Zatočte s bankovními poplatky. Ušetříte tisíce!

Praha - Poplatek za vedení úvěrového účtu, ať už jsou to hypotéky či o spotřebitelské úvěry, je podle soudů proti zájmům klienta. V Německu již před dvěma lety vybídl soud banky, aby bankovní poplatky přestaly svým klientům účtovat.

Toto rozhodnutí vyvolalo vlnu zájmu i v Česku. Po mnoha pokusech jsou konečně zaznamenány první případy, kdy tuzemské peněžní domy od účtování poplatku pomalu ustupují. Ovšem jen u některých bank a pouze u nových úvěrů či při refinancování hypotéky. U stávajících smluv jsou poplatky stále vybírány.

Hlavní problém je v tom, že se lidé často obávají hájit své práva proti bankovnímu domu. Převažují totiž obavy, že podobný pokus nebude úspěšný, případně, že se banka dokonce obrátí proti svému klientovi. "Nikdo nechce riskovat, pokud má svůj byt zatížený hypotékou, do které investoval všechny své úspory.

A tak, abychom zvětšili šanci spotřebitelů na navrácení jejich prostředků, vzniklo občanské sdružení nekale-praktiky.cz. To si klade za cíl vrátit lidem neopodstatněné poplatky, které zaplatily bankám a hlavně změnit přístup bank k nám, klientům," říká Josef Mezulián, iniciátor projektu. Pokud se na banku obrátí jednotlivec napřímo, je často napoprvé odmítnut. Tímto krokem chtějí banky odradit své klienty od podobných pokusů. To platí pro spotřebitelské úvěry.

U hypotéčních úvěrů je situace ještě složitější a většinou je nutné obrátit se na soud. Ten ale, v případě neúspěchu, může stát desítky tisíc korun na nákladech soudního řízení. Efektivnější je proto požádat o pomoc. "Cílem soudního řízení je získat zpět nejen již zaplacené poplatky a to až za čtyři roky zpětně, ale také dosáhnout změny smlouvy a tím ušetřit peníze do budoucna," vysvětluje Mezulián. Díky tomu průměrný klient získá zpět kolem 8 tisíc korun, za již zaplacené poplatky, ale hlavně na svém účtu do budoucna ušetří desítky tisíc, které by bance ještě zaplatil.

Důležité je, že klient neplatí žádné poplatky ani další náklady. Veškeré náklady leží na bedrech občanského sdružení a spolupracujících společností. A to i v případě, kdy by došlo k prohře u soudního sporu a společnost by byla povinna uhradit náklady soudního řízení. Na druhé straně, v případě úspěšného získání poplatků je 25% z vymožené částky využito na úhradu nákladů. Zbylá částka je připsána klientovi na účet.

Jak to funguje:

- Klient se zaregistruje na stránkách nekale-praktiky.cz

- Do 48 hodin je kontaktován společností kvůli ověření zadaných dat a je mu elektronicky zaslána mandátní smlouva a plná moc.

- Po zaslání je nárok okamžitě posouzen spolupracujícími advokáty.

- Pokud je nárok uplatnitelný, je do 24 hodin banka vyzvána k vrácení poplatků na účet klienta.

- Pokud banka do 5 dnů nereaguje na výzvu, je na banku podána žaloba.

- Po celou dobu je o svém případu klient průběžně informován prostřednictvím elektronické pošty a také po registraci na webových stránkách.

Související

Ilustrační foto

Hyenismus v prestižní bance: Zpoplatnila i mrtvé klienty

Melbourne - Finanční poradci pracující pro největší australskou banku Commonwealth Bank of Australia (CBA) si nechali platit za služby i léta po smrti klientů, v jednom případě to bylo deset let. Zákazníci banku také obviňují, že vybírala poplatky za služby, které jim neposkytovala. Případ vyšetřuje australská královská komise, informují dnes zahraniční média.

Více souvisejících

bankovní poplatky banky peníze

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Sestřelení letu J2-8243 letadla společnosti Azerbaijan Airlines

Sestřelení letu J2-8243 společnosti Azerbaijan Airlines: Co vše zatím víme?

Ázerbájdžán ve čtvrtek vyhlásil den smutku za oběti letecké nehody v Kazachstánu, při níž zahynuly desítky lidí. Zatímco příčiny havárie letu J2-8243 společnosti Azerbaijan Airlines zůstávají nejasné, začínají se objevovat otázky ohledně možné role ruského protivzdušného systému v této tragédii. Agentura Reuters s odkazem na několik anonymních zdrojů uvedla, že letadlo bylo údajně sestřeleno ruským obranným systémem.

včera

Pantsir-S

Pantsir-S. Co je zač ruský systém, který zřejmě sestřelil ázerbájdžánské dopravní letadlo?

Pantsir-S (v kódu NATO: SA-22 Greyhound) je ruský systém protivzdušné obrany krátkého a středního dosahu, který kombinuje raketové a kanónové zbraně. Je určen k ochraně strategických objektů, vojenských základen nebo jednotek před různými druhy leteckých hrozeb, jako jsou letadla, vrtulníky, řízené střely, bezpilotní prostředky (drony) a dokonce i raketové projektily. 

Aktualizováno včera

Pád letadla společnosti Azerbaijan Airlines

Ázerbájdžánské dopravní letadlo sestřelila ruská raketa. Kreml se bouří

Ruská vláda varovala před šířením nepodložených „hypotéz“ o příčině pádu letadla společnosti Azerbaijan Airlines, při kterém ve středu v Kazachstánu zahynulo 38 lidí. K incidentu došlo u města Aktau, přičemž přežilo 29 z 67 lidí na palubě. Tragédie vyvolala spekulace, že havárii mohl způsobit zásah ruského systému protivzdušné obrany v čečenské oblasti. Ázerbájdžánské vládní zdroje pro Euronews následně potvrdily, že ruská střela země-vzduch skutečně způsobila středeční havárii letadla.

včera

včera

včera

včera

včera

dárky

Co s nevhodným vánočním dárkem? Lhůta pro vrácení se krátí

Vánoce jsou časem radosti, ale ne všechny dárky, které dostaneme, odpovídají našim představám. Nevhodné velikosti, duplikáty nebo prostě něco, co se nám nehodí – to vše může být důvodem k vrácení nebo výměně dárku. Pokud jste se ocitli v této situaci, nezoufejte. Většina obchodů má pro takové případy řešení.

včera

včera

včera

včera

25. prosince 2024 21:40

RECENZE: Čarovné jablko v souboji nových vánočních pohádek obstálo

Den po nové štědrovečerní pohádce Tři princezny nasadila Česká televize do vysílání další premiérovou pohádku Čarovné jablko, která vznikla ve spolupráci se sousedy ze Slovenska. Je o souboji dobra se zlem, jak jinak. Jak ale dopadl pomyslný souboj vánočních pohádek? 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy