Změna hned od 1, ledna 2020. Jak budou fungovat finanční úřady?

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů od 1. ledna příštího roku. Finanční správa o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Úřady tak budou služby poskytovat v úřední dny pondělí a středa, tedy minimálně dva dny v týdnu, a budou je zajišťovat alespoň dva pracovníci správy. Rozsah služeb pro občany by tak měl podle správy zůstat stejný.

Přidejte svůj názor

Daně, ilustrační foto
doporučujeme

Změny se od začátku nového roku budou týkat například územních pracovišť ve Stříbře, Kaplici, Hlinsku, Moravské Třebové, Luhačovicích nebo Mariánských Lázních.

"V době zvýšeného náporu, například při výběru daňových přiznání, bude provozní doba úřadů rozšířena a pracoviště budou personálně posílena", uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Finanční správa má 201 územních pracovišť. Z toho 23 územních pracovišť již od června 2016 funguje v režimu 2+2, tedy dva dny v týdnu v nich působí dva úředníci.

V souvislosti s omezením činnosti vybraných úřadů se také od 16. ledna změní poplatníkům místo uložení jejich daňových spisů. Spisy z 33 územních pracovišť tak budou přesunuty na jiná pracoviště v rámci stejného finančního úřadu. K tomu Generální finanční ředitelství vydalo pokyn, z kterého je možné zjistit nové umístění spisu.

Změny v činnosti úřadů souvisí s plánem snížit počet pracovníků a provozních nákladů finanční správy. Úspora související s omezováním činnosti vybraných úřadů by měla podle analýzy finanční správy činit v následujících pěti letech zhruba 660 milionů Kč a vést ke zrušení 123 míst.

Správa již dříve upozornila, že má v porovnání se sousedními zeměmi nejhustší síť územních pracovišť, a to 20,5 na milion obyvatel. Slovensko má podle správy na milion obyvatel 14,8 kontaktních míst, Polsko 10,8, Rakousko a Bavorsko osm a z ostatních států má například Dánsko 5,5 pracoviště na milion obyvatel.

Podle analýzy finanční správy se o omezení provozu jednalo u těch regionů, ve kterých finanční úřad obsluhoval maximálně 30.000 lidí a měl méně než 30 pracovníků. Dalším kritériem bylo, zda je možné zaměstnance správy převést na jiné místo a zda jsou v daném místě prostory pro zajištění omezeného provozu. Podmínky zkoumala finanční správa na 80 územních pracovištích.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nový mobilní operátor v ČR? Vláda by mohla v pondělí jednat o aukci

25.01.2020 17:00 Vláda by na pondělním zasedání mohla podle vicepremiéra a ministra průmyslu a obchodu Karla…

Nový e-shop pro dálniční známky? Programátoři jedou naplno, hotovo má být…

25.01.2020 12:14 Práce na novém IT systému k elektronickým dálničním známkám, kterých se v rámci veřejného…

Agentura Fitch potvrdila rating ČR. Jak si letos povede ekonomika?

25.01.2020 08:01 Mezinárodní ratingová agentura Fitch Ratings potvrdila hodnocení úvěrové spolehlivosti České…

Letecké spoje do Číny fungují beze změn, prodejci nabízejí storna

24.01.2020 16:20 Letečtí dopravci a prodejci letenek začali kvůli výskytu koronaviru v Číně nabízet bezplatné…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama