Automobilka Škoda Auto převezme v rámci koncernu Volkswagen do roku 2027 zodpovědnost za vývoj kompletní motorové řady EA 211. K atmosférickým benzínovým agregátům MPI tak přibere i vývoj přeplňovaných motorů TSI o objemu do 1,5 litru. Do oddělení technického vývoje kvůli tomu přijme přes 100 kvalifikovaných pracovníků.
Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Na informaci upozornil deník Právo, podle něhož se chce koncern VW soustředit na vývoj elektromobilů a potřebuje si na to vytvořit prostor.
Motorová řada EA 211, která zahrnuje tří a čtyřválcové benzínové agregáty o objemu 1,0 až 1,6 litru, včetně hybridů, je aktuálně používána ve 48 modelech koncernových značek Škoda, Volkswagen, Seat, Audi a Cupra. V Mladé Boleslavi se část motorů této řady vyráběla od roku 2012 a dosavadní produkce dosáhla čtyř milionů kusů.
"Spalovací motory řady EA 211 charakterizuje vysoká účinnost, příkladná kultivovanost a nízká spotřeba paliva. Na těchto vlastnostech budeme dále stavět při vývoji atmosférických i přeplňovaných verzí, které mají před sebou zajímavou budoucnost na řadě světových trhů," uvedl vedoucí vývoje podvozku a agregátu Škoda Auto Martin Hrdlička.
Samotné rozšíření zodpovědnosti za vývoj motorů nebude podle tiskové zprávy bezprostředně znamenat rozšíření výrobních kapacit. Převzetí kompletní odpovědnosti za technický vývoj obnáší pro automobilku nejen samotný technický návrh konceptů motorů, ale také vyhotovení potřebné dokumentace a sériovou realizaci včetně emisních, funkčních a dlouhodobých zkoušek, které probíhají jak ve vlastní zkušebně Motorového centra, tak v emisní laboratoři Škoda Auto.
Součástí vývojového procesu je rovněž projektové řízení, které zahrnuje vývoj motorů nejen v EU, ale také v Číně, Indii, Jižní a Střední Americe a Jižní Africe. Vozy poháněné motory EA 211 se totiž prodávají na všech obydlených kontinentech, a tak musí vývoj zohledňovat také lokální, specifické požadavky těchto trhů.
Škoda má pro vývoj motorů k dispozici vlastní moderní motorovou zkušebnu otevřenou v roce 2014, ale také špičkově vybavenou emisní laboratoř s nejmodernější analytickou technikou. Na motorových brzdách provádí na 130 zaměstnanců testování 350 zkušebních motorů ročně. V emisní laboratoři, jejíž součástí jsou i čtyři klimatické komory, se uskuteční za rok až 8000 laboratorních testů.
Od roku 2021 má Škoda Auto v rámci koncernu Volkswagen na starosti rovněž vývoj nové globální platformy MQB A0 Global, včetně komplexního podvozkového systému, která bude určena pro vozy mimoevropských trhů. Nová platforma bude nástupkyní platformy, která je v současné době používána pro modely Kushaq a Slavia vyráběných v indické Púně. Na základě platformy MQB A0 Global budou v následujících letech vznikat nové vozy pro regiony Indie, Latinské Ameriky, Afriky a členských zemí Sdružení národů jihovýchodní Asie. Škoda Auto však v poslední době spolupracovala i na vývoji modelů pro evropské trhy. Již v roce 2020 ji Volkswagen svěřil zodpovědnost za projekt společného vývoje nové generace modelů Passat a Superb.
Související
Škoda nečekaně odhalila nový crossover. Epiq se chlubí příjemnou cenou
Rozsáhlý blackout zasáhl český průmysl. Problémy hlásily automobilky i operátoři
Aktuálně se děje
před 50 minutami
Islámský stát v tichosti opět sílí. Vytváří statisíce nových uprchlíků
před 2 hodinami
Úřady oznámily, že našly přes milion nových dokumentů v kauze Epsteina
před 3 hodinami
Evropa může čelit válce s Ruskem do několika let. Podle expertů na to není vůbec připravena
před 4 hodinami
Počasí bude mrazivé i po svátcích, o víkendu se přidá sněžení
včera
Brusel vrací úder. Tlaku USA ustoupit nehodlá
včera
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
včera
Napětí na Blízkém východě: Izrael stupňuje údery v Libanonu před klíčovým termínem
včera
Referendum o konci války, budoucnost Záporožské jaderné elektrárny. Co obsahuje 20bodový mírový plán?
včera
Jihomoravští záchranáři jsou na pokraji sil: Místo nehod řeší rýmu a teploty
včera
Ruské jednotky v noci vtrhly do ukrajinské vesnice. Odvlekly desítky lidí
včera
Transatlantická roztržka graduje: USA zakázaly vstup do země strůjcům evropské digitální regulace
včera
Spor USA s Venezuelou má nečekaného vítěze. Zatím z něj těží pouze Čína
včera
V Turecku se zřítilo letadlo s libyjským náčelníkem generálního štábu. Nehodu nepřežil
včera
Průlom v mírových jednáních? Ukrajina zvažuje vznik ekonomické zóny na východě
včera
Ukrajinské město dalo světu nejslavnější vánoční koledu. Rusové ho srovnali se zemí
včera
Návrat terorismu, válka ve Venezuelu nebo souboj o AI? Co lze čekávat od roku 2026
včera
Předpověď počasí na svátky: Budou letos bílé Vánoce?
23. prosince 2025 21:22
Zákaz tělesného trestání dětí, změny v rozvodech, konec střídavé péče. Co přináší novela občanského zákoníku?
23. prosince 2025 19:58
Fond je neodvolatelný, reaguje Babiš na problémy se střetem zájmů. Nic tím nevysvětlil
23. prosince 2025 19:41
Vánoční příměří je dnes už nereálný koncept. Lidé sice potřebují klid, válčení se ale radikálně změnilo
Vánoční příměří na západní frontě v roce 1914 patří k nejznámějším výjimkám moderního válečnictví. Na několik hodin tehdy ustoupily zbraně, propaganda i disciplína a prostor získal prostý lidský instinkt. O více než sto let později však podobná epizoda působí téměř nemyslitelně. Současné konflikty, včetně války na Ukrajině, jsou vedeny nepřetržitě, centralizovaně a v těsném propojení s politikou, médii a ideologií.
Zdroj: Jakub Jurek