Praha - Divadelní sezóna sice ještě neskončila, ale již nyní se může ohlédnout za tituly, které v této sezóně nově uvedli v pražském Divadle v Řeznické. I když se jedná o velmi malou scénu, vznikají zde vynikající inscenace, které byste neměli minout.
Do Divadla v Řeznické se dostanete z cípu Karlova náměstí, který vede do ulice Řeznická. Dáte se jí, přejdete jednu křižovatku a budete jí chvilku dál pokračovat. Vzhledem k podzemnímu položení divadla vám doporučuji věnovat pozornost při procházení ulice, neboť vás do divadla nepozve žádné novorenesanční průčelí, ale poměrně nenápadná výloha s upoutávkami na hry.
Když vkročíte dovnitř a sejdete po schodech do podzemí, objeví se před vámi malé hlediště pro 80 diváků, které je v bezprostřední blízkosti jevišti. Obzvlášť diváci, kteří „uloví" místa do první řady prožijí jedinečný večer, kdy herci prochází přímo kolem nich. Slovo „lovit" nebylo zvoleno náhodně. V tomto malém divadélku se totiž kupují vstupenky bez místenek a pár minut před začátkem představení se hlediště otevře, aby měli všichni hosté pokud možno stejné možnosti při výběru sedadel. Kdo nezíská místa v prvních řadách, nemusí smutnit, protože hlediště je stupňovité, takže i z poslední řady vidíte vše. A jaká představení od letošní sezóny uvidíte v Divadle v Řeznické?
Na podzim zde uvedli hru LENI od Valerie Schulczové a Romana Olekšáka v režii Viktora Polesného. Při této hře se jeviště zůstalo jevištěm a hlediště hledištěm. Tato hra totiž zprostředkovala setkání moderátora Johnnyho Carsona (Ondřej Kavan) a dvorní režisérky Adolfa Hitlera Leni Riefenstahlové (Vilma Cibulková). Dále v této hře uvidíte Danu Syslovou a Daniela Krejčíka. Hlavním motivem hry je odpovědnost za vlastní tvorbu a její souvislost s dobou a režimem, ve kterém vzniká. Mohu říci, že toto představení je skutečně skvělé a herecký výkon paní Vilmy Cibulkové je brilantní. Při odchodu z divadla nevíte, jestli Leni kritizovat nebo obhajovat. Nebylo pro mě proto překvapením, když na konci března byla této herečce udělena cena Thálie za roli Leni. Je skutečně jedinečná.
S koncem listopadu přišla další premiéra. Tentokrát se v ní představila dvojice mladých herců, jejichž hlasy jsou pro nás možná i známější, než jejich tváře. Oba dva se totiž věnují dabingu. Rozita Erbanová a Daniel Krejčík se představili ve hře VELMI SHAKESPEAROVSKÉ VZTAHY, kterou zrežírovala Šárka Polcarová. Během večera, kdy se ocitnete v partnerské poradně, zjistíte, jak by to dopadlo, kdyby se jako na ideální vztah vytvořený Williamem Shakespearem pohlíželo nejen u Romea a Julie, ale u všech jeho her. Některé scény vás rozesmějí, při jiných budete mít husí kůži.
Poslední premiérou této divadelní sezóny byla hra KALIFORNSKÁ MLHA Stephana Sachse. Hra vypráví o souboji mezi barmankou Maude (Vilma Cibulková) a odborníkem na umění Lionelem (Lubor Šplíchal). Přou se o pravost díla amerického výtvarníka Jacksona Pollocka, ale zároveň i o smysl života. Premiéra proběhla v Divadle v Řeznické na konci března a stále diváci musí rychle rezervovat místa, aby se na hru dostali. Tato hra má neustále vyprodáno, ale s novou sezónou přijde šance.
V Divadle v Řezické mimo zmíněných herců můžete vidět i řadu dalších. Hraje zde Miroslav Etzler, Martin Kraus, Stanislav Zindulka, Jakub Zindulka, Hana Maciuchová, Jaroslav Satoranský, Naďa Konvalinková, Jan Zadražil, Luba Skořepová, Lucie Štěpánková, Ilona Svobodová, Martin Huba, David Matásek, Alois Švehlík, Jitka Smutná, Radek Valenta, Tereza Nekudová, Anna Kulovaná a Ivan Koreček.
Divadlo v Řeznické je zajímavou pražskou scénou, která se nenechává strhnout levnou zábavou. Najdete zde kvalitní hry, vynikající herce a odnesete si jedinečný zážitek.
Související
Divadlo v Řeznické i přes nepříznivou finanční situaci uvede další českou premiéru
Existují lidé posedlí mocí… Divadlo v Řeznické chystá českou premiéru
Divadlo v Řeznické , Vilma Cibulková , Stanislav Zindulka
Aktuálně se děje
před 51 minutami
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 1 hodinou
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 2 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 2 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 3 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 4 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 5 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 6 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 7 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 8 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 9 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 10 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 11 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 12 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 12 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 14 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
včera
Období hlubokého otřesu a nejistoty. Rok 2025 se zapíše do dějin Evropské unie
Uplynulý rok 2025 se do dějin evropské ekonomiky zapíše jako období hlubokého otřesu a nejistoty. Server Politico jej popisuje jako jeden z nejvíce vyčerpávajících roků pro unijní obchod, kterému dominoval nevybíravý tlak staronového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ten od svého lednového návratu do úřadu nešetřil na adresu Bruselu urážkami a označil Evropskou unii za uskupení vytvořené k parazitování na Americe, což následně podpořil zavedením nejtvrdších celních bariér za posledních sto let.
Zdroj: Libor Novák