Wolfsburg - Volkswagen se potýká s negativními dopady emisního skandálu a se slabou poptávkou na rozvíjejících se trzích. Německá automobilka dnes oznámila, že se celkový odbyt v únoru meziročně snížil o 1,2 procenta na 693.300 vozů
V Evropě se prodej v únoru sice zvýšil téměř o šest procent, ve Spojených státech ale o více než sedm procent klesl. V Rusku se odbyt propadl o 17 procent a v Brazílii dokonce o 36 procent.
Za první dva měsíce letošního roku se nicméně celkový prodej koncernu Volkswagen meziročně zvýšil o 1,4 procenta na 1,541 milionu vozů. "Vstup skupiny Volkswagen a jejích značek do nového roku byl stabilní," prohlásil šéf koncernového prodeje Fred Kappler.
Loni zaznamenal koncern první celoroční pokles globálního prodeje za posledních 13 let. Odbyt skupiny, do které patří také česká automobilka Škoda Auto, se z předloňského rekordu 10,14 milionu vozů snížil o dvě procenta na 9,93 milionu aut.
Prodej osobních vozů hlavní značky Volkswagen se v únoru snížil o 4,7 procenta na 394.000. Důvodem byl pokles poptávky v USA, Jižní Americe, Asii a Tichomoří. Člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann ale vidí letošní rok celkem pozitivně. "Zákazníci nám zůstávají věrni i v tomto období, které je pro nás obtížné, a nadále nám vyjadřují důvěru," uvedl Stackmann.
24. října 2025 17:24
Jak si vede Evropa? Dolů ji táhne jediný stát, překvapivě jeden z těch největších
Související
Koncernu Volkswagen loni klesl odbyt. Dobře si vede Seat, mezi nejhoršími je Škoda
Dopad koronakrize: Prodej nových aut v USA i Británii loni výrazně klesl
prodej aut , volkswagen , Ekonomika
Aktuálně se děje
před 30 minutami
Zimní počasí se nevrátí ani v předvánočním týdnu, naznačuje předpověď
před 1 hodinou
Česká firma představila světu stealth dron Nightray a moderní střelu. Až Narwhal zasáhne Rusko, půjde do výroby
před 1 hodinou
Nekvalitní mír může znamenat ruské tanky u hranic se Slovenskem. Ukrajina nevydrží každý Trumpův rozmar
před 2 hodinami
Sarkozy strávil ve vězení jen 20 dní. Venku není ani tři týdny a už o tom napsal knihu
před 3 hodinami
Nebudeme na to sami. NATO i Američané popřeli zprávu, že USA od roku 2027 nebudou bránit Evropu
před 3 hodinami
Válka zasáhne každý domov a zničí každou firmu. Dochází nám čas, jsme dalším cílem Ruska, prohlásil Rutte
před 4 hodinami
První evropský stát vrací úder. Po zveřejnění Trumpovy výbušné bezpečnostní strategie označil USA za hrozbu
před 5 hodinami
Otázka, kterou si klade celý svět: Proč Trump nechal zabavit ropný tanker?
před 6 hodinami
Machadová se po roce skrývání objevila v Oslu. Venezuela bude svobodná, slibuje
před 7 hodinami
Týden do klíčového jednání o půjčce Ukrajině: EU hrozí, že Belgii odstaví jako Maďarsko
před 8 hodinami
Zelenskyj dnes uspořádá hovor s třiceti evropskými lídry. Trump hovoří o ztrátě času
před 8 hodinami
VIDEO: Na zabavení tankeru se podílela i FBI. Týdny skrýval svou polohu, jeho ropu si USA nechají
před 9 hodinami
Zelenskyj poslal do Bílého domu odpověď na mírový plán. Trump by mohl o víkendu přiletět do Evropy
před 11 hodinami
Počasí bude příští týden opět připomínat zimu. Teploty klesnou až k nule
včera
Ikonický kamion Coca-Cola odstartoval letošní turné po republice
včera
Tlak na Madura eskaluje. Americké síly zadržely u Venezuely "největší" ropný tanker, oznámil Trump
včera
Babiše čekají nelehké čtyři roky. Česko se musí připravit na krušné časy
včera
Island se připojuje k bojkotu Eurovize kvůli účasti Izraele
včera
Éra bezpečnostních záruk skončila. Evropa řeší, jak přežít bez pomoci USA
včera
Rostoucí ceny online reklamy nutí malé podniky hledat alternativy. Tisk plakátů se vrací do hry
Online reklama výrazně zdražuje a malé firmy stojí před otázkou, jak zůstat vidět, aniž by jejich marketingový rozpočet praskal ve švech. Stále častěji proto zvažují návrat k tradičním a finančně stabilním formám propagace, mezi které patří i tisk plakátů. Ten nabízí lokální dosah, jednorázové náklady a dlouhodobou viditelnost – vlastnosti, které jsou v současné ekonomické situaci stále cennější.
Zdroj: Komerční článek