RECENZE: Roberts a Clooney nabídnou v komedii Vstupenka do ráje to, co diváci čekají. Nic víc

S příchodem prvních podzimních dní dorazila do kin odpočinková komedie ze slunného Bali, která dává vzpomenout na letní dovolenou a slunečné pláže. Cílovým publikem jsou především ženy, a to zejména ty, které si pamatují hvězdná léta obou protagonistů. Dokáže snímek nabídnout něco více než osvědčené šablony?

Bývalí manželé Julia Roberts se Georgem Clooneym vydávají na Bali zabránit dceři v tom, aby si vzala svou letní lásku. Sami si tak trochu kompenzují vlastní nerozvážnost, neboť jejich vztah začal rovněž jako letní romance, ale po několika letech zjistili, že spolu nemohou žít. Od té doby se snaží vzájemně vyhýbat, protože jejich setkání vedou většinou k hádce.

Tvůrce snímku mají své publikum přečtené do nejmenších detailů. Ostřílený scénárista a nyní i režisér Ol Parker, má již na svém kontě řadu komedií. Namátkou lze zmínit například Báječný hotel Marigold, Teď a tady či pokračování muzikálu Mamma Mia! Je to tedy autor, který ví, na jaké diváky cílí.

A přesně tak Vstupenka do ráje vypadá. Jednoduchý přímočarý snímek, který se záměrně vyhýbá závažným tématům, jenž ve správnou chvíli dokáže být vtipný, jindy zase nasadí trochu romantický tón, a to vše v hezkých tropických kulisách.

Asi největším problémem snímku je jeho předvídatelnost. Pokud jste viděli více než deset romantických komedií, tak již od úvodních titulků tušíte, jak to všechno dopadne. A film Vás nevyvede z omylu. Bez sebemenšího zaváhání se snímek drží zavedených koncepcí a šablon, a žádného pokusu o invenci se nedočkáte. Ale dost možná je to přesně to, co diváci očekávají.

Velkou otázkou je, proč se Oscary ověnčené duo protagonistů rozhodlo právě pro tento projekt. Je sice pravdou, že kariéry obou herců se již posunuly do fáze, kdy o ně již není takový zájem, ale přesto si většinou dokázali vždy vybrat takové projekty, jež dokázaly vyčnívat nad šedý průměr.

Ono se o tomto snímku píše poměrně těžko, protože na něm není moc k pochválení, ale zároveň mu není možné vytknout nic zásadního. Všichni ví, co mají na place dělat, ale zároveň se nikdo nepředře. Skoro se zdá, že si všichni udělali hezkou dovolenou, a tak mimochodem natočili snímek, o němž věděli, že se u něj moc nenadřou, ale zároveň v kinech nepropadne.

Celkově lze říct, že Vstupenka do ráje nabízí všem přesně to, co od snímku diváci očekávají. Že všechno dobře dopadne víme již od prvních minut, takže se není potřeba o nic strachovat a můžeme si bezostyšně užít pošťuchování mezi oběma bývalými partnery. K tomu připočtěte hezké kulisy tropického ostrova, správně načasované vtípky a romantické chvilky a dostáváme se k průměrné romantické komedii, z níž cílová skupina bude odcházet převážní spokojena a nikoho dalšího nebude snímek zajímat.

Celkové hodnocení: 55 %

Ticket to Paradise (2022)

Hrají: Julia Roberts, George Clooney, Billie Lourd, Kaitlyn Dever, Lucas Bravo, Maxime Bouttier

Režie: Ol Parker

Scénář: Daniel Pipski

Kamera: Ole Bratt Birkeland

USA / 104 min / komedie, romantický

Dwayne Johnson ve filmu Black Adam.

RECENZE: Dwayne Johnson se jako Black Adam zmůže jen na prázdné fráze a pěsti

Black Adam byl prezentován jako inovativní superhrdinský snímek, který ukáže budoucí cestu DCEU. Místo toho však odhalil bezradnost produkčního týmu, jenž nedokáže vymyslet smysluplný příběh, natož vesmír. To jen ukazuje, jak v této disciplíně zaostávají za Marvelem. Snímek nabídne jen prázdné dialogy a spoustu bitek, jimiž maskuje duševní prázdnotu.
Ti druzí

recenze filmy Kina komedie CinemArt George Clooney Julia Robertsová film Vstupenka do ráje

Aktualizováno před 9 minutami

Šanghaj

Čína hlásí nový covidový rekord, protesty proti opatřením sílí

Čína za uplynulých 24 hodin zaznamenala nejvyšší denní přírůstek nákazy koronavirem od začátku pandemie. Testy tam odhalily 39.791 nových případů infekce, přičemž 3709 nakažených vykazovalo příznaky nemoci covid-19 a dalších 36.082 infekcí bylo asymptomatických. S odvoláním na zdravotnické úřady o tom dnes informovala agentura Reuters.

před 23 minutami

před 25 minutami

Energetika, ilustrační fotografie.

