TV Barrandov vyhrála soud. Nemusí platit vysokou pokutu za údajnou neobjektivitu

Televize Barrandov uspěla se správní žalobou proti pokutě 400.000 korun, kterou dostala za neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která postih uložila, bude muset případ podrobněji prozkoumat. Stanovil to dnešní rozsudek, který je pravomocný. Rada zváží podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Jaromír Soukup (TV Barrandov)
doporučujeme

Majitel televize Soukup kritizoval v září 2018 ve svém publicistickém pořadu firmy za to, že dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Konkrétně jmenoval automobilku Škoda Auto, která nedostala prostor na reakci. Podle srpnového rozhodnutí RRTV spáchala televize přestupek proti zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání, protože neposkytovala objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Předseda senátu pražského městského soudu Milan Tauber dnes konstatoval, že podle judikatury zahrnuje objektivita vysílání dva prvky. Je to jednak správnost a přesnost předkládaných faktů, tedy v podstatě jejich pravdivost, a jednak transparentnost - tedy uvedení pramenů, z nichž jsou fakta čerpána. Ústavní soud přitom konstatoval, že pro naplnění podstaty přestupku nestačí pouze netransparentnost, ale musí být splněn právě i prvek nesprávnosti.

"Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se ve svém usnesení touto problematikou výslovně odmítla zabývat. Konstatovala, že jí to nepřísluší a že na to nemá kapacitu. Soud dospěl k závěru, že je to v rozporu s nálezem Ústavního soudu. Rada se tak v dalším řízení bude muset zabývat otázkou přesnosti a správnosti," uvedl soudce.

Vyhověl tak televizi, která rozhodnutí rady označovala nejen za nezákonné, ale i nepřezkoumatelné, a žádala, aby soud věc radě vrátil k dalšímu řízení.

Společnost Barrandov Televizní Studio loni od rady dostala kvůli nevyváženosti pořadů několik pokut. Jedna z nich, 200.000 korun, byla za tendenčnost reportáže v pořadu Moje zprávy, která se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. I v tomto případě se televize obrátila na soud, který jí dal loni rovněž za pravdu. Zástupkyně rady Tereza Rudolfová dnes novinářům řekla, že v tomto případu podala RRTV kasační stížnost a že její podání zváží i u aktuální žaloby. "S rozsudkem se rada seznámí na svém nejbližším zasedání," uvedla.

Minulý měsíc radní schválili další pokutu 250.000 korun za reportáž v pořadu Moje zprávy, která se týkala údajných nehospodárností v Národním divadle.

Loading...
Vstupte do diskuze (4)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Spojení agentur uspoří v příštích třech letech 138 milionů, tvrdí ministr…

24.02.2020 09:02 Sestěhování agentur CzechInvest, CzechTrade a CzechTourism v České republice i v zahraničí by mělo…

Státní agentury se asi přestěhují, ministerstvo se pře s Hospodářskou…

23.02.2020 18:26 Aktualizováno Agentury CzechTrade a CzechTourism se pravděpodobně přestěhují do státní budovy ve Štěpánské ulici…

Středula: Odbory budou chtít do kolektivních smluv inflační doložky

23.02.2020 15:46 Odbory kvůli vývoji inflace přehodnotí své požadavky na růst mezd. Pro letošek chtějí odboráři růst…

Havlíček: Letošní rozpočet fondu dopravy bude o 20 miliard vyšší

23.02.2020 15:04 Aktualizováno Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) bude letos proti plánům o 20 miliard korun…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama