Změna hned od 1, ledna 2020. Jak budou fungovat finanční úřady?

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů od 1. ledna příštího roku. Finanční správa o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Úřady tak budou služby poskytovat v úřední dny pondělí a středa, tedy minimálně dva dny v týdnu, a budou je zajišťovat alespoň dva pracovníci správy. Rozsah služeb pro občany by tak měl podle správy zůstat stejný.

Daně, ilustrační foto
doporučujeme

Změny se od začátku nového roku budou týkat například územních pracovišť ve Stříbře, Kaplici, Hlinsku, Moravské Třebové, Luhačovicích nebo Mariánských Lázních.

"V době zvýšeného náporu, například při výběru daňových přiznání, bude provozní doba úřadů rozšířena a pracoviště budou personálně posílena", uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Finanční správa má 201 územních pracovišť. Z toho 23 územních pracovišť již od června 2016 funguje v režimu 2+2, tedy dva dny v týdnu v nich působí dva úředníci.

V souvislosti s omezením činnosti vybraných úřadů se také od 16. ledna změní poplatníkům místo uložení jejich daňových spisů. Spisy z 33 územních pracovišť tak budou přesunuty na jiná pracoviště v rámci stejného finančního úřadu. K tomu Generální finanční ředitelství vydalo pokyn, z kterého je možné zjistit nové umístění spisu.

Změny v činnosti úřadů souvisí s plánem snížit počet pracovníků a provozních nákladů finanční správy. Úspora související s omezováním činnosti vybraných úřadů by měla podle analýzy finanční správy činit v následujících pěti letech zhruba 660 milionů Kč a vést ke zrušení 123 míst.

Správa již dříve upozornila, že má v porovnání se sousedními zeměmi nejhustší síť územních pracovišť, a to 20,5 na milion obyvatel. Slovensko má podle správy na milion obyvatel 14,8 kontaktních míst, Polsko 10,8, Rakousko a Bavorsko osm a z ostatních států má například Dánsko 5,5 pracoviště na milion obyvatel.

Podle analýzy finanční správy se o omezení provozu jednalo u těch regionů, ve kterých finanční úřad obsluhoval maximálně 30.000 lidí a měl méně než 30 pracovníků. Dalším kritériem bylo, zda je možné zaměstnance správy převést na jiné místo a zda jsou v daném místě prostory pro zajištění omezeného provozu. Podmínky zkoumala finanční správa na 80 územních pracovištích.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Firmy a podniky si příští rok za elektřinu zřejmě připlatí, oznámil ERÚ

30.11.2020 12:32 Aktualizováno Firmám a podnikům na rozdíl od domácností příští rok zřejmě poroste cena elektřiny. Vyplývá to z…

Senát bude o daňovém balíčku rozhodovat 10. prosince. Pravděpodobně ho…

30.11.2020 11:08 Senát bude o daňovém balíčku a jeho očekávaných úpravách rozhodovat ve čtvrtek 10. prosince. Termín…

České e-shopy si mnou ruce. Tržby během Black Friday meziročně vzrostly o…

30.11.2020 11:05 Tuzemským e-shopům vzrostly během uplynulé slevové akce Black Friday tržby oproti loňsku v průměru…

Dluhy českých domácností u bank stouply na 1,842 bilionu

30.11.2020 11:02 Dluhy českých domácností u bank letos v říjnu stouply meziměsíčně o zhruba 11,1 miliardy korun na 1…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama