Česká společnost Bonami působící aktuálně na 9 evropských trzích slaví kulatiny. Za své desetileté působení se z nákupního klubu zaměřeného na časově omezené kampaně rozrostla na e-shop a posléze do kompletního omnichannel modelu včetně kamenných prodejen a vlastní dopravy, prodala přes 10 milionů produktů a začala prodávat vlastní privátní značky. Ustála pandemii, strmý růst i návrat na zem a po svém se chystá i do dalšího roku: kromě expanze na další trhy CEE začne nabízet vlastní kuchyně a konfigurovatelný nábytek do obývacího pokoje a koupelny.
„Poslední roky byly pro celou e-commerce turbulentní, velký nárůst v období pandemie vystřídalo ochlazení poptávky, inflace, energetická krize a šetření, což se odrazilo také na našich nižších tržbách v roce 2022. I přes to byl pro nás závěr roku úspěšný, a to zejména díky největší komerční akci Black Friday, kdy prodeje klíčových značek vzrostly až pětinásobně. Troufám si tedy říci, že jsme ze situace vytěžili maximum a dokázali se s ní popasovat tak, že do letošního roku vstupujeme s jasnou vizí i plány,“ hodnotí situaci Pavel Vopařil, CEO Bonami.
Optimalizace nákladů
V zisku společnost skončila i díky rychlým změnám, které v minulém roce se zhoršující se makroekonomickou situací, provedla. „Zaměřili jsme se především na přizpůsobení našeho byznys modelu nastalé situaci, tedy zefektivnění procesů a změny v různých oblastech provozu, což bohužel obnášelo i propouštění. Došlo také k optimalizaci počtu obchodů, ale i skladových ploch. Ve skladu teď využíváme pouze prostor, který potřebujeme, zbytek pronajímáme,“ přibližuje kroky společnosti Pavel Vopařil. „Byl to náročný rok, jsem hrdý, že jsme ho zvládli a opět jsme si potvrdili, že se dokážeme vyrovnat s většími výkyvy trhu. Díky tomu můžeme realizovat to, co jsme si pro letošek naplánovali,” dodává.
2023: Bonami kuchyně i nové ergonomické studio
Jedním z těchto plánů je investice do segmentu, který Bonami doposud nenabízelo: kuchyně. „Během uplynulých deseti let jsme postupně svou nabídku rozšiřovali a nyní nabízíme sortiment v takřka všech kategoriích v oblasti nábytku a home decoru. Bonami kuchyně jsou pro nás tedy další logický krok,” přibližuje plány Pavel Vopařil.
Cílem je, aby bylo plánování a výběr nové kuchyně pro zákazníky co nejsnadnější, Bonami tak sází na intuitivní řešení s možností vše zařídit online s případnou pomocí specialisty. Pro ty, kteří preferují osobní návštěvu kuchyňského studia, v druhém čtvrtletí Bonami otevře kuchyňské a ergonomické studio v OC Westfield Chodov. Zákazníci budou mít tedy možnost Bonami kuchyně vidět, osahat a ještě před objednáním “zažít" svou naplánovanou kuchyni v reálné velikosti a ověřit si, jak jim sedne.
V nabídce bude velký výběr kvalitních kuchyní vyrobených v Německu v různých cenových úrovních i stylech. Vybrané sety v nejprodávanějších velikostech a designech budou k dispozici skladem, kuchyně na míru budou dodány do několika týdnů od objednání.
Kromě obohacení sortimentu, který Bonami, nabízí, plánuje společnost i tento rok pokračovat ve své expanzi na evropských trzích, nejbližším milníkem pro ni bude vstup do Bulharska.
10. prosince 2025 18:15
Rostoucí ceny online reklamy nutí malé podniky hledat alternativy. Tisk plakátů se vrací do hry
Aktuálně se děje
před 36 minutami
V Česku se potvrdilo další ohnisko ptačí chřipky
před 1 hodinou
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 2 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 3 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 4 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 4 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 5 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 6 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 7 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 8 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 10 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 11 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 11 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 12 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 13 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 14 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 15 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
Ruská federace se s blížícím se čtvrtým rokem plnohodnotné invaze na Ukrajinu potýká s nečekaným vedlejším efektem své válečné politiky. Regiony bohaté na energetické suroviny, které tvoří hospodářskou páteř země, totiž doplácejí na konflikt nejvyššími lidskými i ekonomickými ztrátami. Kreml proměnil odlehlé oblasti v zásobárnu vojáků i peněz, čímž však paradoxně ohrožuje průmyslová odvětví, která Putinovu agresi financují.
Zdroj: Libor Novák