RECENZE: Horor Fantasy Island promarnil nápad, nezvládá ani děsit

Pokud máte dost peněz, můžete se vydat na tropický Fantasy Island, kde se vám splní všechny vaše sny. Jenže vaše sny se mohou stát i vaší noční můrou, nebo se může stát, že se stanete součástí snu, někoho jiného. Zajímavý námět roztříštila do paskvilu nejasná tvůrčí vize. A takto ztroskotal další letošní horor.

Začátek roku 2020 hororům nepřeje. Začátek roku zklamala Nenávist a snímek Pod vodou také nedopadl nejlépe. Vlajku děsivých bijáků nezvednul ani Fantasy Island. Snímek Jeffa Wadlowa, který se podílel také na scénáři bohužel nezvládá ani základní premisu hororů, vyvolávat v publiku pocit strachu a ideálně i beznaděje.

Na Fantasy Island se dostane skupina lidí, která vyhrála exkluzivní zážitek; mohou prožít jakékoliv přání. Záhy se však jejich přání začínají zvrtávat a stávají se jejich noční můrou, v níž musejí bojovat o vlastní život.

Snímek si pohrává s řadou parafrází a citací známých filmů posledních let, z nichž ledacos vykrádá, něco zkomolí a občas si z něčeho vystřelí. Po řadě peripetií, jež jsou občas nasnímány docela hezky, se dostaví závěrečné dějství. V něm se Wadlow nepokrytě snaží citovat fenomenální Inception Christophera Nolana, ale vše proběhne během deseti minut bez jakékoliv přípravy, takže závěrečný zvrat sice funguje, ale jeho dopad na diváka je minimální.

Velkým problémem snímku je téměř úplná absence hororové atmosféry. Lekačky nefungují, tempo většinou vázne a jednotlivé příběhy se splétají až příliš okatě, i když nutno podotknout, že alespoň katarze dává smysl. Celé to působí dojmem dobrodružného filmu s hororovými prvky.

Herecký ansámbl Fantasy Island odpovídá béčkovému snímku, a nutno podotknout, že jedinou stopu zanechal Michael Peña v roli správce ostrova, pana Roarka. Bohužel tato brázda souvisí pouze s tím, že v pozici záporáka působí komicky. Zbytek obsazení se sice snaží hrát, ale výsledek je podobný jako v případě Peñy. Je to spíše parodie archetypů postav, které ač hrajíc podle pravidel nejsou příliš uvěřitelné.

Původní idea ostrova, který splní všechny vaše přání, vychází ze stejnojmenného seriálu z přelom sedmdesátých a osmdesátých let. Koncept sám o sobě je poměrně nosný a nabízí spoustu možností, jak s ním pracovat. Navíc ze Wadlowem stálo studio Blumhouse, které je sice pověstné nízkorozpočtovými horory (Paranormal Activity, Uteč, Rozpolcený, Insidious), ale umí i kvalitní filmy – vzpomeňme například na vynikajícím hudebním dramatu Whiplash. Bohužel producentský dohled nad jednotlivými autory není dost důsledný na to, aby dokázal usměrnit i ty méně schopné, a tak v produkci studia převažují spíše podprůměrné snímky.

Fantasy Island se nestane další trefou do černého, která se čas od času studiu Blumhouse povede. Ostrov, který splní všechny vaše přání, se tak zařadí do škatulky špatných hororů, která je poslední dobou značně přeplněná. Bohužel nejde hovořit ani o nějakém zvráceném potěšení ve smyslu Žralokonáda, protože Fantasy Island se bere až příliš vážně. Na druhou stranu, fanoušky béčkových hororů tento snímek nejspíš potěší, protože vizuálně sice vypadá jako telenovela, ale triky jsou docela povedené.

Celkové hodnocení: 20 %

Fantasy Island (2020)

Hrají: Lucy Hale, Maggie Q, Portia Doubleday, Kim Coates, Michael Rooker, Michael Peña, Charlotte McKinney, Ryan Hansen, Jimmy O. Yang, Parisa Fitz-Henley, Austin Stowell, Evan Evagora

Režie: Jeff Wadlow

Scénář: Jeff Wadlow, Jillian Jacobs, Christopher Roach

Kamera: Toby Oliver

Hudba: Bear McCreary

Producenti: Jason Blum

USA / 109 min / thriller, horor

Film "Fantasy Island" recenze filmy Kina Blumhouse horor Falcon (filmová distribuční společnost)

před 30 minutami

Ruská armáda, ilustrační foto

Ruské jednotky podle ukrajinského velení útočí v okolí Bachmutu a Avdijivky

Rusko se snaží udržet dobytá území na východě a jihu Ukrajinu, ve směru na Bachmut a Avdijivku útočí na ukrajinské síly. Ruské pozemní jednotky v tom podporuje letectvo, uvedl dnes ukrajinský generální štáb v pravidelném ranním hlášení. Podle analytiků amerického Institutu pro studium války (ISW) mají ruské síly v okolí Bachmutu územní zisky.

Důchodci jsou dle ekonoma vítězi inflační krize 2022.

Důchodci jsou vítězi inflační krize 2022, říká ekonom. Překonali i pracující, kteří je platí, jako nikdy v historii

Česko čelí dramatickému propadu životní úrovně, jaký nepamatuje od svého vzniku roku 1993. Přesněji řečeno, pracující Česko. Důchodci nikoli, říká ekonom Lukáš Kovanda. Za první letošní tři čtvrtletí vzrostly výdělky pracujících průměrně meziročně o 5,9 procenta, zatímco ovšem meziroční inflace v téže době činila 14,9 procenta.

Kyrie Irving, autor: Erik Drost

Společnost Nike ukončila spolupráci s basketbalovou hvězdou Irvingem

Společnost Nike definitivně ukončila spolupráci s basketbalovou hvězdou Brooklynu Kyriem Irvingem. Už minulý měsíc americký oděvní gigant v reakci na Irvingovu propagaci filmu obsahujícímu antisemitské názory spolupráci přerušil a zrušil plány na vydání bot z jeho speciální edice.

Martin Kupka

Kupka povolil stavbu posledního úseku dálnice D1

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) potvrdil v reakci na šest rozkladů stavební povolení pro poslední úsek dálnice D1 u Přerova. Uvedl to dnes server Zdopravy.cz. Podle dřívějších informací státního Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by tak stavba 10,1 kilometru dlouhého úseku D1 Přerov - Říkovice mohla začít ještě letos. Potrvá zhruba tři roky a má stát 6,922 miliardy korun. Nejvýhodnější nabídku na stavbu tohoto úseku podalo sdružení firem Strabag, Doprastav a IDS Olomouc.

Cyril Ramaphosa

Za Ramaphosu se postavila vládní strana Africký národní kongres

Jihoafrická vládní strana Africký národní kongres (ANC) dnes vyzvala své poslance, kteří mají v parlamentu většinu, aby hlasovali proti odvolání prezidenta Cyrila Ramaphosy. Ten je podezřelý z nekalého chování a porušení přísahy a ústavy země. Prezident dnes odmítl závěry skupiny tří odborníků jmenovaných parlamentem, která prověřovala jeho možná pochybení, uvedla agentura Reuters.

Kyjev

Ruské rakety mířily i na Kyjev, zástupce OSN musel jednat v krytu

Vysoký komisař OSN pro lidská práva Volker Türk se při návštěvě Kyjeva setkal s ochránci lidských práv. Kvůli dnešním ruským vzdušným útokům se schůzka musela odehrát v podzemním krytu, napsala agentura AFP, podle níž je to poprvé od začátku ruské invaze, co vysoký komisař OSN navštívil Ukrajinu. Jeho předchůdkyně Michelle Bacheletová se do východoevropské země nevydala.

Nicolas Sarkozy

Exprezident Sarkozy opět u soudu. Tvrdí, že přišel hájit svou čest

Ve Francii dnes začal odvolací soud s bývalým francouzským prezidentem Nicolasem Sarkozym v případu údajné korupce a obchodování s vlivem. Loni v březnu soud Sarkozymu uložil tříletý trest, z toho jeden rok nepodmíněně. Exprezident dnes u soudu uvedl, že přišel "hájit svou čest", a odmítl, že by někdy někoho uplácel, píše AFP.

MOL hlásí nedostatek paliv ve svých čerpacích stanicích

Maďarská ropná a plynárenská společnost MOL se o víkendu potýkala s částečným nedostatkem pohonných hmot v téměř celé své síti čerpacích stanic v Maďarsku. Firma sdělila agentuře Reuters, že hlavním důvodem nedostatku paliv je nízký dovoz. Upozornila rovněž, že řada lidí si začala hromadit zásoby pohonných hmot. Zahraniční podniky omezily dodávky paliv do Maďarska poté, co tamní vláda loni zavedla cenový strop pro benzin a naftu, píše Reuters.

Na letiště Engels dopadl dron

Ruskem otřásají exploze. Na letišti Engels dopadl dron na bombardéry, u Rjazaně vybuchla cisterna

Dvě ruská armádní letiště se dnes stala terčem útoků. Moskva z nich vpodvečer obvinila Ukrajinu, Kyjev se k útokům nepřihlásil. Ruské ministerstvo obrany podle agentury TASS tvrdí, že Ukrajina, kterou letos ruská armáda napadla, se pokusila na letištích v Saratovské a Rjazaňské oblasti útočit pomocí dronů. Moskva zároveň uvedla, že bezpilotní letouny sestřelila ruská protivzdušná obrana, ale na jednom z letišť zemřeli tři ruští vojáci a čtyři další utrpěli zranění.

Apple

Apple zvažuje přesun části výroby iPadů z Číny do Indie

Americká technologická společnost Apple jedná s indickými představiteli o možnosti přesunu části výroby počítačových tabletů iPad z Číny do Indie. Informoval o tom dnes server CNBC s odvoláním na zdroje blízké indické vládě. Apple již v Indii vyrábí některé modely chytrých telefonů iPhone.

Ruská armáda, ilustrační fotografie

Na Ukrajině dopadaly ruské bomby a rakety, jedna střela spadla do Moldavska

Rusko dnes kolem poledne znovu podniklo vzdušné útoky na Ukrajinu. V Záporožské oblasti na jihu země údery připravily o život nejméně dva lidi a další zranily, informoval na sociální síti telegram zástupce šéfa ukrajinské prezidentské kanceláře Kyrylo Tymošenko. Společnost Ukrenerho hlásí výpadky v dodávkách elektrického proudu, které se energetici snaží obnovit. Ukrajinská protivzdušná obrana podle prezidenta Volodymyra Zelenského dnes většinu ruských raket sestřelila, píše agentura Reuters.

V Praze sedí socha "skřeta" Putina u plynovodu. Nahradil maršála Koněva

Na náměstí Interbrigády v Praze 6 ode dneška dočasně stojí socha znázorňující ruského prezidenta Vladimira Putina jako skřeta, který utahuje plynový kohout. Na místě, kde stál dříve pomník kontroverzního sovětského maršála Ivana Koněva, bude 30 dnů a následně půjde do dražby. Vydražené peníze poputují na nákup zbraní pro Ukrajinu, která od února čelí ruské invazi. ČTK to sdělil autor sochy, kovář a sochař Dušan Dostál.

Zdroj: ČTK