Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) chce utratit dvě miliardy korun za reklamu na dovolené v Česku v médiích, na internetu a billboardech. Uvedl to dnes server Zdopravy.cz na základě materiálu, který MMR poslalo do meziresortního připomínkového řízení.
Ministerstvo plán zdůvodnilo propadem cestovního ruchu kvůli koronaviru. Během koronavirové krize zaznamenala propad příjmů i média. Ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD) už v červnu sdělil ČTK, že připravuje dotační program na pomoc zpravodajským médiím. Server Neovlivní.cz tehdy uvedl, že podpora by mohla činit právě dvě miliardy.
MMR plánuje dát prostřednictvím státní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism peníze na reklamu v televizích, rozhlase, tisku, na internetu, billboardech či plochách na nádražích. Největší díl peněz, a to 700 milionů korun, by podle serveru Zdopravy.cz dostaly televize. Většinu by získaly soukromé televize Nova a Prima. Tištěné deníky a týdeníky by dostaly 400 milionů a stejný díl by dalo MMR za PR články, reklamní bannery a videa na internetových stránkách.
2 miliardy za reklamu??V době, kdy chybí peníze na cokoli podstatného, infrastruktura, školy, nemocnice, lesy, města a obce...? Šílenství vlády. @Zdopravy https://t.co/Wd1SvCkbJK
— David Ondráčka (@David_Ondracka) July 24, 2020
Rozhlasové stanice by za mediální kampaň dostaly 350 milionů, z toho většinu opět soukromé stanice. Zbylých 150 milionů by bylo použito na venkovní reklamu na billboardech, LED obrazovkách a plochách na nádražích či v metru.
Kampaň na podporu cestovního ruchu v Česku by měla začít v polovině srpna a trvat rok. "Vzhledem k průběžnému monitoringu cestovatelských nálad nejen v ČR, ale také na zahraničních trzích jako nejvhodnější možnost eliminace dopadů (poklesu poptávky po turistických službách) vidíme podporu domácího cestovního ruchu mimo hlavní turistickou sezonu a zaměření se na okolní trhy, které pomohou vyrovnat propady v destinacích, tradičně zaměřených především na zahraniční klientelu a kde není potenciál nalákat větší množství domácích hostů," uvedlo MMR ve zprávě k návrhu.
Ministr kultury Zaorálek v červnu uváděl, že jeho úřad připravuje program dotací pro média, která kvůli situaci kolem šíření koronaviru zaznamenala propad příjmů z inzerce i pokles prodejů tištěných titulů. Zaorálek tehdy nechtěl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) novinářům řekla, že případná podpora by musela mít plošný charakter.
Server Neovlivní.cz v červnu uvedl, že podpora médií by se řídila jejich tržbami. Nejvíce peněz by pak dostaly velké mediální domy včetně nakladatelství Mafra patřícího do holdingu Agrofert, který dříve vlastnil premiér Andrej Babiš (ANO) a jehož akcie vložil v roce 2017 kvůli zákonu o střetu zájmů do svěřenských fondů. Červnové tvrzení Neovlivní.cz označil Babiš tehdy ve vyjádření pro ČTK za nesmysl a lež. Zaorálek sdělil, že by podpora byla určena pro velká i malá média.
Související

Změny ve vládě: Pavel přijal Síkelovu demisi, zítra jmenuje nové ministry

Fiala vytyčil tři hlavní úkoly pro nového ministra pro místní rozvoj
Ministerstvo pro místní rozvoj , reklama , Media , Ekonomika , Lubomír Zaorálek , MAFRA , CzechTourism
Aktuálně se děje
před 36 minutami

Česká radost ve Spa: Roman Staněk slaví další pódium v F2 a píše první zářez v hlavním závodě
před 51 minutami

Střelba vyděsila lidi v Chomutově. Podezřelý měl podomácku vyrobenou zbraň
před 1 hodinou

Sněmovní volby by vyhrálo ANO. Motoristé zůstávají pod pěti procenty
před 2 hodinami

Nevyzpytatelné počasí: Prší více, než se čekalo. Hladiny řek už stoupají
před 3 hodinami

Staré svatební pověry. Proč měla nevěsta plakat a co přinášel novomanželům déšť?
před 3 hodinami

Řeckem se šíří ničivé požáry. Kouř už se dostal až do Atén
před 4 hodinami

Zemřel legendární herec Jiří Krampol
před 5 hodinami

Izraelci místy pozastaví boje v Gaze. Palestincům slibují další humanitární pomoc
před 5 hodinami

Hasiči zasahovali v hospici v Čerčanech. Došlo i k evakuaci klientů
před 6 hodinami

Deštivé počasí překvapuje svou intenzitou. Meteorologové aktualizovali výstrahu
před 7 hodinami

Česko zasáhne deštivé počasí. Existuje několik scénářů
včera

Je to místo od místa. Meteorologové prozradili, jak rostou houby
včera

Fotbalisty Plzně trápila koncovka. Ženevě stačila k vítězství jedna akce
včera

Udělal to pro děti. Princ Harry se vydal ve stopách princezny Diany
včera

170 let od prvního vydání Babičky Boženy Němcové. Jak v knize popsala léto našich předků?
včera

Za vraždu seniora v pražské Krči hrozí výjimečný trest. Pachatel se přiznal
včera

Počasí v Česku se zásadně nezmění, naznačuje výhled na první srpnové dny
včera

Potrefená husa se ozvala. Lipavský ostře reagoval na další ruský výpad
včera

Nový model iPhone provázejí spekulace. Očekává se, že nebude tak tenký
včera
Chceme-li chránit demokracii, musíme chránit i její jazyk. S označením „dezolát“ by se mělo šetřit
Označení „dezolát“ se z okrajového výrazu stalo běžnou nálepkou i ve vážně míněné publicistice. Když ho v titulku použije nejčtenější české médium, nejde už jen o slang nebo bezpředmětné urážky napříč běžnými občany, ale o dehonestaci. Případ filmu Velký vlastenecký výlet, který zachycuje cestu tří Čechů na Ukrajinu, ukazuje, jak se jazyk může stát nástrojem rozdělování. A jak největší médium v zemi, místo ochrany svobodné diskuse, podkopává její základy.
Zdroj: Jakub Jurek