Poslední model octavie má potíže. Zaměstnanci Škody se zlobí kvůli chybám v softwaru

Poslední model octavie není podle zaměstnanců automobilky Škoda Auto dostatečně připravený pro sériovou výrobu. Zaměstnanci se potýkají s problematickým softwarem, odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář. Škoda se k situaci odmítla blíže vyjádřit.

Škoda Octavia 4 (2020)
doporučujeme

Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů. "Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň," napsal Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.

U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se to samé dělá 30 minut. "A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou," uvedl týdeník.

"Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena," napsal týdeník.

"Publikovaný článek nebudeme komentovat. Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu," řekl ČTK mluvčí automobilky Pavel Jína.

Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. "Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál," uvedl Škodovácký odborář.

Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq. "Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky," píše týdeník.

Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.

Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456.900 Kč u typu karoserie liftback. Je to o 6000 korun více než u základního modelu končící předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI/81 kW s šestistupňovou manuální převodovkou.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

FinCEN Files: Česka se týká 281 dokumentů o podezřelých transakcích bank,…

21.09.2020 17:02 Z dokumentů o podezřelých transakcích ve velkých bankách uniklých z amerického úřadu na potírání…

Češi se nevrátili k zásobovacím nákupům. Všeho je dostatek, ujišťují…

21.09.2020 16:47 Aktualizováno Češi se podle potravinářských řetězců ani přes zhoršenou epidemiologickou situaci znovu neuchylují…

Podnikatelé mají strach z plošných opatření. Vláda by měla představit plán…

21.09.2020 16:41 Plošná opatření jsou největší obavou podnikatelů. Situace se podle nich zhoršila, ale není…

Banky v ČR neplánují kvůli koronaviru zavírat pobočky. Někteří zaměstnanci…

21.09.2020 14:02 Tuzemské banky zatím nepřipravují kvůli epidemické situaci uzavírání svých poboček. Jejich…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama