Praha/Brno - Část vydavatelství Mladá fronta, které patří Františku Savovovi, chce koupit společnost Czech Media Invest (CMI) kontrolovaná Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem. Společnost požádala prostřednictvím dceřiné společnosti Gloomar CZ antimonopolní úřad o předběžné posouzení transakce. Žádná transakce ale v tuto chvíli ještě není uzavřena, řekl ČTK člen představenstva CMI Daniel Častvaj. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal změnu vlastníka posuzovat, řekl dnes ČTK mluvčí úřadu Martin Švanda.
Část vydavatelství prodává podnikatel Savov, který nyní žije v Londýně. Čeká tam na verdikt odvolacího soudu, který rozhoduje o jeho případném vydání do Česka, kde je stíhán kvůli krácení daní a legalizaci výnosů z trestné činnosti.
"Úřad (ÚOHS) zahájil správní řízení o návrhu na povolení spojení mezi společnosti Gloomar CZ a.s. a částí podniku vydavatelství Mladá fronta a.s. Více informací bude brzy zveřejněno v oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů na internetových stránkách ÚOHS," uvedl Švanda.
Podle Častvaje žádná transakce ještě není uzavřena. "Jedná se pouze o její posouzení ze strany ÚOHS," dodal. Bližší informace týkající se rozsahu chystaného obchodu ČTK neposkytl ani mluvčí Františka Savova Jan Hrubeš. Pouze potvrdil, že žádné akvizice zatím nebyla dokončena.
Firma Gloomar CZ byla podle údajů ve Sbírce listin založena letos v srpnu. Jejím jediným akcionářem je podle těchto údajů společnost EUROMATER SE, kterou ovládá kyperská ESTURGEON ENTERPRISES LIMITED. Podle Filipa Štěpána z EUROMATER SE ale byla společnost Gloomar CZ koncem září převedena na společnost Czech Media Invest, a v současnosti již nese název CN Invest.
Server idnes.cz v září uvedl, že Křetínský od Savova koupí jen část vydavatelství. Konkrétně má jít o sekci časopisů i některá on-line média, včetně zpravodajského deníku E15.
Vydavatelství Mladá fronta od roku 2007 vydává ekonomický deník E15 (náklad 53.485), v roce 2012 začala vydávat ekonomický týdeník Euro a od roku 2013 zpravodajský týdeník v anglickém jazyce E15 weekly. Dále vydává časopisy pro děti (Sluníčko, Mateřídouška), lifestylové magazíny (například Lidé a Země, For Men, Maminka, Dieta) i odborné tituly (Strategie, Real-immo, Právo&Byznys atd.). Dále provozuje divize zaměřené na on-line média, časopiseckou a knižní produkci.
Křetínský ovládá na mediálním trhu skupinu Czech News Center a.s., která vydává deníky Blesk (náklad 242.001), Aha! (57.075) a Sport (36.126 kusů). Dále vydává týdeník Reflex a motoristické tituly Svět motorů a Auto TIP. Společnost je součástí koncernu Czech Media Invest. Křetínský s Tkáčem koupili vydavatelství koncem roku 2013 od německo-švýcarské společnosti Ringier Axel Springer AG.
ÚOHS letos schvaloval i jiné změny na české mediální mapě. V září povolil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press investiční skupině Penta, jejímž spolumajitelem je Marek Dospiva. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Noviny prodával německý koncern Verlagsgruppe Passau.
Související

Soud poslal vydavatelství Mladá fronta opět do konkurzu

On-line divize Mladé fronty se zřejmě prodá až začátkem roku 2021
Mladá fronta (vydavatelství) , Czech Media Invest , ÚOHS
Aktuálně se děje
před 16 minutami

Nervozita stoupá. Podle ekonomů může Trump odpálit největší eskalaci za sto let. Hrozí katastrofa, varují prodejci
před 47 minutami

Zdravotnictví už nebude pro každého? Kennedy jr. je pohromou pro americké lékaře
před 1 hodinou

Západ trpí duševní poruchou. Musíme ho vyléčit jadernými zbraněmi, navrhuje Medveděv
před 3 hodinami

Plán na návrat Ruska na olympijské hry vyvolal na Ukrajině vlnu pobouření
před 3 hodinami

Bílý dům se chystá na možnost, že Trump nedodrží slib o ukončení války na Ukrajině
před 4 hodinami

Jak svět zareaguje na Den osvobození? Nezačali jsme si, ale bránit se budeme, zní od lídrů
před 6 hodinami

Přízrak covidu je zpět. Úřady zavádí opatření proti slintavce a kulhavce
před 6 hodinami

Izrael oznámil rozšíření vojenské operace v Gaze, nařídil evakuaci civilistů
před 6 hodinami

Svět čeká na Trumpovo oznámení cel. Bílý dům oznámil, v kolik hodin k němu dojde
před 7 hodinami

Rusko poprvé přiznalo, že jednání jsou na mrtvém bodě. Už mě frustrují obě strany, stěžuje si Trump
před 8 hodinami

Konec ekonomické globalizace. Trump dnes může změnit způsob, jakým funguje světový obchod
před 8 hodinami

Zemřel populární herec Alois Švehlík
před 8 hodinami

Trumpův „Den osvobození“ je tady. Co přinesou nová cla a jaké otázky si klade celý svět?
před 8 hodinami

Zemřel slavný americký herec Val Kilmer
před 9 hodinami

Výhled počasí na duben. Zopakuje se trend z posledních let
Aktualizováno včera

Medvěd na Slovensku zabíjel. Případ vyšetřuje policie
včera

Česko reaguje na hrozbu slintavky a kulhavky. Výborný řekl, co se bude dělat
včera

Počasí ohrozí úrodu ovoce, varují meteorologové ohledně víkendu
včera

Američanům dochází, že s Trumpem levněji nebude. Nemá ponětí, jak ceny fungují, ukazuje analýza
včera
Svět kvůli Trumpovi bojkotuje americké produkty. Jde to i v Česku? Poradíme, jak na to
Obchodní ofenziva, kterou spustila administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa, se neodehrává jen ve vysoké politice nebo mezi procenty na burze. Může na ni reagovat každý z nás – evropští, a především čeští spotřebitelé. Právě jejich rozhodnutí u pokladny, na e-shopu či při volbě značky ukážou nejlépe, jak silně je Evropa schopna čelit ekonomickému tlaku zpoza Atlantiku. V tomto konfliktu není malých gest.
Zdroj: Jakub Jurek