Obchodní centra za září hlásí meziroční růst návštěvnosti

Obchodní centra (OC) podle realitně-poradenské společnosti CBRE zaznamenala v září meziroční růst návštěvnosti, přestože proti loňsku bylo celý měsíc povinné nošení respirátorů. Ve většině případů ale návštěvnost nedosahuje úrovně roku 2019.

Češi nakupují v obchodech

V důsledku pandemie koronaviru přetrvává změna zákaznického chování, kdy lidé svoji návštěvu plánují a přicházejí méně často, utratí ale více peněz. Na dotaz ČTK to dnes uvedl zástupce vedoucího správy OC v CBRE Pavel Urban. CBRE spravuje 24 obchodních center a retail parků.

OC věří, že v dalších měsících vláda nenařídí plošnou uzávěru a v případě zhoršení epidemické situace použije k řešení stavu jiné nástroje, například trasování k podchycení ohniska nákazy, dodal.

Vyšší návštěvnost v září proti stejnému měsíci loni způsobil podle Urbana nízký počet nakažených a určitá míra proočkovanosti. To podle něj u veřejnosti vyvolává větší pocit návratu k běžnému stavu i přesto, že lidé museli celé září nosit respirátory. Loni byla ochrana dýchacích cest podle Urbana zavedena až zhruba v polovině měsíce.

Pozitivnější náladu lze podle Urbana ilustrovat i na programech kin. "Na rozdíl od loňského roku jsou na něm globálně uváděny tzv. kasovní trháky. To se odráží na vysokém nárůstu návštěvnosti kin. Zřetelně tak vidíme, že obavy většiny lidí nejsou tak vysoké, aby jim zabránily kina či kulturní akce navštívit," řekl.

Asociace nákupních center zatím nemá čísla k návštěvnosti za září k dispozici. V uplynulých měsících se ale podle předsedy výkonného výboru asociace Jana Kubíčka po výrazných propadech v uzávěře přiblížila k předcovidové úrovni. Na některých místech, jako jsou například centra velkých měst, byla kvůli přetrvávajícím omezením v cestování proti roku 2019 o zhruba deset až 20 procent nižší. Kubíček také potvrdil, že lidé za jednu návštěvu vydají více peněz než dříve.

OC se podle Kubíčka nyní připravují na vánoční sezonu, která bývá tradičně nejsilnějším obdobím roku. V průběhu pandemie se podle něj prokázalo, že OC jsou bezpečná a není tak důvod, aby se ani při zvýšeném počtu nakažených prodejny v nich zavíraly.

Témata: Obchody | EuroZprávy.cz

Televize reagují na inflaci. Zdraží reklamu o pět až 16 procent

22.10.2021 14:21 Největší tuzemská mediální zastupitelství zvýší v příštím roce ceny televizní reklamy o pět až 16…

Facebook se příští týden zřejmě přejmenuje

20.10.2021 08:15 Americká společnost Facebook plánuje příští týden představit své nové jméno. Uvedl to sever The…

Krize semlela dalšího dodavatele energií. Kolibřík energie končí

15.10.2021 20:54 Aktualizováno Po Bohemia Energy oznámil konec další dodavatel energií. Kolibřík energie v pátek večer oznámil, že…

Návrat levných nákupů? AliExpress otevře pro Česko logistické centrum v…

12.10.2021 16:09 Čínská platforma pro elektronické obchodování AliExpress otevře v Polsku své první nezávislé…

Spořitelna jako první banka na trhu spouští digitální podpis dokumentů…

12.10.2021 11:54 Bankovní identitu již lze využít i k elektronickému podpisu smluv. Česká spořitelna je první bankou…

Soud poslal vydavatelství Mladá fronta opět do konkurzu

23.09.2021 19:36 Krajský soud v Českých Budějovicích prohlásil opět konkurz na vydavatelství Mladá fronta. Podle…

Související:

Právě se děje

reklama