RECENZE: 1. oddělení má slušný rozjezd, potvrzuje kvalitu první řady

Recenze - Český seriál, toť fenomén dřívější doby, který v posledních letech ne snad skomírá, ale bojuje s kvalitou o přízeň diváka. Nesmějí nás mást ratingy, protože skutečnost, že někdo něco sleduje ještě neznamená, že to je dobré.

Dalo by se říci, že oblíbeným žánrem poslední doby je bezesporu detektivní žánr, ovšem nelze vždy tvrdit, že se ho tvůrci chopili úspěšně. Každopádně se v české kotlině vyvrbilo několik zajímavých počinů, mezi nimiž bezesporu dominují dvě řady Cirkusu Bukowsky režiséra Petra Pachla. Ten navíc pracuje na volném pokračování s názvem Rapl, které se na televizních obrazovkách objeví v letošním roce.

Dalším solidním konkurentem do party je skupina kriminalistů fiktivního 1. oddělení České policie. Už první 14 epizod uvedených v roce 2014 si vysloužilo vysoké hodnocení a častý příměr ke kriminalistické klasice Hříšní lidé města pražského podle příběhu spisovatele Jana Marka. Faktem je, že všechny díly první řady měly co do činění se skutečnými trestnými činy, které se odehrály, takže pánové Kozák, Pražák, Anděl, Plíšek či Sršeň připomínají to, co naši společnost opravdu potkalo. A hodlají v tom pokračovat.

Druhá řada, která odstartovala v tradičním pondělním čase, začíná případem dvou zavražděných žen-právniček, jehož skutečná předloha se odehrála na území hlavního města v červenci 1999. První oddělení do dalšího cyklu nastupuje v nezměněné sestavě, dokonce i s nepříliš oblíbeným velitelem Korejsem, který nakonec nerealizuje svůj avizovaný odchod, čímž celé oddělení "potěší". Naopak jak z úvodního dílu Slepý svědek vyplývá, bude se skupina kolem majora Kozáka potýkat se stážistou mjr. Vránou, který rozhodně nepředvedl nijak působivé entrée.

Že šlo o počin dlouho očekávaný a diváky oblíbený dokazuje i sledovanost, díky níž Česká televize s přehledem přespurtovala konkurenční kanály Prima (Přístav) či Nova (Doktoři z Počátků) a zapsala si do kolonky sledovanosti údaj 1,6 milionu diváků. S postavami 1. oddělení a tím pádem i připomenutím kriminálních případů se budeme setkávat každé pondělí po sedm dalších večerů - následující díl odvysílaný 11. ledna bude mít název Informátor. Ještě připomeňme, že hlavní postavy seriálu opět ztvárnili Ondřej Vetchý, Boleslav Polívka, Filip Blažek, Petr Stach, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Ondřej Malý, Sabina Remundová a nově Igor Chmela.

seriál 1. oddělení Ondřej Vetchý (herec) Česká televize