RECENZE: Jak se zbavit nevěsty? S taktikou Napoleona a operním pěvcem za zády

Recenze - "Muži mají svůj rozum, ženy svou taktiku" je ústředním mottem nové české komedie Jak se zbavit nevěsty. S tím se nedá, než nesouhlasit, protože o taktické kroky jako ve válečné bitvě rozhodně nebude nouze.

O strategii, manévry a zásahy do životů všech hrdinů se postará Jana Švandová, které jako Napoleon vede tažení napříč celým filmem. A přitom to tak hezky začalo...Hlavní hrdinka Eva v podání Lenky Vlasákové je úspěšná majitelka cukrárny, ve které pečou fantastické dorty. Stará se o syna, kterého má z rozvedeného manželství s Davidem Matáskem. Jako spousta párů na světě spolu i po rozvodu skvěle vycházejí a podle slov Eviné kamarádky by nebyli první pár, který by se znovu dal dohromady.

Protože cesty osudů jsou nevyzpytatelné, mezi hlavními hrdiny to zajiskří. Eva létá v oblacích a očekává od Honzy druhou žádost o ruku. Ta přijde, ale ne pro Evu! Místo ohně vášní, které Eva čekala od původního jiskření, tak přišla ledová sprcha. Honza má novou snoubenku Lindu a ta nejen že je krásná, je navíc i talentovaná klavíristka, chytrá a vychovává svojí mladší sestru. Zkrátka anděl a pro Honzu ta pravá.

Tím začíná sled komických událostí z rukou Eviné matky (Jana Švandová). Ta po návratu z Indie, kde do latě postavila i tamního guru, rozjíždí plán "Jak se zbavit nevěsty". Vše se začne ještě víc komplikovat, když Honzův táta oznámí odchod do důchodu. Otázku komu přenechá zubařskou kliniku, jestli Honzovi nebo jeho bratrovi, chce vyřešit velice neotřelým způsobem. Ředitelské křeslo dostane ten, kdo vyhraje závod na rodinné regatě.

Zdroj: YouTube

Obsazení herců do této komedie je velice rozporuplné. Film by měl šanci dostat se mezi českou špičku, kde září filmy jako Ženy v pokušení, Líbáš jako Bůh nebo Muži v naději, avšak něco tomu chybí. Snímek sice má v hlavní roli Lenku Vlasákovou, které role zhrzených a ze dna zvednutých dam sedí, ale sama tento film neutáhne. Jana Švandová svojí roli intrikářky zvládla dobře, ale divák si bude neustále místo ní dosazovat Elišku Balzerovou, stejně tak jako by jistě uvítal přítomnost například Jiřího Bartošky. To jsou jména, která by filmu jistě prospěla.

I výkony ostatních herců jsou zvládnuté v celku přijatelně. David Matásek předvede ukázkový příklad muže, který chce pro všechny jen to nejlepší a neví, kam dřív skočit. Andrea Kerestešová pak ženu, která se nechce nikomu vnucovat a touží jen po tom, být konečně šťastná. Na této cestě ke štěstí jí také dost zavaří její bývalí přítel, šílený operní pěvec v podání Josefa Poláška a Honzův syn Matyáš Bystroň. Další dětskou herečkou ve filmu byla dcera Veroniky Žilkové, Kordula Stropnická. Na filmový debut své dcery Žilková pečlivě dohlédla, protože ve filmu ztvárnila roli učitelky obou dětí.

Co může diváka pobavit, je herecký výkon Matěje Ruperta, ten si střihl roli fotbalového trenéra, nebo Jana Stryková jako závistivá, protivná a arogantní Honzova švagrová. Ke škodě je rozhodně to, že tvůrci nepřidali do filmu více hudby, protože třeba píseň Davida Krause je velice povedená a film skvěle podtrhuje. Stejně tak jako záběry na krásnou krajinu v okolí Prahy.

Zdroj: YouTube

Film má potenciál a myšlenku dobré komedie, které ztroskotávají na snaze příběh zjednodušit a urychlit. Ani zpomalená dortová bitva filmu moc nepřidá a ve finále je to jen plýtvání pečivem. Snímek má tendenci předat ženám moudro "Buď mrcha", ale spíš jen upozorní a připomene, že na světě je spousta takovýchto milostných trojúhelníků a ono to nakonec nějak dopadne. Režisér Tomáš Svoboda nebude v tomto případě slavit úspěch jako u Hodinového manžela, ale pokud se příště více zamyslí nad složením herců a dá příběhu více prostoru k rozvoji, divák bude mít rozhodně příležitost se od srdce zasmát.

Celkové hodnocení: 55%

JAK SE ZBAVIT NEVĚSTY

Komedie / RomantickýČesko, 2016, 89 min

Režie: Tomáš SvobodaScénář: Marcel BystroňKamera: Martin ŠáchaHrají: David Matásek, Veronika Žilková, Kordula Stropnická, Andrea Kerestešová, Matyáš Bystroň, Marek Majeský, Jana Stryková, Jenovéfa Boková, Lenka Vlasáková, Jana Švandová, Jaroslav Plesl, Lenka Loubalová, Jaromír Dulava, Jana Kolesárová, Vladimír Kratina, Josef Polášek, Matěj Ruppert

V kinech od 28. dubna 2016