Změna hned od 1, ledna 2020. Jak budou fungovat finanční úřady?

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů od 1. ledna příštího roku. Finanční správa o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Úřady tak budou služby poskytovat v úřední dny pondělí a středa, tedy minimálně dva dny v týdnu, a budou je zajišťovat alespoň dva pracovníci správy. Rozsah služeb pro občany by tak měl podle správy zůstat stejný.

Přidejte svůj názor

Daně, ilustrační foto
doporučujeme

Změny se od začátku nového roku budou týkat například územních pracovišť ve Stříbře, Kaplici, Hlinsku, Moravské Třebové, Luhačovicích nebo Mariánských Lázních.

"V době zvýšeného náporu, například při výběru daňových přiznání, bude provozní doba úřadů rozšířena a pracoviště budou personálně posílena", uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Finanční správa má 201 územních pracovišť. Z toho 23 územních pracovišť již od června 2016 funguje v režimu 2+2, tedy dva dny v týdnu v nich působí dva úředníci.

V souvislosti s omezením činnosti vybraných úřadů se také od 16. ledna změní poplatníkům místo uložení jejich daňových spisů. Spisy z 33 územních pracovišť tak budou přesunuty na jiná pracoviště v rámci stejného finančního úřadu. K tomu Generální finanční ředitelství vydalo pokyn, z kterého je možné zjistit nové umístění spisu.

Změny v činnosti úřadů souvisí s plánem snížit počet pracovníků a provozních nákladů finanční správy. Úspora související s omezováním činnosti vybraných úřadů by měla podle analýzy finanční správy činit v následujících pěti letech zhruba 660 milionů Kč a vést ke zrušení 123 míst.

Správa již dříve upozornila, že má v porovnání se sousedními zeměmi nejhustší síť územních pracovišť, a to 20,5 na milion obyvatel. Slovensko má podle správy na milion obyvatel 14,8 kontaktních míst, Polsko 10,8, Rakousko a Bavorsko osm a z ostatních států má například Dánsko 5,5 pracoviště na milion obyvatel.

Podle analýzy finanční správy se o omezení provozu jednalo u těch regionů, ve kterých finanční úřad obsluhoval maximálně 30.000 lidí a měl méně než 30 pracovníků. Dalším kritériem bylo, zda je možné zaměstnance správy převést na jiné místo a zda jsou v daném místě prostory pro zajištění omezeného provozu. Podmínky zkoumala finanční správa na 80 územních pracovištích.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Prodloužení omezení? Vláda musí podnikatelům pomoci, tvrdí Asociace hotelů…

30.03.2020 21:18 Prodloužení doby, po kterou musí být zavřené pro veřejnost stravovací zařízení, nechce Asociace…

Lázním hrozí zánik, obrátily se na VZP i vládu o pomoc

30.03.2020 14:55 Českým lázním hrozí kvůli opatřením proti šíření koronaviru zánik. Tvrdí to Svaz léčebných lázní,…

Podpora vlády pro zaměstnavatele je nedostatečná, říká Prouza. Čeká masové…

30.03.2020 14:50 Podpora vlády pro zaměstnavatele je podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše…

Program COVID II začne ve čtvrtek, je v něm vyčleněno 1,5 miliardy korun

30.03.2020 14:21 První kolo žádostí do programu COVID II bude zahájeno ve čtvrtek. Vyčleněno na něj bude 1,5…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama