Cestovnímu ruchu by prospěl jasný plán rozvolnění, míní agentura

Cestovnímu ruchu by podle státní agentury CzechTourism prospěl jasný plán rozvolňování, a tedy zpřístupňování ubytovacích služeb či památek, aby se návštěvnost nekoncentrovala pouze v hlavní sezoně. Agentura má připraveny podpůrné aktivity pro turismus, které spustí, jakmile stávající opatření pominou. Na tiskové konferenci to dnes řekl ředitel CzechTourism Jan Herget.

V rezervacích ubytování jsou podle Hergeta lidé zatím opatrní, do konce června se pohybují mezi 20 a 34 procenty. V hlavní sezoně se ale dá očekávat změna, čemuž nasvědčují rezervace na poslední červnový víkend, které někde dosahují k 50 procentům. Největší zájem je podle Hergeta o Jihočeský, Jihomoravský a Moravskoslezský kraj.

V kampani #světovéČesko chce v domácích turistech probudit chuť cestovat po České republice a inspirovat je k návštěvě méně známých míst.

Co se týká letenek, lidé je podle Hergeta hledají, ale nezamlouvají. Rezervace pro období červen až září jsou na minimálních hodnotách. Je to podle něj zejména z důvodu změny zákaznického chování, kdy lidé budou letenky kupovat spíše na poslední chvíli. Počty turistů, kteří v nejbližších měsících zavítají do Česka leteckou dopravou, budou podle Hergeta nízké. Lidé budou spíše využívat vlastní automobilovou dopravu.

Hned po uvolnění má proto CzechTourism připravenu kampaň Restart za 8,7 milionu korun. Cílem je do tuzemska přilákat cestovatele z okolních zemí a dále Nizozemska, Maďarska a Ukrajiny. Lákat je agentura bude na hrady a zámky, města, lázně, ale třeba také gastronomii. Na kampaně a zahraniční marketingové aktivity má CzechTourism nachystáno 100 milionů korun.

Související

New York

"Uvidíme se v roce 2021." CzechTourism spustil v USA kampaň, video je i na Times Square

Státní agentura CzechTourism spustila ve Spojených státech vánoční televizní kampaň, kterou americké turisty zve k návštěvě České republiky v příštím roce. Cílí především na obyvatele New Yorku a Los Angeles, odkud do Evropy tradičně přijíždí nejvíce turistů. Rozpočet kampaně činí tři miliony korun, za prosinec by video mělo vidět zhruba 11 milionů lidí. Agentura to dnes uvedla v tiskové zprávě. V počtu zahraničních příjezdů do ČR loni američtí turisté obsadili pátou příčku, tuzemsko jich navštívilo téměř 585.000.

Více souvisejících

CzechTourism Jan Herget (CzechTourism) cestování cestovní ruch

Aktuálně se děje

před 34 minutami

před 56 minutami

před 1 hodinou

ČEZ

Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE

Soudní dokumenty v Petrohradu potvrdily, že Kremlem ovládaný energetický gigant Gazprom podal žalobu proti české energetické společnosti ČEZ, rakouské OMV Gas Marketing & Trading a slovenské energetické skupině ZSE.

před 1 hodinou

před 1 hodinou

Černobylská jaderná elektrárna

Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří

Výbuch jaderné elektrárny Černobyl je vyjma shození atomových bomb za války dodnes největší jadernou katastrofou, se kterou se kdy lidstvo setkalo. Radioaktivní mrak po výbuchu, k němuž došlo 26. dubna 1986, zahalil celou Zemi a úřady byly nuceny evakuovat nejen nejbližší okolí elektrárny, ale i dvacetitisícové město Pripjať, dnes přezdívané jako město duchů. Nové výzkumy ale odhalují, že do radioaktivní zóny se postupně vrací život.  

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

Tanky ABRAMS, ilustrační fotografie

Ukrajina stáhla z bojiště americké Abramsy

Ukrajina dočasně stáhla z bojiště americké tanky Abrams M1A1. Ukázaly se jako zranitelné při útocích ruskými drony, uvedla agentura AP s odvoláním na zdroje v americké armádě.

před 9 hodinami

Teplé počasí se vrací. O víkendu teploty výrazně porostou

O víkendu se začne počasí oteplovat. Teploty porostou až k 23 stupňům, uvedl ČHMÚ.cz.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy