Vyprázdněný pokus o přenesení úspěšné divadelní komedie na stříbrná plátna se debutujícímu režisérovi a scénáristovi Matěji Balcarovi příliš nepovedl. Přestože měl k dispozici dostatek herců zvučných jmen, hlavní bolestí snímku se stal nepropracovaný scénář a neschopnost sjednotit projev jednotlivých aktérů.
Nutnost navštěvovat terapii pro eroticky závislé osoby svede dohromady rozdílnou pětici mužů. Cyril (Jiří Mádl) je učitel, který se obává erotických představ o studentkách, ale zároveň se bojí vlastní ženy. Eda (Milan Šteindler) je erotoman a záletník, jenž má potřebu si neustále dokazovat své chlapáctví. Martin (Martin Leták) se sice prezentuje jako zkušený milovník, ale jeho vystupování tomu rozhodně neodpovídá, ale zato má vypěstovanou solidní závislost na sledování porna. No a na závěr zde máme Přemka (Bolek Polívka), který bojuje se svou druhou mízou a vyhořelého rockera Gigiho (Zdeněk Žák), jenž má problémy s erekcí.
Pětice výtečníků dochází na sezení s atraktivní psycholožkou Lindou (Kristýny Hrušínská), jenže terapie se brzy zvrtne, přičemž otěže sezení přejímají „pacienti“, zatímco Linda se ocitá součástí soukolí bez možnosti zabrzdit.
Snímek vychází z divadelní hry debutujícího režiséra, která se v Divadle Na Jezerce těšila velkému ohlasu. Bohužel přerod z prken pódia do filmové podoby se nezdařil úplně ideálně a místo rozverné komedie dostáváme podivnou směsici nevyrovnaných hereckých výkonů a nepříliš vtipných sexistických scén, z nichž se podlézavě vyjevuje omlouvání šovinismu.
Velkým dílem se na tom podílí ploché vyobrazení postav, které sice skrývají dílčí zápletky, ale jejich uchopení nevyvolává v divákovi téměř žádné sympatie. Zároveň o žádném z charakterů není možné hovořit jako o určité formě anti-hrdiny, nebo že by se jednalo o úmyslnou karikaturu, který má svůj účel.
Milan Šteindler přehrává svým typickým způsobem, zatímco Bolek Polívka vystupuje až s chladně stoickým přesahem, který se hodí spíše do melancholického dramatu než do komedie. Kristýna Hrušínská je zase v roli psycholožky ztracená podobně jako její postava a někde na půl cesty mezi přehrávajícím Šteindlerem a až dramaticky strohým Polívkou je Jiří Mádl, který zvládá svou roli docela uvěřitelně zahrát.
Ale jak je asi zřejmé, takto rozštěpené herectví, které je spíše bezúčelným projevem neschopnosti udržet režijní otěže pevně v rukou než nečekanou genialitou, vnáší do emocionální stránky solidní zmatek. Ve výsledku se tak není moc čemu zasmát, ale zároveň se ve snímku neřeší nic podstatného, co by stálo z hlubší rozjímání.
Celkově tak jde o plochý pokus o konverzační komedii, který selhává na více frontách. Nevím, do jaké míry se scénář snímku liší od divadelní předlohy, ale výsledné zpracování rozhodně nedosahuje kvalit produkce, kterou bychom očekávali na stříbrném plátně. Kdyby šlo o televizní jednohubku, tak s přimhouřením obou očí by šlo snímek zkousnout, ale za návštěvu kina nestojí.
Celkové hodnocení: 25 %
Pánský klub (2022)
Hrají: Kristýna Hrušínská, Jiří Mádl, Milan Šteindler, Zdeněk Žák, Boleslav Polívka, Martin Leták, Nela Boudová, Hana Vagnerová, Jan Hrušínský, Dana Syslová, Patricie Pagáčová, Daniel Šváb, Miluše Šplechtová, Petr Brukner a další.
Režie: Matěj Balcar
Scénář: Matěj Balcar
Kamera: Aleš Svoboda
Hudba: Jan Kučera
Česko / 91 min / komedie
24. prosince 2025 21:26
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
Související
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
RECENZE: Dospívání je dnes těžké. Festival Anifilm uvedl brilantní indie výpověď o proměně ambic
recenze , filmy , Kina , komedie , české filmy , film Pánský klub , Boleslav Polívka , Milan Šteindler , Jiří Mádl , Falcon (filmová distribuční společnost)
Aktuálně se děje
Aktualizováno před 10 minutami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 33 minutami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 1 hodinou
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 2 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 3 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 3 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 4 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 5 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 7 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 8 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 8 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 9 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 10 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 11 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 12 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
včera
Období hlubokého otřesu a nejistoty. Rok 2025 se zapíše do dějin Evropské unie
včera
Revoluce ve válčení. USA podle expertů vytváří zbraně, které budou využívat umělou inteligenci
Americké ministerstvo války učinilo zásadní krok k transformaci moderního válčení spuštěním nové platformy GenAI.mil. Podle vojenské expertky Emelie Probasco představuje tento nástroj „kritický první krok“, který má americkým vojákům a civilním zaměstnancům Pentagonu umožnit bezpečné experimentování s umělou inteligencí přímo v jejich každodenní pracovní agendě.
Zdroj: Libor Novák