Ve špičce budete šetřit elektřinou, nařídí EU. Zavádí i maximální příjmy pro dodavatele

Evropská unie příští týden uvádí do praxe dvojici opatření, na kterých se členské země dohodly ve snaze zmírnit dopady vysokých cen energií na firmy a domácnosti. Od čtvrtka začne platit povinnost omezit spotřebu elektřiny v těch částech dne, kdy panuje nejvyšší poptávka. Zároveň v evropském bloku startuje aplikování mechanismu, který státům umožňuje odebírat příjmy elektráren nad určitou hranicí a používat je na ochranu spotřebitelů.

před 35 minutami

před 53 minutami

Uprchlíci z Ukrajiny se registrují v Česku

V Česku už získalo dočasnou ochranu téměř 463 tisíc uprchlíků z Ukrajiny

Dočasnou ochranu v Česku za posledních sedm dní získalo 2288 uprchlíků před válkou na Ukrajině. Počet udělených víz tak proti předchozímu týdnu vzrostl o 94, před tím dva týdny klesal. Vyplývá to z údajů, které ministerstvo vnitra zveřejňuje na twitteru. Od únorového vpádu ruské armády na Ukrajinu dosud Česko vydalo 462.887 dočasných víz. Svým držitelům umožňují přístup k veřejnému zdravotnímu pojištění, vzdělání či na trh práce v České republice.

Poslanecká sněmovna, ilustrační fotografie.

Poslance čeká schvalování návrhu státního rozpočtu na příští rok

Sněmovna bude schvalovat příští týden návrh státního rozpočtu na rok 2023 se schodkem 295 miliard korun. Poslanci se také vypořádají se spornou koaliční novelou služebního zákona, kterou vetoval prezident Miloš Zeman. Zrychleně ve stavu legislativní nouze by měli projednat vládní návrh na růst přídavků na děti.

Válka na Ukrajině: Následkem ruské invaze vznikají nedozírné škody na zdraví i majetku. Ilustrační foto

Den bojů na Ukrajině odpovídá měsíci války v Afghánistánu, konstatoval expert

Západ se mylně domníval, že dělostřelecká a tanková válka v Evropě se už nebude opakovat, a zmenšil své zásoby zbraní. Podle představitelů NATO je však množství dělostřelectva ve válce na Ukrajině, kterou před devíti měsíci rozpoutalo Rusko, naprosto ohromující. Napsal to list The New York Times (NYT), podle něhož se nyní Spojené státy a Severoatlantická aliance snaží vyzbrojit Ukrajinu i doplnit vlastní arzenál.

Senát ČR

Babiš navrhl jednokolové volby do Senátu, vláda to zřejmě odmítne

K návrhu lídra opozičního hnutí ANO Andreje Babiše na zavedení jednokolových voleb do Senátu se koaliční vláda Petra Fialy (ODS) postaví zřejmě záporně. Změna by podle podkladů pro středeční schůzi kabinetu nevedla k předpokládaným cílům, nezajistila by vyšší legitimitu zvolených senátorů a volební účast by bylo možné zvednout účinnějšími způsoby. Zásadní změně volebního systému by měla navíc podle materiálu předcházet širší diskuse a odborné posouzení.

Kyjev

V Kyjevě se čekají mrazy a silné sněžení, lidé stále nemají dost elektřiny

V Kyjevě se ode dneška očekává silné sněžení a teploty pod nulou ve dne i v noci, píše agentura Reuters. Miliony obyvatel ukrajinské metropole a jejího okolí přitom podle ní nadále nemají dostatečné dodávky elektřiny a tepla. To je důsledek dřívějších ruských vzdušných úderů na energetickou infrastrukturu země. Společnost Ukrenerho uvedla, že výrobci elektřiny jsou schopni pokrýt jen tři čtvrtiny potřeb spotřebitelů, což vyžaduje omezení a výpadky v dodávkách energií v celé zemi.

Ekonomiky některých zemí díky konfliktu na Ukrajině posilují

Mnohé ekonomiky se potýkají s negativními dopady ruské invaze na Ukrajinu, několik vybraných zemí ale těží z přílivu ruských migrantů a jejich majetku. Gruzie, malá bývalá sovětská republika na jižní hranici Ruska, stejně jako Arménie či Turecko patří k několika zemím, jejichž ekonomiky zažívají při současných nepokojích rozkvět, uvedl server zpravodajské televize CNBC.

Cenu Grand Prix získal Datart za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart

Marketingové ceny Effie letos ovládl digitál. Cenu Grand Prix získal Datart za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart

Jubilejní 25. ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Vyhlášení výsledků proběhlo ve středu 23. listopadu na tradičním galavečeru, který se opět konal v prostorách Kina Lucerna. Porota při této příležitosti udělila kromě 44 cen ve 12 soutěžních kategoriích i tři zvláštní ocenění. Grand Prix Effie 2022 získala agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro klienta Datart.

Dva litry vody denně jsou pro většinu lidí nadměrné množství, tvrdí studie

Pijete dva litry vody denně? Jde o plýtvání, tvrdí studie

Doporučení vypít osm sklenic vody denně je pro většinu lidí pravděpodobně přehnané. Informoval o tom list the Guardian s odvoláním na studii, podle které může tato rada například v Británii vést k tomu, že se každý den vyplýtvá 20 milionů litrů pitné vody.

Pražská policie řeší hrůzný nález u Čakovic, v lese byli tři mrtví. Jde o rodinnou tragédii

Poblíž cyklostezky mezi pražskými Čakovicemi a Letňany dnes odpoledne našli v lese tři mrtvé, věcí se zabývají kriminalisté z oddělení vražd. Mohlo by se jednat o dvojnásobnou vraždu a následnou sebevraždu. Na twitteru o tom informovala policie.

Zdroj: ČTK