Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. PPF to dnes oznámila ČTK, cenu neuvedla. Informaci potvrdila také Škoda Auto.
Dohoda ukončuje známkoprávní spory týkající se souběžného užívání značky Škoda a umožní odstranit problém častého zaměňování značek plzeňské strojírenské společnosti a mladoboleslavského výrobce osobních automobilů. Tato změna se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.
Smluvní strany se dohodly na tom, že nezveřejní finanční podrobnosti ujednání o prodeji práv ke značce Škoda. Získané peníze přispějí především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání ve skupině PPF, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst, uvedla PPF.
"Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Uzavřená dohoda ve finále pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ řekl ČTK investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.
Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.
"Chtěli bychom tímto poděkovat představitelům společností Škoda Group a skupiny PPF za konstruktivní jednání. Jde o důležitý krok směrem k budoucnosti naší automobilky a plně koresponduje s cíli, které jsme si vytyčili v rámci Next Level Škoda Strategy 2030, podle níž se chceme stát na konci tohoto desetiletí jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Právě ještě jednotnější a silnější značka je jedním z předpokladů, jak toho můžeme dosáhnout. Dnešní den má pro Škoda Auto jako vlastníka ochranných známek Škoda mimořádný význam. Velice nás těší, že jednání o ochranných známkách dospěla do úspěšného závěru," uvedli členové představenstva Škody Auto Martin Jahn a Christian Schenk.
Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.
Skupina PPF v roce 2017 v oznámení o akvizici Škody Transportation uvedla, že tehdy koupila sto procent akcií společnosti včetně dalších aktiv souvisejících s její činností, zejména ochranných známek "Škoda".
Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll.
Související
Krize evropského automobilového průmyslu. V Německu se budou zavírat továrny
Škoda představila čtvrtou generaci vlajkové lodi Superb. Na jejím vývoji se podílela umělá inteligence
Aktuálně se děje
před 36 minutami
EU se připravuje na obchodní válku. Podle ekonoma Kuchaře Trumpova cla pocítí hlavně Američané
před 46 minutami
ICC vydal zatykače na Netanjahua a Gallanta
před 1 hodinou
Nástup Trumpa znervózňuje všechny. Kyjev i Moskva se snaží získat výhodu ve válce, než převezme úřad
před 1 hodinou
Rusko vypálením ICBM vyslalo signál, že má technologie a je ochotné je použít, řekl Kraus pro EZ
před 1 hodinou
Polsko je naším prioritním cílem, prohlásila Zacharovová
před 2 hodinami
Nové varování meteorologů. Sněhu bude až 15 centimetrů, zesílí i vítr
před 2 hodinami
Hamás obvinil USA z genocidy v Pásmu Gazy. Izraeli vzkázal, kdy propustí rukojmí
před 2 hodinami
Jak se západní zbraně dostávají do Ruska, sankcím navzdory? Stačí jedna instagramová modelka
před 3 hodinami
Biden poslal Ukrajině další silnou zbraň. Je zakázaná a vysoce kontroverzní
před 4 hodinami
Co je mezikontinentální balistická raketa (ICBM)?
před 4 hodinami
Rusko odpálilo mezikontinentální balistickou raketu. Poprvé v historii
před 5 hodinami
Ukrajinská fronta by mohla brzy zkolabovat, varují odborníci
před 6 hodinami
Nasazení ATACMS a Storm Shadow na ruském území: Symbolické gesto, nebo zlom ve válce na Ukrajině?
před 7 hodinami
Páteční počasí může překvapit řidiče, varovali meteorologové
včera
Vláda uvolní peníze na pomoc sportu po povodních. Podpořila také podnikání s Ukrajinou
včera
Muži hrozilo za zapálení baru v Liberci doživotí. Trest je nakonec nižší
včera
Česko si pořídí další Leopardy. Armáda tak splní požadavky NATO
včera
Bláznivé počasí očima meteorologů. Na konci týdne přijde další zvrat
včera
Princ Harry na tetovacím křesle. Nové video má své vysvětlení
včera
RECENZE: Dekadentní Gladiátor II se ocitá mezi slastnou pokleslostí a nefunkčními emocemi
Kina se po dlouhém čekání dočkala vyhlíženého pokračování pro mnohé legendárního Gladiátora z roku 2000. I tentokrát za epickou sandálovou podívanou stojí obdivuhodně produktivní Ridley Scott. Vyrovnala se dvojka zbožštěné jedničce? A má tohle srovnání vůbec smysl?
Zdroj: Martin Pleštil