Stroj V-22 Osprey od Bell Boeing nalétal přes 600 tisíc letových hodin

Konvertoplán V-22 Osprey společnosti Bell Boeing má na kontě přes 600 tisíc letových hodin. Po tuto dobu má k dispozici nepřetržitou zákaznickou podporu zajišťující, aby si stroje udržely plnou operační připravenost na nejrůznější mise a pro přepravu klíčového nákladu nebo personálu.

Letouny CV-22 Osprey amerického letectva létají ve formaci v oblasti odpovědnosti ústředního velení USA (USCENTCOM) 29. ledna 2021. Posláním CV-22 je provádět mise pro infiltraci, exfiltraci a doplňování zásob v oblasti odpovědnosti USCENTCOM. (Foto amerického letectva od štábu seržanta Seana Carnese)

Flotila strojů V-22, které vyrábí společnosti Bell Textron Inc., dceřiná společnost Textron Inc. (NYSE: TXT), a Boeing (NYSE: BA), se postupně rozrostla na více než 400 konvertoplánů. Ty jsou ve výzbroji tří složek Armády Spojených států – námořní pěchoty, letectva a námořnictva. Dále jimi disponuje i japonská armáda.

Osprey je jediným vojenským letadlem na světě, jež využívá technologii překlopných rotorů. Jeho rychlost, dosah, manévrovatelnost a logistické schopnosti mu na dnešním trhu zajišťují pozici jedinečně všestranného a nákladově efektivního vojenského letounu.

„Momentálně na světě neexistuje letadlo, jehož parametry by byly srovnatelné se strojem V-22,“ uvedl Kurt Fuller, viceprezident programu Bell V-22 a programový ředitel Bell Boeing. „Přes 600 000 letových hodin je ekvivalentem nespočtu taktických, logistických a humanitárních misí a zároveň odkazem vysokého nasazení mužů a žen, kteří každý den se strojem létají a udržují jej v provozu."

img-responsive

Tichý oceán (20. listopadu 2020). Námořníci přidělení k Fleet Logistics Multi-Mission Squadron (VRM 30) směrují letoun CMV-22B Osprey na letovou palubu jaderné letadlové lodi třídy Nimitz USS Carl Vinson (CVN 70). Je to poprvé, co letouny CMV-22B Osprey amerického námořnictva přistály na letadlové lodi Vinson v současné době provádí běžné námořní operace. (Foto amerického námořnictva od specialisty na masovou komunikaci 3. třídy Aarona T. Smitha) | foto: U.S. NAVY

Společnost Bell Boeing přímo podporuje operační připravenost konvertoplánů V-22 – flotilám těchto strojů poskytuje komplexní globální servis zahrnující vše od podpory údržby, školení, zástupců přímo v terénu, analýzy dat až po dodávky nových a náhradních dílů. Například velitelství speciálních operací vzdušných sil (Air Force Special Operations Command) nedávno zadalo společnosti Bell Boeing kontrakt na dodávku a instalaci souprav pro úpravu gondol a kabelových svazků konvertoplánu CV-22 pro vzdušné síly. Cílem těchto úprav je zdokonalit design gondol a kabelových svazků, tak aby se vylepšila celková spolehlivost a udržovatelnost stroje, což v konečném důsledku výrazně zkracuje dobu opravy a zlepšuje jeho připravenost.

„Každá letová hodina stroje V-22 je výsledkem týmového úsilí,“ uvedl plk. Matthew Kelly, vedoucí programu Společného programového úřadu V-22. „Piloti, mechanici, inženýři, pracovníci programu spolu s našimi průmyslovými partnery společnými silami zajišťují bezpečný a efektivní provoz konvertoplánů V-22,“

img-responsive

Filipínské moře (30. ledna 2021). Stroj MV-22B Osprey přidělený k 31. námořní expediční jednotce (MEU) přistává na letové palubě předsunuté obojživelné útočné lodi USS America (LHA 6). Amerika, vedoucí loď skupiny America Amphibious Ready Group, spolu s 31. námořní expediční jednotkou působí v oblasti odpovědnosti 7. flotily USA. Jejich úkolem je posílení interoperability se spojenci a partnery a případné nasazení jako síly rychlé reakce na obranu míru a stability v indo-pacifické oblasti. (Fotografie amerického námořnictva od specialisty na masovou komunikaci 3. třídy Jonathana D. Berliera) | foto: U.S. NAVY

Mezi nedávné úspěchy programu se řadí i nejnovější varianta Osprey, CMV-22B, zařazená do výzbroje jednotky logistické multimisijní podpory VRM-30, přezdívané „Titáni“. Ta úspěšně absolvovala první dodávku motoru F-35 na letadlovou loď USS Carl Vinson a výsadky s parašutistickým týmem „The Leap Frogs“ amerického námořnictva zkraje tohoto roku.

„Od prvního letu před více než 30 roky až po dosažení nynějšího významného milníku letových hodin se provoz stroje V-22 nese jasně ve znamení úspěchů," řekl Shane Openshaw, viceprezident společnosti Boeing V-22 a zástupce programového ředitele společnosti Bell Boeing V-22. „Zaměřujeme se na optimalizaci budoucí udržitelné podpory, partnerství se zákazníky a závazky týkající se inovací, pružnosti a pohotovosti nám tedy zajistí, že budeme stavět na schopnosti těchto strojů plnit jakékoli nároky a potřeby, které jednotlivé mise vyžadují."

Evropský zelený hackathon vyhrála aplikace pro delší životnost nábytku

13.06.2021 15:31 V sobotu 12. června se v Praze uskutečnilo finále hackathonu Greenhack, největší zelené inovační…

ESA pošle sondu k Venuši, aby zkoumala, proč je nehostinná a není jako Země

10.06.2021 18:07 Evropská kosmická agentura (ESA) vybrala sondu, kterou na počátku 30. let hodlá vyslat k Venuši.…

Vrtulník Ingenuity na Marsu je podle NASA zřejmě v pořádku

06.06.2021 17:05 Vrtulníček Ingenuity americké vesmírné agentury NASA je po určitých problémech při šestém letu na…

Nadzvukové létání se vrací. United Airlines koupí 15 letadel Overture

03.06.2021 21:37 Americká letecká společnost United Airlines sází na nadzvukové cestování. Od firmy Boom technology…

Ingenuity opět vzlétne příští týden. Poletí dál, déle a rychleji

20.05.2021 10:44 Malý vrtulník Ingenuity americké vesmírné agentury NASA poletí na Marsu znovu příští týden. Při…

Kolem Země je 7000 tun vesmírného odpadu, tvrdí ruský vědec

18.05.2021 12:50 V současné době krouží kolem Země na 7000 tun vesmírného smetí a 3000 tun funkčních kosmických…

Související:

Právě se děje