ČTK, cenu neuvedla. Informaci potvrdila také Škoda Auto.
Dohoda ukončuje známkoprávní spory týkající se souběžného užívání značky Škoda a umožní odstranit problém častého zaměňování značek plzeňské strojírenské společnosti a mladoboleslavského výrobce osobních automobilů. Tato změna se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.
Smluvní strany se dohodly na tom, že nezveřejní finanční podrobnosti ujednání o prodeji práv ke značce Škoda. Získané peníze přispějí především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání ve skupině PPF, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst, uvedla PPF.
"Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Uzavřená dohoda ve finále pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ řekl ČTK investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.
Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.
"Chtěli bychom tímto poděkovat představitelům společností Škoda Group a skupiny PPF za konstruktivní jednání. Jde o důležitý krok směrem k budoucnosti naší automobilky a plně koresponduje s cíli, které jsme si vytyčili v rámci Next Level Škoda Strategy 2030, podle níž se chceme stát na konci tohoto desetiletí jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Právě ještě jednotnější a silnější značka je jedním z předpokladů, jak toho můžeme dosáhnout. Dnešní den má pro Škoda Auto jako vlastníka ochranných známek Škoda mimořádný význam. Velice nás těší, že jednání o ochranných známkách dospěla do úspěšného závěru," uvedli členové představenstva Škody Auto Martin Jahn a Christian Schenk.
Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.
Skupina PPF v roce 2017 v oznámení o akvizici Škody Transportation uvedla, že tehdy koupila sto procent akcií společnosti včetně dalších aktiv souvisejících s její činností, zejména ochranných známek "Škoda".
Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll.
10. listopadu 2025 12:10
Ryanair oznámil zásadní změnu: Od 12. listopadu nebude akceptovat papírové letenky
Související
Škoda nečekaně odhalila nový crossover. Epiq se chlubí příjemnou cenou
Rozsáhlý blackout zasáhl český průmysl. Problémy hlásily automobilky i operátoři
Aktuálně se děje
před 10 minutami
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
před 2 hodinami
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
před 2 hodinami
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
před 3 hodinami
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
před 3 hodinami
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
před 3 hodinami
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
před 4 hodinami
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
před 5 hodinami
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
před 6 hodinami
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
před 7 hodinami
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
před 7 hodinami
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
před 8 hodinami
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
před 8 hodinami
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
před 9 hodinami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 10 hodinami
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
před 11 hodinami
Počasí o víkendu: V noci bude mrznout, přes den se citelně oteplí
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
včera
Britský expert pro EZ: Globální potravinová bezpečnost bude stabilní, rizikem ale zůstává Putin
včera
Babiš oznámil, že se navždy vzdá Agrofertu
včera
New York Times podává žalobu na Pentagon a Hegsetha
Deník The New York Times podává žalobu na Ministerstvo obrany USA kvůli novým, přísným omezením přístupu pro novináře, která Pentagon zavedl. Žaloba míří na Ministerstvo obrany, ministra Peta Hegsetha a hlavního mluvčího Pentagonu, Seana Parnella, a má za cíl zrušení říjnové politiky. Kvůli těmto restrikcím museli reportéři akreditovaní v Pentagonu odevzdat své novinářské průkazy.
Zdroj: Libor Novák