Google bude blokovat reklamy, v nichž se popírá globální oteplování

Společnost Google bude na svých platformách blokovat reklamy, v nichž se objeví informace zpochybňující globální oteplování. Firma to oznámila v příspěvku na svém blogu. Chce tím zúžit prostor pro dezinformace šířené popírači vědecky podložené teorie o změnách klimatu a znemožnit jim z takového obsahu profitovat. Nová pravidla se budou týkat i serveru YouTube.

"V posledních letech jsme od stále většího počtu našich vydavatelských a reklamních partnerů slýchali znepokojené reakce ohledně reklam, které propagují nepřesná tvrzení o změnách klimatu. Zadavatelé reklamy jednoduše nechtějí, aby se jejich reklamy ocitly vedle takového obsahu. A vydavatelé a tvůrci nechtějí, aby reklamy propagující taková tvrzení figurovaly na jejich stránkách nebo v jejich videích," uvedl Google.

Společnost proto rozhodla, že zakáže reklamy, kde se objeví tvrzení "odporující široké shodě vědců o existenci a příčinách klimatických změn". Na svých serverech proto už nedovolí například obsah, který globální oteplování označuje za fámu, nepodloženou teorii nebo konspiraci, a popírá souvislost mezi změnami klimatu a emisemi skleníkových plynů.

Nová pravidla začne Google uplatňovat od listopadu, na serveru YouTube se jimi budou muset tvůrci a zadavatelé reklamy řídit od prosince.

Podle odborníků je otázka, zda změny přinesou nějaký užitek, protože bude velmi těžké určit hranici mezi neúplnou informací a dezinformací. Agentura AP citovala environmentální vědkyni Lisu Schipperovou z oxfordské univerzity, která jako příklad uvedla reklamu energetické společnosti, která propaguje čistou energii a přitom využívá fosilní paliva. "V určitých ohledech je tento typ reklamy ještě škodlivější, protože vypadá nezávadně, ale slouží k tomu, že firmě vytváří falešnou zelenou image," řekla Schipperová.

Provozovatelé sociálních sítí ještě nedávno s odkazem na zachování svobody projevu veskrze odmítali moderovat obsah, který na jejich platformy nahrávají uživatelé. V poslední době však vzhledem k rostoucímu tlaku odborné veřejnosti i politiků přistoupili k určitým opatřením, jejichž cílem je omezit šíření nepravdivých informací, například o volbách nebo o tématech týkajících se lidského zdraví. Technologická společnost YouTube v září oznámila, že začne blokovat veškerá videa s nepravdivými a neověřenými informacemi o schválených a běžně používaných vakcínách.

Související

Více souvisejících

Google reklama globální oteplování

Aktuálně se děje

před 7 minutami

před 59 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

ČEZ

Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE

Soudní dokumenty v Petrohradu potvrdily, že Kremlem ovládaný energetický gigant Gazprom podal žalobu proti české energetické společnosti ČEZ, rakouské OMV Gas Marketing & Trading a slovenské energetické skupině ZSE.

před 2 hodinami

před 2 hodinami

Černobylská jaderná elektrárna

Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří

Výbuch jaderné elektrárny Černobyl je vyjma shození atomových bomb za války dodnes největší jadernou katastrofou, se kterou se kdy lidstvo setkalo. Radioaktivní mrak po výbuchu, k němuž došlo 26. dubna 1986, zahalil celou Zemi a úřady byly nuceny evakuovat nejen nejbližší okolí elektrárny, ale i dvacetitisícové město Pripjať, dnes přezdívané jako město duchů. Nové výzkumy ale odhalují, že do radioaktivní zóny se postupně vrací život.  

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

Ukrajina stáhla z bojiště americké Abramsy

Ukrajina dočasně stáhla z bojiště americké tanky Abrams M1A1. Ukázaly se jako zranitelné při útocích ruskými drony, uvedla agentura AP s odvoláním na zdroje v americké armádě.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy