Rekonstrukce Barrandovského mostu neznamenala výrazné zhoršení pro řidiče osobních automobilů ani pro MHD. Novinářům to dnes řekli zástupci města na základě nasbíraných dat. Největší zpoždění řidiči naberou v Komořanské ulici, kde se v průměru jízdní doba zvýšila z 3,5 na devět minut. Naopak v okolí mostu se průměrné zpoždění pohybuje kolem jedné nebo dvou minut. Rekonstrukce začala v pondělí 16. května a potrvá do 2. září, podle zástupců města jde vše podle plánu.
Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že přípravy rekonstrukce trvaly tři roky a ukázalo se, že s dostatečnou přípravou se dá i takto velká oprava zvládnout bez komplikací. Dodal, že dopravní situaci pomohla jednak změna chování Pražanů a také úpravy v okolí mostu, kdy například vznikla nová rampa u Lihovaru a ta z mostu do Modřanské byla rozšířena o jeden pruh.
Městská firma Technická správa komunikací (TSK) pro zhodnocení dopravy po zahájení rekonstrukce využila data z mobilní aplikace Waze, z měřících vozidel a z telematických dopravních systémů. Richard Burgr z TSK řekl, že průměrná doba projetí mostu v rámci jednoho pracovního dne se zvýšila asi o minutu, stejně jako v ulici K Barrandovu.
Na Strakonické ulici byla situace horší ze začátku prací, kdy tam bylo zúžení kvůli demolici nájezdové rampy. Poté se situace zlepšila. "Na Strakonické jsou jízdní doby navýšeny v řádu do dvou minut oproti běžnému stavu," řekl Burgr. Stejně tak na Jižní spojce podle něj data ukazují výkyv na začátku a nyní již se intenzity drží na obvyklých hodnotách.
Nejhorší je situace podle dat TSK v Komořanské, kde se ale naopak podle Burgra situace naopak zlepšila na navazující Modřanské ulici. Zhruba o minutu se v průměru zvýšila doba průjezdu na Vídeňské. V okolí mostu pak podle dat z telematických systémů klesl počet projíždějících vozidel, nejvíce na Strakonické z důvodu odstranění nájezdové rampy na most. V ulici K Barrandovu se počet aut podle Burgra prakticky nezměnil, i když se jedná o jednu z objízdných tras.
"Můžeme sledovat, že doprava se v mnoha ohledech chová lépe než za normálního stavu," dodal Burgr. To potvrdil náměstek ředitele organizátora pražské veřejné dopravy Ropid Martin Šubrt. Podle toho se průměrné zpoždění autobusů snížilo například na Strakonické a v ulicích Vrbova a Ke Krči. Naopak o něco větší průměrné zpoždění nabírají řidiči autobusů MHD v ulicích Komořanská a K Barrandovu.
Primátor Zdeněk Hřib (Piráti) ocenil, že se Pražané rekonstrukci přizpůsobili. Upozornil na to, že nyní město čekají tradiční dopravní komplikace na začátku a konci prázdnin. "Chtěl bych opravdu poprosit i nadále o dodržování doporučení, která jsme dávali před zahájením rekonstrukce," řekl. Pražané by podle magistrátu měli jezdit autem co nejvíce mimo špičku, používat pro volbu trasy dopravní aplikace s informacemi o provozu nebo zvážit použití MHD či práci z domu.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Jde o nejvytíženější komunikaci v Praze, denně ho podle ročenky TSK v roce 2019 přejelo 143.000 aut, o rok později v době pandemie koronaviru to bylo o 9000 méně. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun. Ředitel TSK Jozef Sinčák dnes uvedl, že letošní práce jdou podle plánu. "Předpokládáme, že harmonogram bude dodržen," řekl.
Související
Počasí zavinilo potíže v dopravě. Až 10 centimetrů sněhu, stále platí výstraha
Dálniční známky v lednu zdraží. Možná naposledy, naznačují strany příští vlády
Aktuálně se děje
včera
Brusel vrací úder. Tlaku USA ustoupit nehodlá
včera
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
včera
Napětí na Blízkém východě: Izrael stupňuje údery v Libanonu před klíčovým termínem
včera
Referendum o konci války, budoucnost Záporožské jaderné elektrárny. Co obsahuje 20bodový mírový plán?
včera
Jihomoravští záchranáři jsou na pokraji sil: Místo nehod řeší rýmu a teploty
včera
Ruské jednotky v noci vtrhly do ukrajinské vesnice. Odvlekly desítky lidí
včera
Transatlantická roztržka graduje: USA zakázaly vstup do země strůjcům evropské digitální regulace
včera
Spor USA s Venezuelou má nečekaného vítěze. Zatím z něj těží pouze Čína
včera
V Turecku se zřítilo letadlo s libyjským náčelníkem generálního štábu. Nehodu nepřežil
včera
Průlom v mírových jednáních? Ukrajina zvažuje vznik ekonomické zóny na východě
včera
Ukrajinské město dalo světu nejslavnější vánoční koledu. Rusové ho srovnali se zemí
včera
Návrat terorismu, válka ve Venezuelu nebo souboj o AI? Co lze čekávat od roku 2026
včera
Předpověď počasí na svátky: Budou letos bílé Vánoce?
23. prosince 2025 21:22
Zákaz tělesného trestání dětí, změny v rozvodech, konec střídavé péče. Co přináší novela občanského zákoníku?
23. prosince 2025 19:58
Fond je neodvolatelný, reaguje Babiš na problémy se střetem zájmů. Nic tím nevysvětlil
23. prosince 2025 19:41
Vánoční příměří je dnes už nereálný koncept. Lidé sice potřebují klid, válčení se ale radikálně změnilo
23. prosince 2025 19:20
Top 5 jídel na silvestrovskou party: rychle a chutně
23. prosince 2025 18:30
Trump jmenoval nového vyslance pro Grónsko. Má obyvatele přesvědčit, aby se připojili k USA
23. prosince 2025 17:26
Trump také sdílí naši lásku k mladým dívkám, píše se v dopise, který zřejmě poslal Epstein
23. prosince 2025 16:13
Ukrajinští muži riskují smrt v horách, aby se vyhnuli frontové linii. Nikdo podle nich už nechce mír
Uprostřed mrazivého prosince čelí Ukrajina kromě ruských raketových útoků také prohlubující se krizi lidských zdrojů. Zatímco se světoví lídři v čele s Donaldem Trumpem pokoušejí vyjednat konec války, tisíce ukrajinských mužů nadále volí riskantní cestu do ilegality, aby se vyhnuli odvodu na frontu. Reportéři CNN v rumunské pohraniční oblasti Maramureš mluvili s těmi, kteří raději riskovali smrt v zasněžených Karpatech, než aby padli v nekonečném konfliktu.
Zdroj: Libor Novák