Škoda Transportation byla potvrzena jako vítěz tendru na dodávku až 45 šestivozových souprav metra pro Varšavu. První souprava bude předána zákazníkovi do dvou let od podpisu kupní smlouvy. Celková hodnota kontraktu činí téměř osm miliard korun. ČTK to řekl mluvčí skupiny Michal Tobrman.
"Jsem rád, že jsme byli po dlouhém správním a soudním řízení potvrzeni jako vítěz tendru. Jedná se o průlomovou zakázku v oblasti městských kolejových vozidel - tendr ve Varšavě byl jedním z největších v Evropě, ale na rozhodnutí jsme čekali více než dva roky," uvedl předseda představenstva skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina. Podle něj budou nejnovější výrobky skupiny už v osmém hlavním městě států EU.
Škoda Transportation, která dodá vozy v konsorciu se svou dceřinou firmou Škoda Vagonka, zvítězila nad současným dodavatelem vozového parku do Varšavy, konsorciem Siemens-NEWAG, a také nad firmami Stadler, Alstom a CAF. Součástí zakázky jsou dodávky náhradních dílů, simulátor, rozšířené záruky a školení. Na vývoji spolupracovala Škodovka s polskými univerzitami a konstrukčními kancelářemi, předem také deklarovala ochotu spolupracovat s řadou místních subdodavatelů.
Varšava poptávala 37 nových souprav, součástí tendru je opce na dalších osm. Cena měla váhu 50 procent, 24 procent spotřeba energie, 22 procent systém údržby vozidla a čtyři procenta ekologie.
"Zakázkou si upevňujeme pozici na polském trhu, kde naše tramvaje vozí už několik let cestující například ve Vratislavi. Nové šestivozové soupravy pro Varšavu budou plně klimatizované," uvedl viceprezident pro obchod Zdeněk Majer.
Soupravy mají přehledný vnější i vnitřní informační audiovizuální a kamerový systém, oddíly pro vozíčkáře, kočárky a kola. Skříň vozů bude hliníková a délka jednoho vagonu bude zhruba 20 metrů. Vlak o délce 118 metrů pojme až 1500 lidí a může jet rychlostí až 90 km/h. "Soupravy umožňují plnohodnotné elektrodynamické brzdění při všech režimech obsazení soupravy s preferencí rekuperace, při níž je elektřina předávána zpět do napájecí soustavy," dodal mluvčí.
Související
Škoda Transportation staví zázemí a zkušebnu, investuje přes 800 milionů
Škoda Transportation se loni propadla do ztráty 380 milionů
ŠKODA TRANSPORTATION a.s. , Metro , Varšava , Ekonomika , Polsko , Plzeň
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Ukrajina dostane od Španělska rakety Patriot
včera
Počasí: Česko čeká poslední mrazivá noc. Pod nulou bude jen na západě
včera
Vinaři vyúčtovali ztráty. Mráz způsobil škody za více než dvě miliardy
včera
Policie večer evakuovala nádraží v Plzni. Někdo vyhrožoval bombou
Aktualizováno včera
Lipavský: Ruský imperialismus je největší hrozbou. Je v zájmu Evropy, aby se Ukrajina ubránila Rusku
včera
Biden poprvé prohlásil, že bude debatovat s Trumpem. Termíny už jsou známé
včera
Válek zmínil, jak české zdravotnictví těží z členství v EU
včera
Erdogan v květnu do Bílého domu nedorazí, potvrdili Turci
včera
Voráček pomalu zavírá dveře za svou hráčskou kariérou. Na 99 procent se na led nevrátí
včera
Rusové cílí na ukrajinskou železnici. Útoky si vyžádaly mrtvé i zraněné
včera
Na Mělnicku leželo bezvládné tělo u havarovaného auta. Případ řeší policie
včera
Kreml: Přístup Ukrajiny k raketám ATACMS válku nezmění
včera
Extrémní počasí spaluje Asii. Kvůli vedrům umírají desítky lidí
včera
Maďarsko převezme otěže EU. Szijjártó řekl, na co se během předsednictví zaměří
včera
Karel III. vzdoruje rakovině a nezapomíná na svou matku. Připomněl si ji v kostele
včera
Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE
včera
"Smrt režimu." Ruská žačka 10. třídy si má odpykat 3,5 roku vazby. Prokurátor požadoval pět let v trestanecké kolonii
včera
Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří
včera
Korupce na Ukrajině: Soud poslal do vazby jednoho z členů vlády
včera
Na Ještěd se vrátí lanovka. Město schválilo její novou podobu, bude delší
Na Ještěd bude v budoucnu opět jezdit lanovka. Liberecké zastupitelstvo ve čtvrtek schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy, která se před necelými třemi lety zřítila. Nová lanovka bude mít jednu kabinu na dvou lanech a prodlouženou trasu.
Zdroj: Jan Hrabě