Češi letos utratí v e-shopech s módou 24,5 miliardy korun, což je meziročně o 12 procent víc. Podíl on-line prodejů u tohoto sortimentu tvoří 20,3 procenta. V roce 2022 by obrat této kategorie měl dosáhnout 36,4 miliardy korun a podíl 26,8 procenta. Módu nakupuje již 40 procent Čechů on-line. Češi milují sportovní oblečení. Vyplývá to z výzkumu vyhledávače oblečení Glami.cz.
Tenisky jsou v Česku nejprodávanější obuví, mají podíl 31 procent na prodejích bot. Pouze 26 procent lidí se při nakupování módy vůbec neřídí slevami, 55 procent většinou naopak nakupuje ve slevových akcích.
Češi jsou milovníky outdoorového a sportovního oblečení. Sportovní oblečení i mimo své aktivity na hřišti nosí 52 procent lidí; 82 procent dotázaných uvedlo, že se tak cítí dobře, 27 procent si myslí, že to vypadá dobře všude, nejenom při sportu.
Mezi nejznámější nákupní webové stránky patří na prvním místě Sportisimo, které uvedlo 11 procent respondentů. Následovaly obchody Bonprix (9 pct) a Zoot (8 pct). Preferujícími faktory pro nákup u těchto značek je výhodná cena a široká nabídka zboží. Dále sedm procent uvedlo v průzkumu značku Deichmann, šest procent Baťu. Čtyři procenta lidí znají jako prodejce tohoto sortimentu H&M, Mall.cz a Aliexpress.
Věrní zákazníci kamenných obchodů nenakupují na internetu zejména kvůli obavě z nevhodného výběru produktu. Až 77 respondentů poukazuje na chybějící možnost si oblečení vyzkoušet a 58 procent si potřebuje produkt osahat. Mezi další bariéry nákupů on-line patří obavy z vrácení, dlouhé čekání na zboží, nedůvěra k internetovým finančním transakcím nebo neschopnost vybrat si správnou velikost.
Téměř 50 procent lidí nakupuje módu, aby si udělalo radost. Češi jsou rovněž šetrní. Dvě třetiny lidí nosí oblečení více než 30krát než ho vyřadí.
Z hlediska prodejů vedou na internetu podle průzkumu Bonprix, Sportisimo, AboutYou, Zoot, E-obuv, H&M, Deichmann, Astratex, A3 Sport a Zara. Mezi největší prodejce oděvů patří v ČR Lidl, Tesco Stores, H&M, C&A Moda, KiK, New Yorker či Takko.
Související
Policie rozkryla síť podvodných e-shopů. Jediný muž oběti obral o miliony
Umíme to rychleji a pohodlněji? Mezi českými e-shopy se rozhořela "neetická" bitva o reklamace
e-shopy , Ekonomika , češi , Móda , Obchody
Aktuálně se děje
před 8 minutami
Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování
před 17 minutami
Tragický konec pátrání po miminku ve Vídni. Policie podezřívá matku
před 50 minutami
Situace je nejhorší od začátku války. Evropa znepokojená, Moskva hrozí, Číňané vyzývají ke klidu
před 51 minutami
USA zavádí nové sankce. Destabilizují Rusko, citelně se ale dotknou Evropy
před 1 hodinou
Británie stupňuje rétoriku: Pokud dnes Putin napadne východní Evropu, jsme připraveni na válku
před 1 hodinou
Orbán chce pozvat Netanjahua do Maďarska. Slibuje, že ho nezatkne
před 2 hodinami
Diplomat prozradil, proč Putin eskaluje konflikt na Ukrajině. Kreml sdělil důvod odpálení rakety
před 2 hodinami
Změny počasí mění svět k nepoznání. O domov už přišly desítky milionů lidí
před 3 hodinami
Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině
před 3 hodinami
Kvůli ruskému útoku balistickou raketou se Kyjev sejde se zástupci NATO
před 4 hodinami
Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu
před 4 hodinami
BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí
před 4 hodinami
Využití balistické rakety neodpovídá průběhu války. Hrozba jadernou zbraní je přehnaná, říká pro EZ Robinson
před 5 hodinami
Hypersonická zbraň nové generace? Naše raketa dosahuje rychlosti Mach 10, prohlásil Putin
před 5 hodinami
Ruský útok na Ukrajině už se nelíbí ani Číně
před 6 hodinami
Vlak vykolejil v České Třebové. Provoz je omezen, spoje nabírají zpoždění
před 6 hodinami
Rusko informovalo USA o odpalu balistické rakety. Přesto svět vrhlo do nové éry
před 7 hodinami
Počasí pod vlivem Caetana. Česko čeká první výrazná sněhová situace
včera
Rodinný konflikt v Plzni skončil vraždou a pokusem o další. Případ není uzavřen
včera
ANO válcuje českou politiku i podle dalšího průzkumu. Sahá po vlastní většině
Sněmovní volby by na začátku listopadu vyhrálo nejsilnější opoziční hnutí ANO. Dostalo by 35,3 % hlasů, vyplývá z průzkumu agentury NMS Market Research. Křesla v dolní parlamentní komoře by získalo ještě pět dalších subjektů. Dvě z vládních stran, konkrétně TOP 09 a KDU-ČSL, by zůstaly pod pětiprocentní hranicí.
Zdroj: Jan Hrabě