Slevy jsou magnetem. Češky nakupují za akční slevy i zboží, které nepotřebují

Zboží, které používá, ale aktuálně nepotřebuje, ve slevách často nakupuje 64 procent Češek. Akční cena přiměje čtvrtinu žen koupit i výrobky, které běžně nepoužívají. Aktivně slevy vyhledává nebo se o ně zajímá 58 procent žen, ve skupině do 29 let tak činí 68 procent zákaznic. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Rozhodnutí o nákupu zboží v akci dělá zhruba polovina žen s předstihem, druhá půlka se rozhoduje až v obchodě. Plánování je bližší starším ženám. Záliba v akcích však nesmí ženám příliš zasahovat do volného času. Časová úspora je před finanční důležitější pro 53 procent Češek.

Data společnosti Nielsen ukazují, že podíl prodejů ve slevách v České republice se pohybuje kolem 55 procent a je jedním z nejvyšších v celé Evropě. Podobných čísel dosahuje Slovensko. Naopak v Rakousku nebo Polsku se pohybuje okolo 35 procent, v Německu je u 20 procent.

Co se týká situace v obchodních řetězcích, prodeje v akcích se podle Nielsenu po jarní vlně koronavirové krize vrátily v létě na téměř stejnou úroveň, které dosahovaly před pandemií. V souvislosti s aktuální situací a očekávaným prohloubením ekonomické krize experti očekávání jejich další posílení.

Mluvčí drogerií dm Jiří Peroutka uvedl, že pokud cenu u některého produktu dm drogerie sníží, platí to alespoň čtyři měsíce. Lidé si tak mohou produkty koupit až ve chvíli, kdy je skutečně potřebují, dodal.

Průzkum pro dm drogerie uskutečnila agentura STEM/MARK mezi více než 500 ženami ve věku 25 až 60 let.

Související

Slevy, ilustrační fotografie

Není sleva jako sleva. Na co si dát pozor

K nalákání zákazníků obchodníci stále raději využívají permanentních slevových akcí a výprodejů, které navíc neváhají okořenit řadou bombastických přívlastků. Lákavě znějící sleva se však při bližším zkoumání nezřídka ukazuje pouze jako nepatrné snížení ceny, případně se cena nijak zásadně neliší od běžné nabídky na trhu. Od 6. ledna 2023 by však měl být falešným cenám konec. 

Více souvisejících

slevy nákupy češi Ekonomika průzkumy ženy

Aktuálně se děje

před 12 minutami

před 22 minutami

ČEZ

Gazprom zažaloval v Rusku ČEZ, OMV a slovenský ZSE

Soudní dokumenty v Petrohradu potvrdily, že Kremlem ovládaný energetický gigant Gazprom podal žalobu proti české energetické společnosti ČEZ, rakouské OMV Gas Marketing & Trading a slovenské energetické skupině ZSE.

před 52 minutami

před 52 minutami

Černobylská jaderná elektrárna

Černobyl po 38 letech od výbuchu není mrtvou zónou. Životu se v okolí daří

Výbuch jaderné elektrárny Černobyl je vyjma shození atomových bomb za války dodnes největší jadernou katastrofou, se kterou se kdy lidstvo setkalo. Radioaktivní mrak po výbuchu, k němuž došlo 26. dubna 1986, zahalil celou Zemi a úřady byly nuceny evakuovat nejen nejbližší okolí elektrárny, ale i dvacetitisícové město Pripjať, dnes přezdívané jako město duchů. Nové výzkumy ale odhalují, že do radioaktivní zóny se postupně vrací život.  

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

Tanky ABRAMS, ilustrační fotografie

Ukrajina stáhla z bojiště americké Abramsy

Ukrajina dočasně stáhla z bojiště americké tanky Abrams M1A1. Ukázaly se jako zranitelné při útocích ruskými drony, uvedla agentura AP s odvoláním na zdroje v americké armádě.

před 8 hodinami

včera

RECENZE: Rivalové rozehrávají drama milostného trojúhelníku na tenisovém kurtu

Česká kina pohostí rozhodující tenisový zápas, který v závěru není ani tak důležitý ze sportovního hlediska, jako z toho osobního. Stojí proti sobě dva muži, jejichž mladistvé přátelství skrečovala společná láska k jedné ženě. Rivalové v melodramatických konturách konstruují milostný trojúhelník, jehož exekuce je jedna z těch nejlepších za poslední dobu. 

Zdroj: Martin Pleštil

Další zprávy