Školy získaly z dotací 60 tisíc počítačů, mohou je půjčit žákům

Za poslední dva roky dostaly české školy s využitím evropských dotací skoro 60.000 notebooků a tabletů za 619 milionů korun. Techniku mohou během nynější distanční výuky kvůli šíření koronaviru zapůjčit žákům pro domácí využití, informovalo dnes ministerstvo školství v tiskové zprávě.

Děti
doporučujeme

Ministerstvo školství už dříve navázalo spolupráci s nevládní platformou Ucimeonline.cz, která pomůže zajistit zhruba tisícovku počítačů. Metodickou podporu učitelům poskytuje i Národní pedagogický institut.

Šablonu nazvanou Využití ICT (informačních a komunikačních technologií) ve vzdělávání z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání zvolilo 3572 škol a školských zařízení, z toho bylo 2588 škol základních a 914 škol středních. Zbytek tvořily například základní umělecké školy, střediska volného času, školní kluby nebo družiny.

"Podle našich odhadů bylo nakoupeno téměř 60.000 zařízení, notebooků či tabletů. Na základě našeho výkladu je kvůli covidu-19 možné toto vybavení zapůjčit žákům domů," uvedl ministr školství Robert Plaga (ANO).

Na platformu Ucimeonline.cz se dosud obrátilo 205 škol - základních i středních, kterým dobrovolníci pomáhají zdarma se zprovozňováním online výuky. "Školy se na nás také obracejí o pomoc se zajištěním počítačů pro žáky, kteří v rodině nemají základní technické vybavení, aby se mohli k online výuce připojit," uvedla koordinátorka projektu Ucimeonline.cz Eva Pavlíková.

Školy se mohou obrátit také na Národní pedagogický institut. Tato přímo řízená organizace ministerstva školství se zaměřuje především na metodiku online výuky. Institut zatím oslovil přes 720 základních a středních škol, které měly největší zájem o podporu z oblasti digitálních nástrojů a aplikací pro vzdělávání na dálku. Školy zajímala také práce s hodnocením na dálku a způsoby zapojení žáků do distančního vzdělávání včetně komunikace s nimi, uvedlo ministerstvo.

V Česku je podle statistik ministerstva 4192 základních a 1284 středních škol. Nedávný průzkum České školní inspekce ukázal, že bez online komunikace se školou bylo kolem 11 procent žáků neúplných základních škol, na kterých je jen první stupeň, a 16 procent žáků úplných základních škol. Na středních školách jsou větší problémy v oborech ukončených závěrečnou zkouškou, kde se online komunikaci v dubnu nedařilo navázat s více než pětinou žáků. Školám se vůbec nepodařilo spojit se zhruba 9500 žáky základních a středních škol.

Žáci, kteří nekomunikují se školou online, podle inspekce buď nemají počítačové vybavení, nebo postrádají dostatečné připojení k internetu. Někteří žáci také mají nízkou motivaci ke vzdělávání nebo malou podporu rodičů. Nejsložitější situace je zejména ve vyloučených lokalitách, zjistila inspekce.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Odebírání podvodně získaných titulů? Návrh Pirátů zřejmě u vlády neprojde

11.07.2020 14:12 Snaha opozičních Pirátů o snazší odebírání podvodně získaných vysokoškolských titulů u kabinetu ANO…

Financování nepedagogů v SŠ s praktickou výukou se má změnit, MŠMT…

11.07.2020 09:23 Ministerstvo školství chce vytvořit nový systém placení nepedagogů ve středních školách, kde se…

Ostravský primátor: Za nezískání akreditace si může univerzita sama

09.07.2020 17:26 Za nezískání akreditace pro obor Všeobecné lékařství na ostravské Lékařské fakultě může podle…

V maturitních oborech je víc míst než zájemců, plyne ze statistik

05.07.2020 09:13 Nabídka míst v maturitních oborech stále výrazně převyšuje počet zájemců o studium střední školy, i…

Související:

Právě se děje

Další zprávy