Podzimní dovolenou nebo vícedenní výlet v tuzemsku plánuje podle červencového průzkumu státní agentury CzechTourism 35 procent Čechů. Nejčastěji chtějí volný čas trávit v přírodě, ve wellness a v lázních. Lidé se chtějí vydat především do Jihočeského, Jihomoravského a Středočeského kraje.
Ještě více turistů má k podzimním cestám po České republice nalákat další fáze kampaně #světovéČesko, jejímž prostřednictvím chce CzechTourism prodloužit domácí sezonu do září a října. Rozpočet na celou kampaň, jejíž první část měla představit neobjevené lokality a odlehčit známým místům o letních prázdninách, je 20 milionů korun. Agentura o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Odpočinek formou procházek v přírodě nebo ve wellness na podzim plánuje zhruba 40 procent Čechů. Památky nebo zábavní parky hodlá navštívit 28 procent lidí, aktivní dovolenou jako pěší, horskou nebo cykloturistiku zvažuje necelá čtvrtina respondentů. Za poznáváním měst, gastronomií a kulturními akcemi se chce na podzim vydat zhruba devět procent Čechů.
"Společně s regiony chceme představit široké spektrum možností, které pro podzimní dovolenou nebo prodloužený víkend Česko skýtá, a vzbudit tak zájem o podzimní cestování u dalších lidí," uvedl ředitel CzechTourism Jan Herget. K tomu má posloužit druhá část mediální kampaně #světovéČesko, ve které vystupují čeští sportovci Jaromír Jágr, Ondřej Synek, Jaroslav Kulhavý nebo Gabriela Koukalová.
Agentura zahájila podporu domácího cestovního ruchu na svém portálu Kudyznudy.cz už v dubnu, zhruba v polovině června se naplno spustila připravená kampaň. Zahrnuje dramaturgickou spolupráci na cestovatelských a dalších televizních a radiových pořadech. Od srpna ji doplnily spoty v České televizi a na TV Seznam. Od září přibude venkovní reklama a články v tisku i na internetu. Na projektu spolupracují také influenceři Lukáš Hejlík a Nikol Štíbrová a patří do něho také například výstava fotografií s motivy neobjevených destinací na Pražském hradě. Portál Kudyznudy.cz také spolupracuje na letní kampani společnosti T-Mobile Spolu po magentové, do konceptu patří i spolupráce s Českými drahami nebo projekt Dobré věci stojí za to objevit společnosti Starobrno.
Cestovní ruch každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun a podle agentury CzechTourism vytváří tři procenta hrubého domácího produktu ČR. Podle průzkumu Asociace hotelů a restaurací ČR hoteliéři v hlavním městě i regionech na září a říjen počítají s obsazeností mezi 20 a 30 procenty.
Ministerstvo pro místní rozvoj chce vynaložit dvě miliardy korun na mediální reklamu na podporu domácí dovolené. Materiál na konci července poslalo podle serveru Zdopravy.cz do meziresortního připomínkového řízení. Následně ho ale ze systému vymazalo s tím, že bude ještě přepracován. Návrh vyvolal kritiku opozice i zástupců cestovního ruchu.
Související
Kauza zakázek CzechTourism: Policie navrhla obžalovat více než 10 osob
Cestovnímu ruchu by prospěl jasný plán rozvolnění, míní agentura
CzechTourism , dovolená , češi , průzkumy , Česká republika
Aktuálně se děje
před 28 minutami
Počasí: V noci bude mrznout, varuje ČHMÚ. Rozšířil územní platnost výstrahy
před 29 minutami
Svět je na pokraji další války. Spor mezi Ázerbájdžánem a Arménie se vyostřuje
před 1 hodinou
Král Karel III. zemřel, tvrdí Rusové. Británie to popírá
před 1 hodinou
Brazílii spaluje extrémní počasí. Pocitová teplota překročila 60 stupňů
před 1 hodinou
Princezna Kate se konečně objevila na veřejnosti. O víkendu měla napilno
před 2 hodinami
Putin zvažuje příměří během olympijských her v Paříži
před 2 hodinami
Peskov: Jediný způsob, jak ochránit ruské území před ukrajinskými útoky, je vytvoření nárazníkové zóny
před 3 hodinami
Golos: Volby v Rusku byly největší podvod v dějinách země
před 3 hodinami
Matka nechala doma novorozenou dceru a odjela na dovolenou. Z vězení se už nepodívá
před 4 hodinami
Vražda v Klatovech: Policie obvinila ženu, její partner se na činu nepodílel
před 5 hodinami
Výhled počasí do půlky dubna. Trend z posledních dvou měsíců má pokračovat
včera
Týdenní výhled filmů: Coenovská road movie Panenky na útěku, návrat Monty Python i jeptiškovský horor
včera
Kyjev se může radovat. EU se dohodla na navýšení fondu EPF o pět miliard eur
včera
Putin slavil triumf s občany na Rudém náměstí. Hymnu zpíval i s poraženými
včera
Filmy o Putinově Rusku a jeho agresi u příležitosti prezidentských (ne)voleb
včera
Zuzana Čaputová v Praze uctila památku obětí tragické střelby na FF UK
včera
Policista, který v opilosti napadl v Praze dívku, má skončit ve službě
včera
Černý kašel má první letošní oběť v Česku, potvrzují statistiky SZÚ
včera
Sníh z českých hor nadále mizí. Tání bude pokračovat, uvedli meteorologové
včera
Česko jako postsovětský satelit? Americký deník upravil titulek článku o munici pro Ukrajinu
Americký deník Wall Street Journal po vlně příspěvků na sociálních sítích upravil titulek článku, v němž se věnuje české iniciativě, jejímž cílem je získání dělostřelecké munice pro Ukrajinu, která už přes dva roky čelí ruské agresi.
Zdroj: Lucie Podzimková