Obchodníkům o víkendu několikanásobně vzrostly tržby

Češi se vrhli do nakupování, během druhého adventního víkendu vzrostly prodeje oproti běžným víkendům až několikanásobně. Vlivem pandemie si polepšili především internetoví prodejci, kteří navýšili tržby meziročně až o třetinu.

Češi nakupují v obchodech
doporučujeme

Kamenné prodejny se po uvolnění opatření plní postupně. Největší zájem je o potraviny, potřeby k pečení či o elektroniku. Novinkou v adventních prodejích je pak zájem o zdravotní a hygienické pomůcky. Vyplývá to z informací prodejců pro ČTK.

"Celkový obrat je aktuálně o třetinu vyšší než loni," uvedla mluvčí Alzy Daniela Chovancová. Několikanásobně vyšší tržby při meziročním srovnání evidují i další internetoví prodejci. "Velké nákupy přes internet dělají i lidé, pro které byly ještě loni velkou neznámou," vysvětlil mluvčí Košík.cz František Brož. I přes čtvrteční uvolnění vládních opatření a otevření všech kamenných obchodů pokračuje růst prodejů i podle Pavly Hobíkové z Mall. cz. Podle Rohlík.cz se jen posunula poptávka do ranních a večerních hodin.

Růst poptávky oproti běžným víkendům evidují i kamenné obchody, u některých z nich je však ve srovnání s loňským adventem nižší. To potvrzují i čísla o víkendové návštěvnosti obchodního centra Arkády Pankrác, které jsou meziročně o třetinu nižší. V některých obchodech se ovšem i tak tvoří menší fronty, které jsou většinou způsobeny nutnými rozestupy a omezenou kapacitou. Například IKEA k tomu využívá na svém webu tzv. semafor, který slouží ke kontrole aktuální naplněnosti jejích obchodů.

Mezi nejvyhledávanější zboží patřily během víkendu potraviny. Kaufland i Tesco evidovaly zájem především o suroviny na pečení cukroví, v sobotu byl velký zájem také o mikulášské sladkosti a cukrovinky. Z dalšího zboží roste zájem hlavně o elektroniku, u které vedou chytré telefony, či sportovní zboží.

Současná pandemie se projevuje i na výběru některých dárků, kdy rekordně vzrostl zájem o zdravotnické či hygienické pomůcky. Například u Alzy stouply prodeje oxymetrů meziročně o tisíce procent, osminásobně vzrostl zájem i o sterilizátory a velkou oblibu si získaly také bezdotykové teploměry.

Před Vánocemi je tradičně velký zájem o hračky. I zde se ovšem projevila současná situace, prim totiž hrály během víkendu například u internetového Mall.cz, naopak tržby u kamenných obchodů Sparkys a Bambule jsou pod loňskými čísly. Zájem je v nich hlavně o lego, interaktivní a také společenské hry.

Podle prodejců by v příštích víkendech měly prodeje dál růst, záležet ovšem bude na dalším vývoji současné koronavirové krize.

Témata: Obchody | EuroZprávy.cz
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Od minulého týdne zdražily v Česku benzin i nafta

28.01.2021 08:25 Pohonné hmoty v Česku v uplynulém týdnu znovu zdražily. Průměrná cena benzinu vzrostla o 14 haléřů…

Vydavatelství INCORP uspělo u soudu v případě problematického programátora

27.01.2021 21:05 Vedení mediální společnosti zahájilo v roce 2017 spolupráci se žalovanou stranou týkající se…

Kinaři: Zvažovaná opatření pro nás nemají ekonomický význam

26.01.2021 12:33 Protipandemická opatření, která nabízí ve čtvrtém stupni systém PES, nemají podle provozovatelů kin…

IKEA letos otevře v Praze první projekční studio v ČR

26.01.2021 11:14 Nábytkářský řetězec IKEA letos chce v Praze otevřít své první projekční studio v regionu České…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama