RECENZE: Chytlavá gangsterka Gentlemani šlápne na plyn a nezpomalí

Kvalitně obsazený snímek staví na precizním vizuálu a svižné výpravě, která je pro Guye Ritchieho typická. Na place anglické gangsterky se potkali Matthew McConaughey, Colin Farrell či Hugh Grant a všechny natáčení náramně bavilo. Je to stejná zábava i v kině?

Guy Ritchie je fenomén, který se nebojí točit originální projekty. S Králem Artušem se příliš netrefil do vkusu publika – lépe řečeno, mimo Evropu legenda o Králi Artušovi nikoho nezajímá. Naštěstí povedené taškařice Sherlocka Holmese s tváří Roberta Downeyho Jr. přihrála Ritchiemu miliardového Aladinem. Takže mu nedělalo velký problém sehnat pár drobných na originální žánrový snímek o anglickém podsvětí.

Mickey Pearson (Matthew McConaughey) se snaží prodat svůj miliardový byznys s marihuanou miliardáři z Ameriky (Jeremy Strong). Charlie Hunnam alias Ray je Mickeyho consiliary a stará se o ty nejdůležitější záležitosti. Novinář Fletcher (Hugh Grant) hraje na všechny strany a snaží se ze špíny, kterou na Mickeyho vyhrabal vytěžit maximum. Proto navštívil Raye a nabídnul mu, že se jeho šéf může vykoupit. Fletcher se záhy chopí role vypravěče a už se stačí jen připoutat, protože Ritchie nehodlá zpomalit. A za chvíli Vám naservíruje Colina Farrella ve výborné formě, jako kouče, který se z pouličních grázlů snaží vychovat zodpovědné muže.

Ještě je nutné vypíchnout dialogy, protože ač se to na první pohled nemusí zdát, tak Gentlemani stojí právě na nich. Díky nim mají postavy hloubku a tvar, a je velmi osvěžující vidět, že i v dnešní době se točí gangsterky, které nejsou jen plochým prostorem pro akční scény.

Snímek skvěle šlape a všichni herci ze sebe tlačí to nejlepší. Scénář si s divákem pohrává a stále připravuje méně či více očekávané zvraty, z nichž se na několika místech stane pořádný kotrmelec a otočka o sto osmdesát stupňů.

Výborně zvolená hudba parádně funguje s vizuálem a charakteristické Ritchieho zkratky jsou přesně tam, kde mají být. Za bezmála dvě hodiny se toho stihne udát tolik, že by to bez problémů vydalo na dva filmy, ale Ritchie se drží jen toho podstatného a zábavného. A tak frenetické tempo nepolevuje a záhy přichází grande finále, v němž se postupně odkrývají všechny karty na stole a ukazuje se, kdo blufoval víc.

Jak již někde někdo výstižně poznamenal v Gentlemanech Guy Ritchie natáčí Guye Ritchieho. Svižné gangsterky, přesně na tom si Ritchie vybudoval své jméno s jeho fenomenálním Sbal prachy a vypadni a neméně dobrým Podf(u)ckem. Ne není to zábava pro každého, protože pro drsné a nekorektní repliky nechodí daleko. A občas prostě skladujete mrtvolu v mrazáku, ale přesně tento výsměch přehnané korektnosti navíc dílensky perfektně zvládnutý, je neskutečně zábavný.

Celkové hodnocení 80 %

The Gentlemen (2019)

Hrají: Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Michelle Dockery, Colin Farrell, Henry Golding, Hugh Grant, Jeremy Strong, Brittany Ashworth, Lyne Renee, Eugenia Kuzmina, Max Bennett, Togo Igawa, Jason Wong, Samuel West, Eddie Marsan, Tom Rhys Harries, Gershwyn Eustache Jnr, Tom Wu

Režie: Guy Ritchie

Scénář: Guy Ritchie, Ivan Atkinson, Marn Davies

Kamera: Alan Stewart

Hudba: Christopher Benstead

Střih: James Herbert

USA / 113 min / akční, krimi

Kino, ilustrační foto

Lednové premiéry: vynikající Na nože, trojka Mizerů, a trochu jiný Hitler

V prvním měsíci roku 2020 dorazí do kin výborná krimikomedie Na nože, pokračování Mizerů, Robert Downey jr. jako doktor, který umí mluvit se zvířaty, Hitler jako imaginární kamarád chlapce nebo Gentlemani od Guye Ritchieho. Star Wars a Ledové království však v kinech vydrží minimálně do druhé poloviny ledna.
Will Smith v roli džina

Will Smith v ukázce na remake Aladdina šokoval kritiky a fanoušky

V prosinci minulého roku Disney ukázal první trailer chystaného remaku Aladdina tentokrát v hrané podobě. Jediné, co videoukázka postrádala byl fyzický vzhled herce Willa Smitha v roli ikonického džina dabovaného kdysi Robinem Williamsem. Během předávání letošních cen Grammy Disney odhalil speciální ukázku, v níž se Smith objevil. Média a fanoušci byli záhy šokováni.

Guy Ritchie filmy recenze Kina krimi komedie Colin Farrell (herec) film "Gentlemani" Matthew McConaughey Hugh Grant Charlie Hunnam (herec) Vertical Entertainment

Češi se probojovali do finále MS v hokeji

Jsme mistři. Český národní tým ovládl MS v hokeji, v Praze porazil Švýcarsko 2:0

V neděli večer se v pražské O2 Areně koná vyvrcholení letošního hokejového světového šampionátu v České republice, ve kterém se utkává domácí národní tým s tím švýcarským. Jedná se o historicky první vzájemný zápas těchto dvou týmů ve finále v historii MS. Česká hokejová reprezentace se pak ve finále MS objevila poprvé po 14 letech a chtěla navázat na dosud poslední zlato z roku 2010, ale i na zlato z roku 1985, kdy se naposledy domácímu (tehdy československému) týmu podařilo ovládnout turnaj na domácí půdě. To pro Švýcary se jedná o druhou účast ve finále v historii, před šesti lety získali stříbro po porážce se Švédskem. Český tým nakonec zvítězil 2:0 a odnáší si vytoužené zlato.

Češi kvůli MS v hokeji zaplnili náměstí Prohlédněte si galerii

Češi kvůli MS v hokeji zaplnili náměstí. Policisté a záchranáři ošetřují kolabující

Hokejoví fanoušci zaplnili Staroměstské náměstí v Praze, aby na velkoplošné obrazovce sledovali finále mistrovství světa mezi Českem a Švýcarskem. Podle pořadatelů vidělo první třetinu asi 15 000 lidí. Záchranáři na místě ošetřili několik osob, které v davu zkolabovaly. Diváci skandovali a povzbuzovali český tým, zatímco švýcarská přesilová hra byla provázena pískotem.

MS v hokeji

Švédové si vylepšili náladu po debaklu s Českem. Získali bronz po boji s Kanadou

Nedělním programem vrcholí 87. mistrovství světa v ledním hokeji konající se v České republice. Před tím než večer od 20:20 k očekávanému finále nastoupí Češi se Švýcarskem, tak se o odpolední duel o bronz postarali poražení semifinalisté Švédsko a Kanada. Nakonec bronz putuje na sever Evropy poté, co dokázali žlutomodří zdolat Kanadu 4:2.

film Furiosa: A Mad Max Saga

RECENZE: Sága Šíleného Maxe. Benzínem říznutá Furiosa je postapokalyptický western s nádechem antiky

Po nadšených reakcích z pomalu končícího festivalu v Cannes se do české distribuce dostává očekávaná Furiosa: Sága Šíleného Maxe, jež dějem přímo předchází událostem devět let starého titulu Šílený Max: Zběsilá cesta. Režijní veterán George Miller i tady potvrzuje, že ani on, ani etablovaná jízda postapokalyptickým světem nerezaví. Naopak, předhání konkurenci na plné čáře.

Události Petra Nutila: To by se za Zemana nestalo. Skorozlatí Češi a probouzení vlády z anti-dezinfo spánku

Milí moji, jsou tu další Události PN! Samozřejmě vím, že dnes lidi v téhle zemi nezajímá nic než hokej. A to proto, že dnes Češi v hokejovém mistrovství zabojují o zlato a utkají se ve finále se Švýcarskem A přesto, že se autor tohoto článku v jednom z předchozích dílů přiznal k nevelkému zájmu o tenhle sport, přece jen musí přiznat, že našim samozřejmě taky drží palce.

