Už je z toho pomalu evergreen, že filmové adaptace her končí na smetišti spolu s jiným kinematografickým odpadem. Bohužel, podobně dopadl i tento pokus o restart hororové série. Strůjce této katastrofy je snadné identifikovat, neboť se jedná o režiséra a scenáristu Johannese Robertse.
Snímek Resident Evil: Racoon City se inspiroval hrami Resident Evil (1996) a Resident Evil 2 (1998). První díl byl o průzkumu Spencerova sídla jednotkou S.T.A.R.S., zatímco druhý díl byl o útěku ze zamořeného města. Film zasazuje obě dějové linky do jedné noci, jmenovitě do 30. září 1998.
Ano, již z tohoto nástřelu se jeví, že snímek nemusí úplně fungovat, ale jiskřička naděje zůstávala žhnout přibližně do patnácté minuty. Během té krátké chvíle se režisérovi podařilo ukázat, že je děj sešit hodně horkou jehlou a občas dokonce nezručný krejčí vynechal i nějaký ten steh.
Namátkou, hned první scéna odhalí, že existují nějaké zombie či nemrtví. O pár minut později se dozvíme, že je těžké je zabít a po chvilce se vzpamatují i ze srážky s kamionem v plné rychlosti. A ano, dočkáme se i několika lekaček, abychom jako věděli, že se díváme na horor. Jenže i zde je problém, protože pracně budovaná atmosféra se téměř vždy po vybudování přetrhne, abychom zase mohli začít budovat od začátku.
K tomu připočtěte podprůměrné triky a divné masky, které působí spíše směšně než děsivě. Opravdu špatně napsaný scénář, který hercům nenabízí moc možností něco hrát a ti se tak filmem plácají s výrazem mučedníků, jež marně vyhlížejí konec svého utrpení.
A těsně nad konečnou sumou visí podivná kamera, která občas trpí značnou neostrostí a výraznou distorzí, která neobstojí ani před námitkou, že se jednalo o kreativní záměr, protože takto pojatý vizuál opravdu nepředpokládáte u dialogů.
Jistou omluvou, či spíše výmluvou, by mohl být rozpočet, který se pohyboval okolo mrzkých pětadvaceti miliónů dolarů (podle webu Deadline.com). Ale i s tím málem jde natočit solidní béčkový horor. Resident Evil: Racoon City se však zmůže jen na několik záběrů prázdného města, které prokládají trampoty sedmi postav s několika nemrtvými. Na druhou stranu, je dost ukázek toho, jak se dá i za méně peněz natočit slušné žánrové béčko.
Snímku snad můžeme k dobru přičíst jen snahu o hororové pojetí a snahu o práci s atmosférou, pro níž byly inspirací snímky Johna Carpentera. Bohužel celkově snímek vůbec nefunguje. Snaha smysluplně provázat dějové linie selhává a herci se svými postavami útrpně procházejí vytyčeným směrem lineárními kulisami a doufají, že už to všechno brzo skončí. Naštěstí má snímek poměrně přijatelnou stopáž sto sedmi minut a v druhé polovině téměř rezignuje na smysluplnější dialogy, takže v záplavě špatně natočené akce, se děj posouvá kupředu docela rychle. Resident Evil: Racoon City je snímek, kterému se vyhněte obloukem.
Celkové hodnocení: 30 %
Resident Evil: Welcome to Raccoon City (2021)
Hrají: Kaya Scodelario, Robbie Amell, Hannah John-Kamen, Tom Hopper, Avan Jogia, Donal Logue, Neal McDonough, Lily Gao, Nathan Dales, Chad Rook a další.
Režie: Johannes Roberts
Scénář: Johannes Roberts
Kamera: Maxime Alexandre
Hudba: Mark Korven
USA / Německo / 107 min / akční, horor, sci-fi
Související
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
RECENZE: Dospívání je dnes těžké. Festival Anifilm uvedl brilantní indie výpověď o proměně ambic
recenze , Kina , filmy , horor , film "Resident Evil: Raccoon City" , žánr: akční , sci-fi , Falcon (filmová distribuční společnost)
Aktuálně se děje
před 32 minutami
Islámský stát v tichosti opět sílí. Vytváří statisíce nových uprchlíků
před 1 hodinou
Úřady oznámily, že našly přes milion nových dokumentů v kauze Epsteina
před 3 hodinami
Evropa může čelit válce s Ruskem do několika let. Podle expertů na to není vůbec připravena
před 4 hodinami
Počasí bude mrazivé i po svátcích, o víkendu se přidá sněžení
včera
Brusel vrací úder. Tlaku USA ustoupit nehodlá
včera
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
včera
Napětí na Blízkém východě: Izrael stupňuje údery v Libanonu před klíčovým termínem
včera
Referendum o konci války, budoucnost Záporožské jaderné elektrárny. Co obsahuje 20bodový mírový plán?
včera
Jihomoravští záchranáři jsou na pokraji sil: Místo nehod řeší rýmu a teploty
včera
Ruské jednotky v noci vtrhly do ukrajinské vesnice. Odvlekly desítky lidí
včera
Transatlantická roztržka graduje: USA zakázaly vstup do země strůjcům evropské digitální regulace
včera
Spor USA s Venezuelou má nečekaného vítěze. Zatím z něj těží pouze Čína
včera
V Turecku se zřítilo letadlo s libyjským náčelníkem generálního štábu. Nehodu nepřežil
včera
Průlom v mírových jednáních? Ukrajina zvažuje vznik ekonomické zóny na východě
včera
Ukrajinské město dalo světu nejslavnější vánoční koledu. Rusové ho srovnali se zemí
včera
Návrat terorismu, válka ve Venezuelu nebo souboj o AI? Co lze čekávat od roku 2026
včera
Předpověď počasí na svátky: Budou letos bílé Vánoce?
23. prosince 2025 21:22
Zákaz tělesného trestání dětí, změny v rozvodech, konec střídavé péče. Co přináší novela občanského zákoníku?
23. prosince 2025 19:58
Fond je neodvolatelný, reaguje Babiš na problémy se střetem zájmů. Nic tím nevysvětlil
23. prosince 2025 19:41
Vánoční příměří je dnes už nereálný koncept. Lidé sice potřebují klid, válčení se ale radikálně změnilo
Vánoční příměří na západní frontě v roce 1914 patří k nejznámějším výjimkám moderního válečnictví. Na několik hodin tehdy ustoupily zbraně, propaganda i disciplína a prostor získal prostý lidský instinkt. O více než sto let později však podobná epizoda působí téměř nemyslitelně. Současné konflikty, včetně války na Ukrajině, jsou vedeny nepřetržitě, centralizovaně a v těsném propojení s politikou, médii a ideologií.
Zdroj: Jakub Jurek