Komunikační agentury, které se podílejí na kampani na podporu očkování proti covidu-19, chystají první spot. Bude zveřejněn před Vánocemi, nebo v období vánočních svátků, kdy má do Česka dorazit první vakcína proti covidu-19. Dohodly se na tom o víkendu s úřadem vlády a ministerstvem zdravotnictví.
ČTK to dnes řekl Marek Hlavica z Asociace komunikačních agentur, která se na kampani podílí.
Ministerstvo zdravotnictví v pátek rozhodlo, že zruší výběrové řízení na kampaň o koronaviru za zhruba 38 milionů korun, kterou nedávno vypsalo a která měla odstartovat v lednu. Místo toho začalo spolupracovat s úřadem vlády a zástupci komunikačních agentur a dalších profesionálů působících v public relations.
Ti oslovili @strakovka s tím, že dodají obsah kampaně v rámci dobrovolné pomoci. Plánovaný rozpočet tak bude alokován na nákup mediálního prostoru pro tuto kampaň, jejíž start plánujeme na druhou polovinu ledna.
— Ministerstvo zdravotnictví (@ZdravkoOnline) December 18, 2020
Mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová dnes ČTK řekla, že se úřad rozhodl ke změně strategie. "Vzhledem k tomu, že agentury se nabídly, že už mají něco hotového, tak jsme se rozhodli udělat změnu strategie tímto směrem, že využijeme to, co nabízejí, a vstoupíme s nimi v kontakt," uvedla Peterová.
První výsledek této spolupráce by měl podle Hlavici reagovat na dodání první vakcíny do Česka, které se očekává 26. či 27. prosince. Komunikační agentury o víkendu předložily zástupcům státu tři návrhy na první spot a jeden z nich byl vybrán k dopracování.
Kromě toho se účastníci víkendového jednání podle Hlavici dohodli na tom, že na začátku ledna se uskuteční hackathon, během kterého všechny zapojené firmy zdarma vytvoří komunikační strategii a kreativní koncepty kampaně na podporu očkování proti covidu-19. "Vzniknou strategické dokumenty, které řeknou, co by se mělo udělat a jak by to mělo vypadat. Představíme je úřadu vlády jako řešení, které pokládáme za správné ve chvíli, kdy je potřeba přesvědčit určitou část veřejnosti, že očkování je cestou ze šlamastiky, do které jsme se dostali," řekl Hlavica.
Následovat by mělo vytvoření kampaně, tedy natočení spotů, vytvoření grafických návrhů a podobně, a nákup reklamy v médiích. Hlavica odhaduje, že náklady se budou pohybovat mezi 50 a 100 miliony korun. Podle něj zástupci vlády o víkendu uvedli, že peníze, které stát na kampaň poskytne, budou dostatečné.
Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru, a zejména tématu očkování, kritizovala ministerstvo opozice i někteří odborníci. Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), který ho označil za katastrofu.
Související
Před pěti lety se poprvé objevil covid. Čína jeho původ dodnes tají
Respirační onemocnění v Česku nabývají na síle. Stoupá počet lidí s covidem i černým kašlem
Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2) , očkování , ministerstvo zdravotnictví , Zdravotnictví
Aktuálně se děje
před 28 minutami
Pět mrtvých kvůli pyrotechnice z Česka a Polska. Německu dochází trpělivost
před 1 hodinou
V 91 letech zemřel Dušan Holý, uznávaný profesor, zpěvák, etnolog a muzikolog
před 3 hodinami
Před 40 lety došlo k největší průmyslové havárii v historii. Spor o Bhópálskou katastrofu opět ožívá
před 3 hodinami
Kojenecké ústavy definitivně skončily. Stát je ke konci roku zavřel
před 4 hodinami
Střelba v New Yorku: Před nočním klubem bylo zraněno 10 lidí
před 5 hodinami
Pokud stát nedokáže zaručit bezpečnost letů, měl by uzavřít své nebe pro civilní dopravu, míní expert
před 6 hodinami
Trump po útoku v New Orleans: Vidíte, že jsem měl pravdu
před 7 hodinami
Helena Zeťová podle kriminalistů zřejmě nespáchala sebevraždu
před 7 hodinami
Británie chce po brexitu obnovit vztahy s EU
před 8 hodinami
Rok 2024 v kostce: Česká politická scéna balancuje mezi populismem a ztrátou důstojnosti
před 8 hodinami
Moldavsko čelí po utáhnutí kohoutků plynu z Ruska energetické krizi
před 9 hodinami
Před Trumpovým hotelem v Las Vegas vybuchl Muskův cybertruck
před 10 hodinami
Válka na Ukrajině se stává pro Kyjev stále těžší. S Putinem ale nechce jednat, dokud za ni Rusko nezaplatí
před 11 hodinami
Předpověď počasí na příští týden: Teploty se rapidně propadnou
včera
Bývalý fotbalista Luděk Mikloško oznámil, že má rakovinu. Chemoterapii ale podstupovat nehodlá
včera
Oštěpařka Ogrodníková přerušuje kariéru. Oznámila, že čeká dítě
včera
Problém pro Barcelonu. Do silvestrovské půlnoci nezaregistrovala mistra Evropy Olma
včera
Terorista z New Orleans byl armádní veterán. U sebe měl vlajku Islámského státu
včera
Internet je na nohou. Elon Musk si na síti X změnil jméno
včera
Rok 2024 byl jedním z nejvýznamnějších v globálním bezpečnostním dění. Rok 2025 ho může strčit do kapsy
Uplynulý rok byl podle BBC jedním z nejrušnějších, co se týče globální bezpečnosti, od doby útoků z 11. září 2001. Přinesl řadu dramatických událostí: pád syrského prezidenta Asada, severokorejské vojáky bojující za Rusko, britské a americké rakety vypálené Ukrajinou na ruské cíle, íránské střely dodané Rusku a izraelské letecké údery financované Spojenými státy na Libanon a Gazu.
Zdroj: Libor Novák