Svět knihy Praha 2024

Svět knihy Praha 2024 přilákal na 60 tisíc návštěvníků

O třetinu navýšený program 29. ročníku mezinárodního knižního veletrhu a literárního festivalu Svět knihy Praha přilákal na Výstaviště Praha od čtvrtka 23. do neděle 26. května na 60 tisíc malých i velkých čtenářů. Mezi nejpopulárnější autory patřila dle očekávání manželská dvojice Alexandra a Alexander Ahndorilovi a irský romanopisec John Boyne.

Česko - Finsko 1:0 (po sn)

MS v hokeji: Rulík a spol. nebudou pro finále moct počítat s Ruttou, od IIHF dostal dodatečný trest

Po postupu do finále tryskala z řad českých fanoušků i samotných hokejistů pochopitelná radost, jenže ještě v sobotu večer přišla pro český národní tým komplikace. Nedělního večerního finále se Švýcarskem se totiž nezúčastní obránce Jan Rutta, jenž byl disciplinární komisí Mezinárodní hokejové federace IIHF dodatečně potrestán za svůj faul loktem do obličeje v semifinále se Švédskem vůči Isacu Lundeströmovi, který sudí v zápase neviděli a netrestali ho tak. Otázkou také je, zda bude moct realizační tým i jiný obránce Jakub Krejčík, který musel po semifinále do nemocnice kvůli trefě pukem do obličeje, po kterém měl zlomený nos.

Ulice Tel Avivu

Raketový útok na Tel Aviv: Městem se po mnoha týdnech rozezněly sirény

V Tel Avivu se po mnoha týdnech rozezněly sirény varující před raketovým úderem, uvádějí agentury. Krátce po vyhlášení poplachu ozbrojené křídlo hnutí Hamás oznámilo, že zahájilo rozsáhlý raketový útok na Tel Aviv z Pásma Gazy. Izraelská armáda tvrdí, že osm raket bylo vypáleno z Rafáhu na jihu Pásma Gazy, kde armáda vede vojenskou ofenzivu. Několik z nich bylo zničeno ve vzduchu.

Fantazie na MS v Praze 2024. Češi porazili Švédy 7:3

Nad Krejčíkem visí před finále stále otazník. Místo Fleka byl zapsán na soupisku Ščotka

Stejně jako v semifinále, tak i ve finále se neobjeví útočník Jakub Flek, jehož stále trápí horečka. Proto se tak pro finálový duel se Švýcarskem trenérský štáb v čele s Radimem Rulíkem rozhodl pro zapsání obránce Jana Ščotky. Jelikož disciplinární komise Mezinárodní hokejové federace sáhla k dodatečnému trestu pro obránce Jana Ruttu za faul loktem v zápase se Švédskem, bude mít tak Rulík v sestavě pro finále opět sedm beků.  Otázka však zůstává nad účastí obránce Jakuba Krejčíka, jehož Švédové trefili pukem do obličeje a zlomili mu tak tím nos.

Dmitrij Anatoljevič Medveděv je ruský politik a podnikatel, v letech 2008–2012 prezident Ruské federace a poté do roku 2020 ruský premiér. Od dubna 2012 je předsedou vládní strany Jednotné Rusko, od ledna 2020 působí jako místopředseda Rady bezpečnosti Ruské federace.

Medveděv vyhrožuje Polsku: Sklidíte radioaktivní popel

Dmitrij Medveděv na sociálních sítích napsal: „Varšava určitě dostane svůj podíl radioaktivního popela." Jeho komentář odkazuje na prohlášení šéfa polského ministerstva zahraničí Radosława Sikorského o možném konfliktu mezi Spojenými státy a Ruskem.

Snímky první letošní silné bouřky v Čechách (30. března 2023).

Počasí: Na Česko míří silné bouře, varují meteorologové

Meteorologové znovu varují před nadcházejícími bouřemi, které mají v neděli udeřit na území Česka. Některé z nich mohou být místy intenzivní a provázené kroupami, silnými větry a přívalovými srážkami. Zvláště na západě a jihozápadě Čech hrozí rychlé zvedání hladin řek. Výstraha platí až do nedělní 20. hodiny.

Ruská armáda v noci podnikla další raketový a dronový útok na Ukrajinu

Ruská armáda v noci na neděli podnikla raketový a dronový útok na Ukrajinu, uvedla ukrajinská armáda. Výbuchy bylo slyšet nedaleko Kyjeva a v Chmelnycké oblasti, ruské síly útočily i na Lvov na západě Ukrajiny, uvedli místní představitelé a média.