Televize reagují na inflaci. Zdraží reklamu o pět až 16 procent

Největší tuzemská mediální zastupitelství zvýší v příštím roce ceny televizní reklamy o pět až 16 procent. Důvodem je vysoká poptávka po reklamním prostoru i zvyšující se inflace. Uvedli to dnes zástupci firem.

Media Club, který zastupuje kanály skupiny Prima, Óčka nebo Barrandova, plánuje růst cen o 11 až 16 procent. Nova chystá celkové zdražení o 12 procent a Atmedia, která zastupuje 28 tematických stanic, zvýší ceny o pět až deset procent.

"Tento rok byl specifický, pandemie způsobená onemocněním covid-19 se promítla do rozdílného chování klientů i spotřebitelů. Zájem o TV reklamu byl nesouměrně rozložen do jednotlivých měsíců a v některých byla poptávka extrémně vysoká. Zároveň rostou náklady kvůli celkové inflaci, jsme tedy nuceni přistoupit k citelnějšímu zdražení," řekla ČTK mluvčí Novy Barbora Dlabáčková.

Media Club v nadcházejícím roce nabídne vyšší provázanost mediatypů a zefektivnění plánování televizních kampaní s ohledem na cílovou skupinu. Strategickou cílovou skupinou Media Clubu jsou lidé ve věku 15 až 69 let. "U nás tak nezapomínáme ani na cílovou skupinu lidí ve věku 55 až 69 let, tato cílová skupiny disponuje zhruba čtvrtinou celkových disponibilních příjmů v ČR. Je to skupina lidí, která má již dospělé a osamostatněné děti a nyní si si v klidu dopřává. Bylo by chybou je opomenout v reklamním rozpočtu," uvedl komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.

Atmedia vedle standardních obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice a atkids nabídne klientům sponzoring Formule 1 či Zimních olympijských her v Pekingu. "Podobně jako v několika posledních letech neplánujeme zvyšovat ceníkové ceny, reálné ceny se ovšem zvýší až o jednu desetinu. Podobně jako jiní hráči na televizním trhu musíme reagovat na vysokou poptávku po reklamním prostoru na našich televizních stanicích, který je vyprodán téměř po celý rok," uvedla generální ředitelka Michaela Vasilová.

Investice do televizní reklamy loni podle údajů Nielsen Admosphere vzrostly o osm procent na 62,2 miliardy korun v ceníkových cenách. Ostatní mediatypy kromě internetu zaznamenaly kvůli koronaviru výrazný pokles. Letos se očekává růst příjmů z TV reklamy.

Související

Více souvisejících

televize reklama

Aktuálně se děje

před 16 minutami

Aktualizováno před 44 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

Vlastimil Válek

Válek zmínil, jak české zdravotnictví těží z členství v EU

Mezi největší přínosy dvacetiletého členství Česka v Evropské unii patří například možnost čerpat zdravotní péči v kterékoliv zemi EU, společné registrace nových léků před vstupem na trh, zapojení do expertních sítí lékařů nebo sdílení expertizy Evropského centra pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC) ve veřejném zdraví, konstatovalo ministerstvo zdravotnictví. 

před 2 hodinami

před 3 hodinami

Jakub Voráček

Voráček pomalu zavírá dveře za svou hráčskou kariérou. Na 99 procent se na led nevrátí

Kariéra bývalého hokejového reprezentanta Jakuba Voráčka, během níž nastoupil k více než tisícovce zápasů v kanadsko-americké NHL, se nezadržitelně blíží ke svému konci. Samotný čtyřiatřicetiletý hokejista totiž v úterním rozhovoru pro CNN Prima News uvedl, že končí svou bohatou kariéru. Záhy ale svá slova mírnil, když pro server sport.cz řekl, že ještě není definitivně rozhodnut o svém konci, ale to, že se už mezi mantinely neobjeví, je podle něj na 99 procent jisté.

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

ČEZ

Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE

Soudní dokumenty v Petrohradu potvrdily, že Kremlem ovládaný energetický gigant Gazprom podal žalobu proti české energetické společnosti ČEZ, rakouské OMV Gas Marketing & Trading a slovenské energetické skupině ZSE.

před 7 hodinami

před 7 hodinami

Černobylská jaderná elektrárna

Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří

Výbuch jaderné elektrárny Černobyl je vyjma shození atomových bomb za války dodnes největší jadernou katastrofou, se kterou se kdy lidstvo setkalo. Radioaktivní mrak po výbuchu, k němuž došlo 26. dubna 1986, zahalil celou Zemi a úřady byly nuceny evakuovat nejen nejbližší okolí elektrárny, ale i dvacetitisícové město Pripjať, dnes přezdívané jako město duchů. Nové výzkumy ale odhalují, že do radioaktivní zóny se postupně vrací život.  

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

Daň z nemovitosti v roce 2024 vzrostla. Platební údaje už míří k poplatníkům

Finanční správa začala informovat poplatníky o nové výši daně z nemovitosti. Lidé mohou obdržet platební údaje do datové schránky, na email či poštou. Lhůta pro zaplacení daně či její první splátky končí 31. května. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy