Češi loni nakoupili více ovoce, předloni vyhrála zelenina

Češi loni ve vybraných hypermarketech a supermarketech nakoupili meziročně o osm procent více ovoce. Prodeje zeleniny proti roku 2019 vzrostly o zhruba čtyři procenta. Předloni přitom nad ovocem, u kterého tržby stouply o 0,6 procenta, zvítězila zelenina s meziročním růstem o 12,3 procenta. Větší zájem měli loni čeští zákazníci také o zdravé potraviny. Vyplývá to z dat výzkumné společnosti Nielsen, která má ČTK k dispozici.

Nejvýraznější nárůst prodejů obchodníci podle agentury Nielsen zaznamenaly u citrónů a jablek, které si v meziročním srovnání polepšily o třetinu. Prodeje pomerančů stouply o zhruba 22 procent. Podle mluvčí společnosti Globus Lutfii Volfové poptávka po ovoci a zelenině kopírovala vlny pandemie koronaviru. Jejich prodeje vzrostly v únoru a listopadu o 12 procent. Většinou lidé kupovali citróny, mandarinky, pomeranče a jablka.

Neobvykle vysoké meziroční nárůsty zaznamenaly loni hypermarkety Globus podle Volfové i u alternativních potravin a produktů s vitaminy, vlákninou a minerály. "Zájem o potraviny z tzv. Zdravého světa přesně kopíruje vývoj pandemie. Loni v únoru si nakoupili zákazníci ve Zdravém světě o 16 procent a v březnu o 12 procent více potravin než ve stejných měsících předloni, velký skok zájmu o tyto potraviny nastal opět od října," řekla.

On-line supermarket Rohlik.cz sleduje meziročně 30procentní růst zájmu zákazníků o biopotraviny. Podíl BIO sortimentu se na obratu e-shopu podílí podle jeho výkonného ředitele Petra Pavlíka zhruba deseti procenty. V dětské výživě jde dokonce o 30 procent. Proto také Rohlik.cz tento týden rozšířil nabídku o produkty německé značky Alnatura.

"Za posledních sedm let rostou tržby za zdravé potraviny téměř dvakrát rychleji než za ty nezdravé. Spotřebitelé se také více zajímají o BIO výrobky, kladou důraz na původ nakupovaných potravin a na vzestupu jsou také rostlinné produkty, často ve snaze snížit spotřebu masa," dodala Barbara Hýžová za Nielsen.

Data Nielsenu sledovala trh hypermarketu, supermarketu a drogerií v ČR do loňského 51. týdne. Zahrnují řetězce Albert, Billa, dm drogerie, Globus, Kaufland, Penny, Rossmann, Tesco, Teta, Top drogerie a Trefa.

Související

Více souvisejících

češi Ovoce Zelenina průzkumy

Aktuálně se děje

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Evropská Unie

EU schválila nový desetibodový pakt o migraci a azylu

Ministři členských zemí Evropské unie (Rada EU) v úterý v Bruselu definitivně schválili nový pakt o migraci a azylu, tedy masivní přepracování dosavadních migračních a azylových zákonů eurobloku. Uvedla to agentura Reuters.

před 4 hodinami

Marek Ženíšek (TOP 09)

Ženíšek bude od čtvrtka novým ministrem pro vědu

Česko bude mít nového ministra pro vědu, výzkum a inovace, který nahradí poslankyni Helenu Langšádlovou (TOP 09). Prezident Petr Pavel se chystá jmenovat Marka Ženíška (TOP 09) ve čtvrtek dopoledne, informoval Pražský hrad na webu. 

Aktualizováno před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

Válka v Izraeli

USA nepovažují zabíjení Palestinců v Pásmu Gazy za genocidu

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena nepovažuje zabíjení Palestinců v Pásmu Gazy izraelskou armádou, která vede válku proti militantnímu hnutí Hamás, za genocidu. V pondělí to uvedl poradce Bílého domu pro národní bezpečnost Jake Sullivan, informuje agentura Reuters.

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

Ondřej Zajíc

Autoři absurdního dramatu cítí, že naše civilizace je v koncích, říká režisér Ondřej Zajíc

Divadelní hra "Koza aneb Kdo je Sylvie", kterou před 22 lety napsal Edward Albee je provokativním dramatickým dílem, které zkoumá hluboké lidské emoce a konflikty. Režisér Ondřej Zajíc přináší svůj unikátní pohled na Albeeho text, prostřednictvím inovativního a emotivního ztvárnění. Inscenace Koza aneb Kdo je Sylvie, nabízí divákům silné a nekompromisní reflexe lidské podstaty a jejích temných stránek.

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

Mychajlo Podoljak, poradce z kanceláře ukrajinského prezidenta

Kyjev: Putinovy změny ukazují na totální militarizaci ekonomiky

Změny v ruské vládní struktuře, které navrhl prezident Vladimir Putin, ukazují na "totální militarizaci ekonomiky a restrukturalizaci armádních zásobovacích systémů pro nekonečnou válku," uvedl Mychajlo Podoljak, poradce vedoucího kanceláře ukrajinského prezidenta, v reakci na nové personální obsazení po Putinově inauguraci.

před 9 hodinami

před 10 hodinami

Zákaz evropské vlajky na Eurovizi způsobil poprask. EK žádá vysvětlení

Místopředseda Evropské komise Margaritis Schinas požádal Evropskou vysílací unii (EBU) o vysvětlení, proč během finále písničkové soutěže Eurovize zakázala mávat vlajkou Evropské unie.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy