Prodejci: Češi více nakupují čerstvé potraviny, zásob je dost

Obchodní řetězce v české republice v posledních dnech zaznamenaly vyšší poptávku po čerstvých potravinách. Přičítají ji nařízení vlády o uzavření škol a snaze rodičů zajistit dětem stravování místo školních jídelen. Někteří prodejci evidují také vyšší poptávku po alkoholu, dětských výživách nebo krmivech pro zvířata. Vyplývá z ankety ČTK mezi obchodníky.

Přidejte svůj názor

Nákupy potravin, ilustrační fotografie
doporučujeme

Prodejny Albert zaznamenaly růst prodejů v úterý po oznámení o uzavření škol. "Lidé nakupovali mléčné výrobky, maso, pečivo se zvýšeným zájmem o balené s trvanlivostí několik dní, ale také ovoce a zeleninu. Zvýšený zájem o tento sortiment stále trvá, prodeje jsou až porovnatelné s pátkem a víkendovými nákupy, či spíše s objemy potravin, které lidé nakupují před prodlouženými víkendy," uvedl mluvčí obchodů Albert Jiří Mareček.

Zaměření zákazníků na čerstvé potraviny eviduje také Kaufland, lidé kupují ovoce, zeleninu nebo maso. " Všechny naše prodejny jsou dostatečně zásobeny, nezaznamenáváme žádné výkyvy. Nynější zvýšenou poptávku zákazníků po čerstvých produktech jsme schopni bez problémů pokrýt," řekla mluvčí řetězce Renata Maierl.

Penny eviduje od úterý růst prodejů u všech kategorií zboží. Podle mluvčího společnosti Tomáše Kubíka jde o přímý důsledek uzavření škol.

Portál Slevomat zaznamenal v posledních 14 dnech vyšší poptávku po potravinových doplňcích bohatých na vitamíny. Proti únoru je to podle ředitele Slevomatu Ladislava Veselého nárůst o 40 procent. "Nejvíce nás asi překvapila poptávka po erotických pomůckách a kondomech. Proti předešlému období vzrostly tyto kategorie o 25 procent," dodal.

Z dat Slevomatu vyplývá i vyšší zájem o pochutiny, alkohol a kvalitní vína. Společnost Lihovárek.cz, která se zaměřuje na české rukodělné pálenky, eviduje za poslední dva týdny meziměsíční nárůst prodejů o 38 procent. Podle jednoho z majitelů firmy Jakuba Gottwalda je nyní zájem téměř srovnatelný s předvánočním obdobím.

E-shop Mall.cz má vyšší poptávku po dětských výživách, mléce, příkrmech a kaších. V meziročním srovnání je to podle mluvčí internetového obchodu Pavly Hobíkové růst o 120 procent. Zájem o zboží pro nejmenší včetně plen potvrdil obchodní ředitel e-shopu Alza.cz Petr Bena.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V první výzvě programu COVID III banky dají úvěry až 167 miliard

29.05.2020 18:14 Záruční program pro živnostníky a firmy zasažené v souvislosti s koronavirem COVID III by měl…

Česko čeká vlna zdražování. Nepůjde jen o potraviny

29.05.2020 17:05 Aktualizováno Česko se může v následujících měsících potýkat se zdražováním potravin, elektroniky, ale i…

Češi ve velkém nakupují stany pro tři i jídlo na cesty

29.05.2020 17:02 Češi ve velkém podle prodejců kupují kempingové vybavení. Značný zájem je o rodinné stany pro tři…

T-Mobile by měl snížit velkoobchodní cenu dat, tvrdí ČTÚ. Rozhodne ÚOHS

29.05.2020 16:01 Operátor T-Mobile by měl snížit velkoobchodní cenu za mobilní data pro virtuální operátory. Ta již…

Související:

Právě se děje

Další zprávy