Praha - Železniční dopravce RegioJet, člen skupiny Student Agency, ve čtvrtek nabídl ministerstvu dopravy zajistit bez dotací ziskový provoz vlaků kategorií Ex, EC a IC na území České republiky. Informovala o tom společnost.
"V první fázi jsme připraveni zajistit provoz celé poloviny vlaků EC, IC na trase Břeclav – Brno – Praha, a to od prosince 2012. Stát tak ušetří více než 100 milionů Kč ročně, kvalita služeb zásadně vzroste," uvedl Aleš Ondrůj z marketingové komunikace firmy.
Jak dále sdělil RegioJet by nabídl stejně vysoký standard služeb jako na své první lince Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha. Provoz této linky je podle Ondrůje už po prvních třech dnech od zahájení ziskový, kdy průměrná obsazenost se denně pohybuje přibližně kolem 80 procent.
"Vítáme jakoukoli diskusi, jakékoli úvahy vedoucí k tomu, že dráhy budou vedeny efektivněji. Oficiálně ale ještě nevím, že bychom dostali nějakou nabídku na toto téma, pokud má pan Jančura nějaké takovéto náměty, tak sem s nimi," reagoval na informaci pro agenturu Mediafax první náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.
"Klíčové je, jestli je alternativní dopravce ochotný jezdit i v dobách, které nejsou tak atraktivní. Ono samozřejmě není problém, jezdit v ty klíčové špičky, ale my musíme zabezpečit dopravu i v dobách, kdy jezdí jenom určité množství lidí," upozornil Hampl. Připomněl, že jeho rezort má s Českými drahami uzavřenou desetiletou smlouvu. "Ta ale předpokládá možnost určité redukce v určitém rozsahu. I v příštím roce půjde zhruba o šestiprocentní redukci, zatím se ovšem netýká spojů mezi Prahou a Brnem," dodal náměstek.
RegioJet podle Ondrůje nepožaduje ani korunu z dotací na převzetí těchto spojů. "Jejich ziskové fungování a kvalitní služby zajistíme, jak je zvykem v západní Evropě, bez požadavku na dotace ze státního rozpočtu. Ušetřené peníze je možné pak investovat do zlepšení další infrastruktury, například do dobudování dálniční sítě nebo rekonstrukce silnic a dálnic," dodal Ondrůj.
Jak dále uvedl, firma vede oficiální jednání i s DB Bahn o zajištění provozu vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk namísto Českých drah, už předložila DB Bahn nabídku. DB Bahn podle Ondrůje deklarovalo, že se rozhodne do prosince, s kterým partnerem bude na této trase spolupracovat.
"Věříme, že se ministerstvo dopravy v době úspor rozhode ve prospěch úspornější a kvalitnější nabídky služeb. Současně to znamená nutnost vyčkat s finálními rozhodnutími o pořizování rychlovlaků pro ČD na zajištěný business plán a výkony, na které se tato vozidla nasadí," dodal Ondrůj.
RegioJet se svými vlaky od pondělí konkuruje Českým drahám na trati Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha. Zatím provozuje tři páry spojení (tři v každém směru), během podzimu zvýší počet spojů na pět až šest párů v každém směru. Od prosince začne jezdit devětkrát denně v obou směrech. Některé spoje přitom budou zajíždět až do slovenské Žiliny.
Společnost chce od příštího roku převážet cestující i na Slovensku, a to na trati mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem.
V prvním pololetí 2011 dosáhla skupina Student Agency obrat ve výši 2,85 mld. Kč, což je meziročně o 35 procent více, počet zaměstnanců vzrostl o zhruba 30 procent na 1300 zaměstnanců. Za celý rok 2011 pak skupina Student Agency zatím plánuje obrat ve výši 5,5 mld. Kč, tedy o miliardu více než v roce 2010.
26. prosince 2024 21:53
Česko může fungovat bez ruské ropy, přesto ji dál nakupuje. MPO poukazuje na logistické překážky
Související
Nejlepší bude cestu odložit, apeluje ŘSD na řidiče. Silničáři podsolují hlavní tahy
V Česku hrozí kvůli ledovce kalamita. Na problémy už se připravují na železnici
Aktuálně se děje
před 12 minutami
Dvě procenta HDP na obranu nestačí? Italové ukázali, že lze být uvědomělý spojenec a zároveň obejít pravidla
před 49 minutami
Počasí: Česko pokrylo náledí, na Kladensku se srazily autobusy
před 1 hodinou
Evropa stojí před šancí zajistit mír na Ukrajině
před 3 hodinami
Trump nevyloučil útok USA na Grónsko. Putin se chce setkat, válka na Ukrajině může být mnohem horší, prohlásil
před 4 hodinami
Facebook zavádí revoluční změnu. Přestane ověřovat obsah
před 5 hodinami
Trudeau potupně odchází, zatímco Kanada neinvestuje do obrany. Pod jeho vedením se téměř nic nezměnilo
před 5 hodinami
Alijev: Rusko zasáhlo náš letoun. Teď prezentuje absurdní verze a tají pravdu
před 6 hodinami
Otázka, která pálí celou Kanadu: Trudeau, kdo ho ale nahradí?
před 7 hodinami
Zemřel Jean-Marie Le Pen
před 7 hodinami
Nevyzpytatelné počasí v Česku. Meteorologové upozornili na první letošní bouřku
před 8 hodinami
Jak klimatická krize mění počasí? Chaos v koloběhu vody dopadá na miliardy lidí
před 9 hodinami
Co znamená konec tranzitu plynu přes Ukrajinu pro Rusko a EU?
před 10 hodinami
Ruské síly údajně obsadily strategické frontové město Kurachove
před 11 hodinami
Protiteroristická akce na Slovensku. Policie uklidňuje veřejnost
před 11 hodinami
Česko bude mít nového nejvyššího žalobce. Stříž se rozhodl rezignovat
před 12 hodinami
Virus v Číně děsí svět. Experti uklidňují veřejnost a vysvětlují, o co jde
před 13 hodinami
Severní Korea označila Junovo stanné právo za šílené. A odpálila hypersonickou raketu
před 13 hodinami
Oblast Tibetu zasáhlo silné zemětřesení. Mrtvých jsou desítky
před 14 hodinami
Počasí o víkendu jako stvořené k lyžování? V Česku opět nasněží
včera
Rumunsko a Bulharsko vstoupily do Schengenského prostoru. Mohlo být načasování ještě horší?
Migrační krize a pandemie onemocnění covid-19 změnily Schengenský prostor z účinného a oblíbeného nástroje na zdroj politických neshod. Rumuni a Bulhaři zažili velké problémy ve snaze se k němu připojit, což se jim nakonec povedlo v době nejkritičtější. Pomohlo jim k tomu Rakousko, které koncem roku zvedlo své veto a toto rozšíření umožnilo.
Zdroj: Jakub Jurek