Do prodejů sportovního oblečení a obuvi se začíná promítat teplejší počasí, Češi se v posledních dnech připravují především na běhání nebo jízdu na kole. Roste ale také kategorie outdoorového vybavení, vyplývá z ankety ČTK mezi prodejci. Například zájem o běžecké boty nebo cyklistické kalhoty je podle online srovnávače cen Heureka.cz asi o 30 procent vyšší než před týdnem.
V případě cyklistických treter prodeje za uplynulých sedm dní vzrostly přibližně o 35 procent, prodej helem na kolo stoupl o 26 procent a cyklistických kalhot o 33 procent, uvedl pro ČTK šéf analytiků Heureka.cz Michal Buzek. Dámských běžeckých bot se na internetu prodalo zhruba o třetinu více než před týdnem a pánských o 15 procent více, doplnil.
"Oblíbenost turistiky a pobytu v přírodě v Česku dokládá nárůst trekových bot o 16 procent, dámských volnočasových tenisek o bezmála 40 procent, v případě dětských tenisek je to dokonce o 67 procent," řekl Buzek. Zájem podle něj stoupl také o kopačky, v porovnání s minulým týdnem o 21 procent.
Prodeje vybavení na běh, kolo nebo turistiku jsou v obchodech Nalehko ve srovnání s únorem vyšší o desítky procent, řekl ČTK spoluzakladatel firmy Petr Kosek. Běžecké vybavení podle něj meziročně zdražilo o tři až 15 procent, avšak proti covidu, kdy vázly dodávky, je nárůst nižší, doplnil. Investovat do obuvi podle Koska zákazníci i přes vyšší ceny chtějí. "Podle nás je to především tím, že oproti třeba membránové bundě je to spotřební zboží, které, když běháte, kupujete několikrát za rok," uvedl. Poptávka v cenovém středu podle něj trochu ochladla, nákupy se spíše drží v nízkých nebo vyšších částkách, řekl. Další nárůst prodejů očekává v době Velikonoc.
Běžecké oblečení a obuv jsou aktuálně žádané také v prodejnách Intersport, řekla ČTK marketingová manažerka Lucie Kuricová. Za běžecké boty podle ní zákazníci v současné době utrácejí do 2000 korun. "Zkušení běžci jsou ale ochotni investovat i vyšší částky," uvedla. Výrobci podle ní začali klást větší důraz na speciální podešev, odpružení dopadu nebo anatomicky tvarované vložky.
Oblibě se ale podle Kuricové v posledních letech těší především outdoorové vybavení. "Zvýšený zájem ovlivnila dozajista i koronavirová pandemie, kdy lidé více chodili do přírody. Čeští zákazníci ale rádi nosí outdoorové kousky i ve svém volném čase, když nesportují," uvedla. Kategorie outdoor je podle ní pro firmu klíčová od jara do podzimu.
O 39 procent vyšší poptávku u sportovních bot proti únoru nyní hlásí vyhledávač módy Glami.cz. Žádané jsou ale také sportovní kraťasy nebo mikiny a teplákové soupravy, řekla ČTK manažerka Glami.cz Eliška Hynková. "Čím dál častěji vidíme i široké střihy tepláků, zejména pak zvonové sportovní kalhoty, a to nejen pro ženy," doplnila. Kategorie sportovního oblečení podle ní loni zaznamenala meziroční pokles, když o ni byl v době koronavirové pandemie zvýšený zájem. "Například sportovní bundy propadly o 85 procent, trička na sport o 49 procent a kraťasy na sport o 45 procent," doplnila Hynková.
Související
Češi na letních olympijských hrách. Kdo získal první zlato, vytvořil rekord nebo vyvolal skandál?
Satanovy hry, píší v Rusku o olympijské Paříži. Reprezentantům spílají, že jsou zrádci
Aktuálně se děje
před 20 minutami
Rakousko je bez plynu. Gazprom mu zavřel kohoutky
před 1 hodinou
Útěk z USA před Trumpem? Na čtyři roky vás ukryjeme, vrátíte se, až odejde, slibuje lodní společnost
Aktualizováno před 1 hodinou
Lidé na Národní třídě vypískali Rakušana i Babiše, Pavel zpytoval svědomí. Na Staroměstském náměstí se demonstruje
před 2 hodinami
Do pěti let budeme mít platy jako Němci, slíbil Fiala. Ve skutečnosti to nebude ani za dalších 35 let
před 2 hodinami
COP29: Světu dochází čas. Musí sehnat bilion dolarů ročně dříve, než nastoupí Trump
před 3 hodinami
Trumpova politika Ameriky na prvním místě: Jaké bude mít globální důsledky?
před 4 hodinami
Nemám vůbec strach. Trump bude problém, ale pro zločince, říkají migranti v USA
před 5 hodinami
Temná stránka války na Ukrajině: Veteráni v Rusku prolévají krev, společnost se jich bojí
před 6 hodinami
Odpověď těm, co jednají s Putinem. Masivní útok na Ukrajinu byl vzkaz Scholzovi a Trumpovi, míní Kyjev
před 7 hodinami
Rusko tlačí Ukrajinu do kouta. Samo ale čelí vážným problémům
před 8 hodinami
Rusko v noci provedlo největší útok za celý podzim. Zasáhlo obytné budovy i obchody, Kyjev sčítá mrtvé
před 9 hodinami
Češi slaví 17. listopad. Pavlovi poděkovali i na něj křičeli
před 10 hodinami
Den, který navždy změnil Česko. 17. listopad odstartoval odpor Čechů proti komunistickému režimu
před 10 hodinami
35 let po sametové revoluci potřebuje Česko další transformaci
před 11 hodinami
Počasí bude příští týden jak na houpačce. Přijdou mrazy i citelné oteplení
včera
Hradecký asistent Vácha zná trest za rasismus. Vedle dvouměsíční stopky zaplatí 40 000 korun
včera
Slovácko představilo nového trenéra Smetanu. Přišel z Ružomberoku za 100 000 eur
Aktualizováno včera
Ve StarDance padla první třicítka. Soutěž opustila Jana Paulová
včera
COP29 selhal, oči se upírají k summitu G20. Jednejte, nebo přijde zkáza, vyzvala státy OSN
včera
Sbohem, X, vítej, Bluesky. Nad Muskovou sociální sítí se stahují mračna, čelí hromadnému exodu
Sociální média procházejí zásadní proměnou, přičemž stále více uživatelů opouští platformu X, dříve známou jako Twitter, kterou vlastní Elon Musk. Mnozí nacházejí nové útočiště na konkurenční platformě Bluesky, založené v roce 2019 Jackem Dorseyem, původním zakladatelem Twitteru.
Zdroj: Libor Novák