Videa či plakáty. Kolik stát platí za propagaci Účtenkovky?

Náklady na propagaci účtenkové loterie k elektronické evidenci tržeb (EET) letos budou zřejmě činit zhruba pět milionů korun. Například na informační kampaň v rozhlase ministerstvo financí vydalo 3,2 milionu korun. Výroba propagačních videí a plakátů od letošního července do července 2020 by pak měla stát 1,19 milionu korun.

Přidejte svůj názor

Účtenkovka
doporučujeme

Loterii spustilo ministerstvo financí začátkem října 2007. Průměrně se každý měsíc zúčastnilo slosování zhruba 380.000 hráčů s 16 miliony zaregistrovaných účtenek. Zatím do posledního losování 15. listopadu se zapojilo 339.000 aktivních soutěžících.

Fixní náklady na účtenkovou loterii firmou Wincor Nixdorf, která provoz loterie zajišťuje, činí ročně 12,4 milionu korun a ministerstvo financí každý rok na výhry vyčlení 64,8 milionu korun. Na zasílání informačních SMS a převod výher počítá MF ročně s 1,2 až 1,8 milionu korun. V roce 2018 zaplatilo MF za marketingové a PR náklady k loterii 1,6 milionu korun.

Slosování loterie se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. MF od prosince zvýšilo počet možných výher v účtenkové loterii, a to z 21.025 na 30.215. Celková hodnota výher zůstala ale zachována, změna se týká především navýšení počtu nejnižší stokorunové výhry. První výhra je nadále milion korun, druhá automobil za zhruba 400.000 Kč, třetí 300.000 Kč, čtvrtá 200.000 Kč a pátá 100.000 korun. Zároveň od prosince může každý hráč registrovat maximálně 500 účtenek měsíčně.

Ministerstvo si od loterie slibuje větší motivaci zákazníků k přebírání účtenek vydaných v EET, jehož efektivita by se tím měla zvýšit. Zájemci mohou registrovat účtenky prostřednictvím formuláře na www.uctenkovka.cz nebo pomocí mobilní aplikace Účtenkovka. Opozice je k zavedení loterie skeptická.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Digitální daň poprvé prošla Sněmovnou. Kolik státu ročně vynese?

22.01.2020 17:22 Na velké internetové firmy by mohla v Česku v budoucnu dopadnout sedmiprocentní digitální daň.…

E-shop pro dálniční známky: Jaký bude osud sporné zakázky? Prověřování…

22.01.2020 15:09 Vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) zřejmě v pátek při nástupu do čela…

Krize podnikaní v Česku? Skončilo rekordní množství firem

22.01.2020 13:56 V Česku loni vzniklo 29.781 nových společností, což je nejméně od roku 2017. Zároveň jde ale o…

Schillerová v Bruselu: Český zákon o digitální dani odvetu USA nevyvolá

21.01.2020 16:42 Země Evropské unie by měly více tlačit na celosvětovou dohodu o zdanění digitální ekonomiky v rámci…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama