Populární nanuk Eskimo je prý rasistický, změní název. České Eskymo uvažuje o tomtéž

Zdá se, že politická korektnost, kterou ještě přiživil brutální policejní zásah proti Afroameričanovi Georgi Floydovi, jehož nakonec stál život, nezná hranic. Poté, co se začal rozšiřovat seznam "nevhodných" filmů, na němž se ocitly i staré známé světové hity jako je například Indiana Jones nebo Forrest Gump, přidali se i zmrzlináři.

Nanuk
doporučujeme

Že se americká firma Dreyer's Grand Ice Cream rozhodla vyhlásit boj rasismu a změnit "kontroverzní" název jedné ze svých značek, tedy zmrzlinu Eskimo Pie, potvrdil server iDNES. Jako důvod svého kroku uvedla, že se jedná o urážku Inuitů, což je původní obyvatelstvo Aljašky. 

Pandemií covid-19 nejvíc zasažené Spojené státy si totiž procházejí také revolucí, jíž provází nepokoje v ulicích, policejní brutalita, rabování a masová kampaň proti rasismu. Ze strachu proto začalo několik amerických firem měnit své názvy nebo loga, které by se mohly nějakým způsobem dotknout některé z etnických či jiných menšin.

Kromě zmrzliny Eskimo Pie údajně urážející Inuity se přidali i výrobce rýže Uncle Ben's a lívance Aunt Jemima. „Jsme odhodlaní stát se součástí řešení rasových nerovností,“ vyrozuměla CNN zmrzlinářská společnost Dreyer‘s Grand Ice Cream, která zmrzlinu vyrábí. „Uznáváme, že je tento název hanlivý,“ podotkla.

Nanuk Eskimo měl v USA téměř stoletou tradici. Právo užívání této značky si Dreyer's opatřila teprve letos v lednu od společnosti Nestlé, která zmrzlinu podle informací webu Newser původně označovala jako I-Scream Bar.

Ani českým firmám se přezkum nevyhne

I v Čechách se Eskymo těší vysoké popularitě, přičemž nelze vyloučit změnu jeho názvu i u nás. „Snažíme se propagovat reklamu tak, aby nepodporovala zažité a neprospěšné stereotypy,“ informovala mluvčí společnosti Unilever pro Česko a Slovensko Magdalena Leimerová.

„Zavazujeme se přezkoumat jazyk a ikonografii používanou v rámci více než 400 značek v našem portfoliu,“ potvrdila mluvčí že mateřská společnost Eskyma se k podobným krokům skutečně chystá. O jaké konkrétní se bude jednat, neobjasnila. Proto nelze vyloučit, ani vyvrátit, zda se i Eskymo změní, anebo zůstane takové, jaké ho známe.

Podobný přístup razí i Nestlé, které na českém trhu prodává tyčinky Kofila, k jejichž obalu patří mimo jiné také logo s postavou mouřenína ze štětce malíře Zdeňka Rykry. V novodobém kontextu by taktéž mohly narazit.

„Postava na obalu nemá návaznost na rasové stereotypy a je vnímána jako vzácné designérské dědictví a přirozená součást této původní československé značky,“ ubezpečil Robert Kičina, mluvčí nadnárodní společnosti, že se Kofila nezmění. Jako důvod uvedl, že se český trh od amerického v mnoha ohledech liší.

Drobnými úpravami by však logo podle něj přeci jen mohlo projít. „V kontextu současné globální diskuse analyzujeme možnost modernizace designu obalu tak, aby co nejlépe odpovídal dlouhodobým očekáváním spotřebitelů,“ připustil mluvčí.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Texas po pěti měsících obnovil popravy zastavené kvůli pandemii

09.07.2020 07:22 Americký stát Texas ve středu po pěti měsících obnovil popravy, které pozastavil kvůli pandemii…

USA zaznamenaly přes 60 tisíc nových případů covidu-19

09.07.2020 07:16 Spojené státy ve středu zaznamenaly přes 60.000 nových případů nemoci covid-19, což je dosavadní…

Někdejší poradce Vindman skončí v armádě kvůli "šikaně" od Trumpa

08.07.2020 22:02 Podplukovník Alexander Vindman, který byl na podzim klíčovým svědkem Sněmovny reprezentantů při…

V USA bují debata ohledně otevírání škol po prázdninách

08.07.2020 21:40 Ve Spojených státech se v posledních dnech rozhořela debata o znovuotevření základních a středních…

Související:

Právě se děje

Další zprávy