Vůz Škoda Fabia patří ke stálicím v nabídce mladoboleslavské automobilky. Zákazníci si mohli vůz zakoupit již ve třech generacích, dnes se představí čtvrtá. Celkem firma vyrobila více než 4,6 milionu těchto vozů, nejvíce připadá na první generaci, kterých sjelo z výrobních linek téměř 1,8 milionu, řekl ČTK mluvčí Škoda Auto Martin Preusker.
První generaci modelu Fabia si lidé objednávali více ve variantě hatchback, tento typ karoserie vítězil oproti variantě kombi 60 ku 40. V prodeji byl také sedan a praktik, což byla užitková verze Fabie. Náročnější zákazníci mohli sáhnout také po sportovně laděné verzi RS.
Typickým zákazníkem pro model Fabia je člověk ve věku kolem 50 let, který žije v domácnosti s jedním až dvěma dětmi a vlastní více vozů. "S modelem Fabia chceme samozřejmě oslovit i skupinu mladších zákazníků," uvedl Preusker.
Fabia byla prvním vozem automobilky na platformě A0, využívala již standardy koncernu Volkswagen. Oproti předchozím modelům automobilky měla mít Fabia delší životnost, ohled se bral také na životní prostředí, výrobce tak například používal vodou ředitelné laky. Z výroby měla Fabia pozinkované plechy a ošetřené dutiny, což mělo zabránit korozi. Škoda zákazníkům nabídla také nový standard výbav, umožnilo to tvorbu řady výbavových stupňů a mimořádných výbav.
Na první generaci modelu Fabia nabízí Škoda Auto stále více než 40 procent původních originálních náhradních dílů, zejména jde o díly nezbytně nutné k zajištění mobility vozu. "U takových dílů se snažíme o dostupnost minimálně po dobu 15 let od ukončení produkce," uvedl Preusker. Výroba první generace Fabie skončila v březnu 2008.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Související
ESA pošle sondu k Venuši, aby zkoumala, proč je nehostinná a není jako Země
Stahování certifikátů ke covidu nefunguje, systém bude upravený večer
Aktuálně se děje
před 3 hodinami
Ukrajina dostane od Španělska rakety Patriot
včera
Počasí: Česko čeká poslední mrazivá noc. Pod nulou bude jen na západě
včera
Vinaři vyúčtovali ztráty. Mráz způsobil škody za více než dvě miliardy
včera
Policie večer evakuovala nádraží v Plzni. Někdo vyhrožoval bombou
Aktualizováno včera
Lipavský: Ruský imperialismus je největší hrozbou. Je v zájmu Evropy, aby se Ukrajina ubránila Rusku
včera
Biden poprvé prohlásil, že bude debatovat s Trumpem. Termíny už jsou známé
včera
Válek zmínil, jak české zdravotnictví těží z členství v EU
včera
Erdogan v květnu do Bílého domu nedorazí, potvrdili Turci
včera
Voráček pomalu zavírá dveře za svou hráčskou kariérou. Na 99 procent se na led nevrátí
včera
Rusové cílí na ukrajinskou železnici. Útoky si vyžádaly mrtvé i zraněné
včera
Na Mělnicku leželo bezvládné tělo u havarovaného auta. Případ řeší policie
včera
Kreml: Přístup Ukrajiny k raketám ATACMS válku nezmění
včera
Extrémní počasí spaluje Asii. Kvůli vedrům umírají desítky lidí
včera
Maďarsko převezme otěže EU. Szijjártó řekl, na co se během předsednictví zaměří
včera
Karel III. vzdoruje rakovině a nezapomíná na svou matku. Připomněl si ji v kostele
včera
Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE
včera
"Smrt režimu." Ruská žačka 10. třídy si má odpykat 3,5 roku vazby. Prokurátor požadoval pět let v trestanecké kolonii
včera
Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří
včera
Korupce na Ukrajině: Soud poslal do vazby jednoho z členů vlády
včera
Na Ještěd se vrátí lanovka. Město schválilo její novou podobu, bude delší
Na Ještěd bude v budoucnu opět jezdit lanovka. Liberecké zastupitelstvo ve čtvrtek schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy, která se před necelými třemi lety zřítila. Nová lanovka bude mít jednu kabinu na dvou lanech a prodlouženou trasu.
Zdroj: Jan Hrabě