Reklamy: Čechům vadí nejvíc v televizi

Čechům nejvíce vadí stejně jako v minulých letech reklama v komerčních televizích, obtěžující je až pro tři čtvrtiny z nich. Nepopulární je také inzerce na internetu. Vyplývá to z průzkumu agentury ppm factum pro Českou marketingovou společnost, kterou dnes společnost představila novinářům. Nejpozitivněji lidé hodnotí reklamu v místě prodeje, zejména v případě ochutnávek a prezentací.

Pocit přesycenosti reklamou v komerčních televizích podporuje přerušování TV pořadů reklamními bloky. Více než čtyři lidé z pěti reklamní bloky hodnotí jako velmi obtěžující. Devět z deseti respondentů by zcela zakázalo reklamní bloky během dětských pořadů.

Reklama na internetu vadí zhruba dvou třetinám populace. Kontinuálně stoupá pocit přesycenosti reklamou hlavně na sociálních sítích, ve výzkumu ji jako obtěžující deklarovalo až 54 procent respondentů. Růst neoblíbenosti této reklamy souvisí zejména zejména s růstem využívání sociálních sítí. Letáky v poštovních schránkách pak vadí přibližně 46 procentům obyvatel.

Dlouhodobě nejpozitivněji je přijímána reklama v místě prodeje. Až třetina populace ji hodnotí kladně a uvítala by i více akcí v podobě ochutnávek nebo prezentací.

Reklamy, které ovlivnily nákup, se nejčastěji týkaly potravin, kosmetiky, drogerie a elektrospotřebičů. Nákup na základě reklamy ve výzkumu přiznalo zhruba 48 procent respondentů. Tvůrci výzkumu však poukazují na skutečnost, že mnoho lidí se zdráhá přiznat nákup ovlivněný reklamou. Téměř polovině populace pak reklama při nákupu pomáhá s výběrem. Tento podíl se postupně mírně zvyšuje, loni to bylo kolem 44 procent. Nejvíce jde o ženy, obyvatelé menších měst a mladší generaci.

Mezi citlivá témata patří postoje k reklamě na cigarety, alkohol, léky a nezdravé potraviny. Reklamu na cigarety by zakázala téměř polovina populace, mírnější je přístup k alkoholu, například inzerci na pivo by zakázalo pouze 12 procent lidí. Pobouření a naprostý zákaz reklamy s erotickými motivy by pak žádalo kolem čtyř procent lidí.

Šetření se uskutečnilo letos v lednu na reprezentativním vzorku obyvatel ČR. Celkem bylo dotázáno 1000 osob ve věku nad 15 let.

Související

Ilustrační foto

Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun

Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu adresáta bude lidem zřejmě hrozit pokuta až 100.000 korun. Firmy se za toto provinění vystaví stejně jako dosud až desetimilionové sankci. Sankce za nevyžádaná obchodní sdělení bude udělovat Úřad pro ochranu osobních údajů. Počítá s tím novela o některých službách informační společnosti, kterou schválil Senát. 
Marek Prchal

Marketéři vyloučili ze svých řad Marka Prchala za Babišovu neetickou kampaň

Sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC) vyloučilo ze svých řad Marka Prchala, který pracuje pro předsedu ANO Andreje Babiše. Jeho kampaň před nadcházejícím druhým kolem prezidentských voleb považuje sdružení za neetickou. Uvedlo to na svém webu. Je to první vyloučení člena za 30 let fungování ADC.

Více souvisejících

reklama češi televize průzkumy život internet

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

včera

Z filmu Svědkové Putinovi.

Filmy o Putinově Rusku a jeho agresi u příležitosti prezidentských (ne)voleb

O víkendu v Rusku proběhly prezidentské volby, jejichž průběh by se pro Putinovu opozici dal přirovnat k boji s větrnými mlýny. Vladimir Putin prezidentské křeslo obsadí již popáté. Kdy jindy si tak připomenout sérii filmů, které dohromady tvoří portrét novodobého diktátora, jeho vlivu na Rusko a připomínají, jak lehce je moc zneužitelná. Většinu z titulů snadno naleznete na streamovacích platformách.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

17. března 2024 21:58

17. března 2024 21:20

První východočeské derby v play-off zvládly po boji Pardubice, Sparta udolala Liberec v nájezdech

Vyrovnané souboje před ohromujícími diváckými atmosférami byly k vidění o prvním hracím dni čtvrtfinálové fáze play-off Tipsport extraligy. Oba první zápasy dvou sérií Pardubice vs. Hradec Králové a Sparta vs. Liberec navštívilo přes 10 000 fanoušků a oba zápasy se nerozhodly v základní hrací době. Zatímco východočeské derby rozhodl po remíze 4:4 po prodloužení symbolicky proti svému oblíbenému soupeři Martin Kaut, v pražské O2 Areně se čekalo na rozhodnutí až do samostatných nájezdů, ve kterých nakonec Pražané odčinili to, že nedotáhli vedení 2:1.

Zdroj: David Holub

Další zprávy