Peking - Volkswagen plánuje investovat v Číně v tomto roce zhruba čtyři miliardy eur. Na tamních trzích se chce zaměřit především na sportovně užitkové vozy a s vozy s pohonem na nové energie.
Automobilka počítá s tím, že odbyt na největší automobilovém trhu světa jí letos stoupne o nejméně šest procent, prohlásil šéf čínských aktivit VW Jochem Heizmann před pondělením otevřením mezinárodního autosalonu v Pekingu.
Volkswagen zůstal v prudkém rozvoji sportovně užitkových vozů v Číně poněkud pozadu a uvedl tam na trh jenom relativně málo modelů místní výroby. Automobilka to však chce změnit, v příštích letech uvede na trh deset modelů SUV značek Volkswagen, Audi a Škoda Auto vyráběných v Číně, uvedl Heizmann. "Na cestě je ofenziva na poli SUV," řekl mimo jiné.
Koncern se potýká s následky skandálu s falšováním výsledků emisních testů. V Číně se aféra týká jenom zhruba 2000 aut, po celém světě to je dohromady zhruba 11 milionů naftových aut.
Dopady aféry Dieselgate přispěly k tomu, že Volkswagen loni přišel o postavení největšího zahraničního výrobce aut v Číně, když jej těsně předstihla americká automobilka General Motors.
5. prosince 2025 16:28
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
Související
Tolik si kvůli Trumpovi připlatíte. Volkswagen bude u ceny aut ukazovat, o kolik lidé zaplatí víc kvůli clům
Světový trh s automobily cítí první dopady Trumpových cel. Narušení výrobního řetězce už se de facto děje, upozornil Petzl
volkswagen , Čína , automobilový průmysl
Aktuálně se děje
před 28 minutami
Zimní počasí se nevrátí ani v předvánočním týdnu, naznačuje předpověď
před 1 hodinou
Česká firma představila světu stealth dron Nightray a moderní střelu. Až Narwhal zasáhne Rusko, půjde do výroby
před 1 hodinou
Nekvalitní mír může znamenat ruské tanky u hranic se Slovenskem. Ukrajina nevydrží každý Trumpův rozmar
před 2 hodinami
Sarkozy strávil ve vězení jen 20 dní. Venku není ani tři týdny a už o tom napsal knihu
před 3 hodinami
Nebudeme na to sami. NATO i Američané popřeli zprávu, že USA od roku 2027 nebudou bránit Evropu
před 3 hodinami
Válka zasáhne každý domov a zničí každou firmu. Dochází nám čas, jsme dalším cílem Ruska, prohlásil Rutte
před 4 hodinami
První evropský stát vrací úder. Po zveřejnění Trumpovy výbušné bezpečnostní strategie označil USA za hrozbu
před 5 hodinami
Otázka, kterou si klade celý svět: Proč Trump nechal zabavit ropný tanker?
před 6 hodinami
Machadová se po roce skrývání objevila v Oslu. Venezuela bude svobodná, slibuje
před 7 hodinami
Týden do klíčového jednání o půjčce Ukrajině: EU hrozí, že Belgii odstaví jako Maďarsko
před 8 hodinami
Zelenskyj dnes uspořádá hovor s třiceti evropskými lídry. Trump hovoří o ztrátě času
před 8 hodinami
VIDEO: Na zabavení tankeru se podílela i FBI. Týdny skrýval svou polohu, jeho ropu si USA nechají
před 9 hodinami
Zelenskyj poslal do Bílého domu odpověď na mírový plán. Trump by mohl o víkendu přiletět do Evropy
před 11 hodinami
Počasí bude příští týden opět připomínat zimu. Teploty klesnou až k nule
včera
Ikonický kamion Coca-Cola odstartoval letošní turné po republice
včera
Tlak na Madura eskaluje. Americké síly zadržely u Venezuely "největší" ropný tanker, oznámil Trump
včera
Babiše čekají nelehké čtyři roky. Česko se musí připravit na krušné časy
včera
Island se připojuje k bojkotu Eurovize kvůli účasti Izraele
včera
Éra bezpečnostních záruk skončila. Evropa řeší, jak přežít bez pomoci USA
včera
Rostoucí ceny online reklamy nutí malé podniky hledat alternativy. Tisk plakátů se vrací do hry
Online reklama výrazně zdražuje a malé firmy stojí před otázkou, jak zůstat vidět, aniž by jejich marketingový rozpočet praskal ve švech. Stále častěji proto zvažují návrat k tradičním a finančně stabilním formám propagace, mezi které patří i tisk plakátů. Ten nabízí lokální dosah, jednorázové náklady a dlouhodobou viditelnost – vlastnosti, které jsou v současné ekonomické situaci stále cennější.
Zdroj: Komerční článek