Jeden zákazník na 15 metrů čtverečních. Řetězce dokončují přípravy k restrikcím

Potravinářské řetězce dokončují přípravy k omezení počtu zákazníků na metry čtvereční, které začne platit ve středu. Vláda o tom rozhodla v pondělí odpoledne. Vzhledem k omezenému času na přípravu někteří prodejci ve středu zavedou dočasná řešení, dlouhodobá budou následovat v dalších dnech. Návštěvnost obchodních sítí, které ČTK oslovila, byla dnes srovnatelná s jinými svátky či víkendovými dny.

Opatření obchodních domů proti Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)
doporučujeme

V obchodech a nákupních centrech bude muset mít od středy každý zákazník pro sebe prostor 15 metrů čtverečních. Prodejci budou povinni řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových odstupů mezi lidmi. Prodejny budou smět prodloužit otevírací dobu z 20:00 na 21:00.

S novou restrikcí se většina řetězců hodlá vypořádat omezením počtu nákupních košíků a vozíků podle výměry obchodů. Toto řešení zvolil i Globus, od čtvrtka však podle své mluvčí Lutfii Volfové plánuje zavést jiný, dlouhodobý systém. Pracovníci ostrahy budou vybaveni počítadly v mobilních zařízeních. V hypermarketech budou také instalovány obrazovky, které budou zobrazovat aktuální počet zákazníků. "Vyvíjíme i technologické řešení, díky kterému si zákazníci budou moci snadno ověřit aktuální vytíženost v hypermarketech," dodala Volfová.

Počet nákupních vozíků omezí ve středu také Penny Market. Zákazníci budou moci vstupovat do obchodů jen s vozíky, aby mohla ostraha lépe kontrolovat dodržování opatření. "Očekáváme, že před některými zvláště frekventovanými prodejnami mohou vzniknout fronty. Připravujeme proto posílení provozu na pokladnách tak, abychom byli schopni odbavit zákazníky co nejrychleji a snížili jsme riziko vzniku čekajících. Během prvních dnů budeme situaci monitorovat, a případně přijmeme další opatření," uvedl mluvčí Penny Tomáš Kubík.

Obchody musejí od začátku listopadu zůstávat v neděli zavřené. Více lidí proto chodí nakupovat v sobotu a pondělí. Vyšší návštěvnost většina řetězců podle zjištění ČTK zaznamenala i toto pondělí. Dnešek nepřinesl výkyvy z obvyklého množství zákazníků. V Globusu byla návštěvnost podle Volfové srovnatelná s jinými svátky. V prodejnách Tesco se dnešek podobal poklidné sobotě. "Je zřejmé, že zákazníci se asi stále neorientují v tom, na který svátek jsou obchody otevřené. Včera (v pondělí) byla ale návštěvnost opět velmi vysoká a srovnatelná s vánočními prodeji," řekl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

V obchodech Penny byla dnes podle Kubíka návštěvnost dokonce meziročně nižší. Projevil se podle něj pravděpodobně efekt zákazu nedělního prodeje, kdy si lidé nebyli jistí, zda budou ve svátek obchody fungovat, nebo zůstanou zavřené stejně jako o nedělích.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Manipulace cen na Black Friday? Porovnávejte zboží, reálné slevy činí v…

24.11.2020 18:02 Reálné slevy v každoroční akci černý pátek neboli Black Friday, která se koná poslední listopadový…

Hromadné propouštění v září a říjnu oznámilo 41 firem, o práci přijde 3100…

24.11.2020 17:16 V září a říjnu oznámilo hromadné propouštění 41 zaměstnavatelů. O místo by tak mělo přijít zhruba…

Evropská komise neproplatí Česku dotaci 100 milionů pro Penam, projekt…

24.11.2020 15:31 Aktualizováno Evropská komise s konečnou platností neproplatí evropskou dotaci 100 milionů korun, kterou Česko…

CzechTourism: Japonci či Korejci mají zájem navštívit Česko, pomoc…

24.11.2020 14:56 Aktualizováno Turisté z Japonska či Jižní Koreje mají nadále zájem, až to situace dovolí, navštívit Českou…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama