Havlíček: Trať, kde se srazily vlaky, je zabezpečena nejlépe v ČR. Rezignovat odmítá

Trať u Českého Brodu na Kolínsku, na které se v úterý pozdě večer srazily osobní a nákladní vlak a při níž zemřel jeden člověk, je podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) nejlépe zabezpečená v republice.

Srážka vlaků u Českého Brodu
doporučujeme

Technika zřejmě neselhala, uvedl ministr. Čtyřicetiletého strojvůdce osobního vlaku označil za zkušeného. O rezignaci přes několik vlakových nehod v posledních dnech ministr neuvažuje. Řekl to dnes novinářům na místě nehody.

"Faktem je to, že se jedná pravděpodobně o nejlépe zabezpečenou trať v České republice, podle prvních indicií nedošlo k žádnému technickému selhání, ale já to nechci předčasně vyhodnocovat," řekl Havlíček. Strojvedoucí podle něj nebyl přepracovaný, vrátil se z dovolené. "Je pravda, že měl mít přibližně 30 minut poté pauzu," řekl ministr. Uvedl, že nelze vyloučit, že u strojvedoucího mohla nastat zdravotní indispozice. Z dosavadních informací, které má ČTK k dispozici, vyplývá, že právě strojvedoucí je obětí nehody.

Záchranáři u nehody vlaků v Českém Brodě ošetřili 35 lidí - čtyři lidé jsou poraněni těžce a zbytek lehce, řekla ČTK mluvčí středočeské záchranné služby Petra Effenbergerová. Osm zraněných bylo nezletilých.

Resort dopravy není podle Havlíčka podfinancovaný, letos se dává do investic o 30 miliard více než minulý rok, kdy šlo na investice 95 miliard korun. Podceněný není ani bezpečnostní faktor, prohlásil ministr a železniční dopravu zařadil k nejbezpečnějším. "Nedá se nikdy vyloučit selhání lidského faktoru," dodal.

Vliv na bezpečnost na železnici podle něj nemá ani skutečnost, že má kromě resortu dopravy na starost také ministerstvo průmyslu a obchodu. "Nemyslím si, že to je tím, že člověk dělá dva resorty, tomuto prostě nezabráníte," řekl Havlíček.

Ministr dnes chce svolat tým odborníků a začít se otázkou bezpečnosti zabývat. Prověřit chce všechny investice do zabezpečení železnic.

Havlíček měl dnes na téma zabezpečení českých tratí tiskovou konferenci. Stát podle něj nebude pro zabezpečení lokálních železničních tratí používat provizorní řešení. Chce kombinovat povinné hlášení jízdy před odjezdem ze stanice, instalaci návěstidel a postupné zavádění zabezpečovacího zařízení ETCS. Jde o automatický zabezpečovací systém, který kontroluje pohyb a polohu vlaků. Umožňuje například zastavit vlak při nedovoleném projetí návěstidla, dohlíží také na dodržování nejvyšší dovolené rychlosti apod.

Tragická železniční nehoda se stala v úterý 7. července i na Karlovarsku. Na lokální trati mezi Perninkem a Karlovými Vary se srazily dva vlaky, při nehodě zemřeli dva lidé.

Na stejné trati, na níž se v úterý 14. července srazil osobní a nákladní vlak, se stala nehoda také v pátek vpodvečer. U Běchovic narazil vlak bez cestujících do čekajícího rychlíku, nikdo se nezranil. Drážní inspekce se při zjišťování příčiny nehody přiklání k lidské chybě.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V zatáčce na Českolipsku se čelně srazila auta, zemřela spolujezdkyně

08.08.2020 20:56 Na Českolipsku při čelním střetu dvou aut dnes odpoledne zemřela spolujezdkyně. Středně těžké…

Hlavní trať na Litoměřicku stála, v sedmi vagonech hořelo dřevo

08.08.2020 17:35 Aktualizováno Na nádraží v Hněvicích na Litoměřicku hořelo odpoledne sedm vagonů se dřevem.

Nedaleko Prahy havaroval autobus, čtyři lidé utrpěli zranění

08.08.2020 10:37 Aktualizováno U Sedlce poblíž Prahy dnes ráno havaroval autobus, čtyři lidé mají lehká zranění. Další dva…

Obchvat Buštěhradu nebude možné postavit brzy bez shody obcí

06.08.2020 17:04 Obchvat Buštěhradu nebude možné postavit brzy bez shody obcí, kolem kterých případně povede. Nyní…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama