Konečné rozhodnutí o novém evropském výrobním závodě koncernu Volkswagen včetně automobilky Škoda by mělo padnout do konce roku. Koncern stále vybírá ze dvou zemí. Novinářům to dnes na frankfurtském autosalonu řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Média už v červenci po jednání dozorčí rady koncernu informovala, že továrna vznikne v Turecku. Druhou zemí ve výběru mělo být Bulharsko. Podle Maiera finální rozhodnutí nepadlo a dozorčí rada naopak rozhodla o přijetí nového plánu využití výrobních kapacit.
"Nás to zdržení mrzí. Bylo rozhodnuto, že investice půjde za Volkswagenem, ale Škoda v novém závodě získá větší výrobní kapacitu," uvedl Maier.
Škoda se v Evropě potýká s naplněním výrobních možností svých závodů. Naopak v Číně kvůli klesající poptávce na trhu, související s obchodní válkou se Spojenými státy, musela zahájit rozsáhlou kampaň na podporu prodeje svých vozů. Případný pokles má ale vykompenzovat vysoká poptávka v Evropě, která nyní převyšuje nabídku. Stejně tak chce Škoda kompenzovat případný pokles na britském trhu způsobený brexitem.
"Nechystáme se propouštět jako některé jiné automobilky. Již v roce 2017 jsme přišli s rozsáhlým programem, jak případnému propadu poptávky čelit, a v příštím roce budeme z tohoto programu těžit," dodal.
Maier dnes zopakoval, že Škoda chce v příštích deseti letech vyrábět dva miliony aut ročně. Loni to bylo 1,25 milionu. Zhruba čtvrtinu prodaných aut by v roce 2025 měly tvořit elektrické vozy, tedy elektromobily nebo hybridy.
Škoda dnes ve Frankfurtu představila svůj první sériový elektromobil Citigo iV a také první plug-in hybrid v modelu Superb. Do roku 2022 chce uvést 30 nových modelů, z toho deset elektrických.
V Indii, kde Škoda vyvíjí auta pro celý koncern Volkswagen, představí příští rok koncepty prvních dvou modelů. Jejich cena se má pohybovat kolem 10.000 eur (260.000 Kč).
Související
Škoda nečekaně odhalila nový crossover. Epiq se chlubí příjemnou cenou
Rozsáhlý blackout zasáhl český průmysl. Problémy hlásily automobilky i operátoři
Škoda , volkswagen , automobilový průmysl , auto
Aktuálně se děje
před 3 minutami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou v ulicích Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě